کسب مدال از سوریان مرا کشتی گیر کرد/ تشویق جوانان به کشتی وظیفه ماست


ساعت: 09:01
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893415

نماینده وزن 82 کیلوگرم کشتی گیر کشورمان در مسابقات جهانی صربستان گفت: دوست دارم در آینده به مردم شهرم خدمت کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی ؛ پیمان پشتم دارنده مدال برنز مسابقات جهانی کشتی در سال 2021 طی مصاحبه ای به اظهار نظر درباره مسابقات جهانی پیش رو پرداخت.


* شما چند سال دارید و اهل کجا هستید؟

من 28 سال سن دارم و اهل کرد ایلام هستم اما خانواده ام بیش از 40 سال است که در باکرشهر شهرستان ری استان تهران زندگی می کنند.


* از چه زمانی به کشتی علاقه مند شدید؟

از کودکی به کشتی علاقه مند شدم، جالب است بدانید که در ابتدا در رشته کشتی آزاد تمرین می کردم و هیچ شناختی از کشتی نداشتم، اما مدال هایی که حمید سوریان کسب کرد باعث شد به کشتی روی بیاورم.


* مربیان شما چه کسانی بودند؟

ابتدا با ماشا الا عرب و بیگی تمرین کردم و اکنون با محمد شربیانی و محمد صفرزاده مربی دارم.


* رشته تحصیلی شما چیست؟

من دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم و قصد دارم در مقاطع بالاتر تحصیل کنم.


* جایی کار می کنی؟

خوشبختانه سال گذشته شهردار باقرشهر به قول خود عمل کرد و پس از مسابقات جهانی و کسب مدال برنز، مسئول تربیت بدنی شهرداری شدم.


آیا کشتی درآمد دارد؟

قطعا نه، ورزشکاران فوتبال، والیبال و بسکتبال ممکن است 10 برابر کشتی گیران درآمد داشته باشند، اما فقط کشتی گیران می فهمند که وقتی کشتی را دوست داشته باشی، هرگز آن را رها نخواهی کرد. کشتی اولین و پرافتخارترین ورزش ایران است که مردم به آن اهمیت می دهند آن و قطعا شاد کردن مردم ارزش بسیار بالاتری دارد.


* بعد از دعوا دوست داری چه کار کنی؟

اول اینکه دوست دارم به مردم شهرم خدمت کنم، فعلاً نمی توانم دقیقاً بگویم که شغل مدیریتی خواهم داشت یا نه، اما عشق من کشتی است و دوست دارم یک مرکز ورزشی افتتاح کنم و به جوانان آموزش کشتی بدهم. و کشتی گیران خردسال به نظر من شرایط بد شهر و مناطق فقیرنشین به گونه ای است که هر چقدر برای جذب نوجوانان و جوانان به ورزش تلاش کنید آنها را از بدی ها بیگانه کرده اید و این را وظیفه خود می دانم.


* آیا کسی در خانواده شما کشتی تمرین می کند؟

برادر کوچکترم که 14 سال سن دارد در باشگاه با من تمرین می کند و من بسیار علاقه مند هستم مسیری را که 12 سال طول کشید برای او به 4-5 سال کوتاه کنم و شاهد موفقیت های او باشم.


* در اوقات فراغتت چکار می کنی؟

من واقعا کشتی را دوست دارم و هر وقت فرصتی پیدا کنم به باشگاه باقرشهر سر می زنم و شاید هم زودتر بروم تا بتوانم برای کشتی گیران آنجا مفید باشم و علاقه دارم چیزهایی را که یاد گرفته ام به آنها منتقل کنم.


* شرایط در اردوهای تیم ملی چگونه است؟

شرایط خوب است و همه ملی پوشان به دنبال افتخار و تلاش هستند، محمد بنا و همکارانش هم کار خود را به خوبی بلد هستند و امیدوارم با امکاناتی که در اختیار داریم بتوانیم سربلند باشیم و مردم را خوشحال کنیم.


* نسبت شما با محمد بنا چیست؟

محمد بنا مثل یک پدر است، زمانی که مادر عزیزم را از دست دادم خیلی به من کمک کرد که دل نگیرم و انگیزه کار پیدا کنم و خودم را مدیون این مرد بزرگ می دانم.


* در کمپ با چه کسانی تمرین می کنید؟

در حال حاضر طبق گفته کادر فنی، افراد با وزنه های بالاتر و پایین تر را برای بهبود سرعت و اجرای تکنیک ها و همچنین داشتن قدرت بدنی و آمادگی جسمانی خوب تمرین می دهند.


* رقبای شما در مسابقات جهانی کدام کشتی گیران هستند؟

به طور کلی کشتی گیران اروپایی در پنج وزن برتر بهتر از سایر کشتی گیران عمل می کنند و در کشتی اینطور نیست که روس ها دست بالا را داشته باشند، کشتی گیرانی از ترکیه، مجارستان، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، لهستان، صربستان همه خوب هستند. و کار بسیار سنگین است.


* روی زمین بهتری یا روی پا؟

برای موفقیت مهم نیست باید در دو چیز خوب باشی، من دستت را روی پاهایت می کشم و کمرت را کم می کنم و او روی زمین اجرا می کند.


* هدفت در مسابقات پیش رو چیست؟

هدف اصلی همه کشتی گیران قطعا کسب زیباترین مدال در المپیک است، اما هدف اول من این است که بتوانم مدال برنز سال گذشته را با دعای خیر مردم و توکل به خدا به طلا تبدیل کنم و کشور و کشورمان را بسازم. مردم عزیز افتخار می کنند


* آینده کشتی ایران را چگونه می بینید؟

آینده برای کشتی ایران بسیار روشن است و جوانان عملکرد بسیار خوبی داشته اند و درخشیده اند و زنگ خطری برای کشتی گیران بزرگسال هستند، البته هرکسی که می خواهد ملی پوش شود باید خود را روی تشک مسابقات ثابت کند.


* آخرین حرف شما؟

از مردم می خواهم برای پدرم دعا کنند در حالی که تیم ما امسال در شرایط خوبی قرار دارد و محمد بنا به ما انگیزه و روحیه کافی داد و ما به صورت تیمی زحمت کشیدیم و امیدوارم بتوانیم امسال با کسب عنوان قهرمانی پاسخ دهیم. بیایید مردم ایران را دوست داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید