حلقه گیج کننده ارزیابی معلمان یک روز جدید

حلقه گیج کننده ارزیابی معلمان یک روز جدید

پس از کلی کشمکش در پاییز 1401، رتبه اول برای همه معلمان صادر شد و رتبه های واقعی منوط به ارزیابی ارزیابان و کمیته حسابرسی و تأیید مدارک معلمان شد. بر اساس مصوبات جدید و معوقات باید از ابتدای سال 1400 پرداخت شود، در حالی که بسیاری از معلمان از رتبه واقعی خود راضی نبودند و اعتراض داشتند، همگی منتظر دریافت حقوق اسفند ماه خود بر اساس احکام واقعی و پرداخت معوقات بودند. یک سال . .

یک کارشناس آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: طبق روال سال های گذشته تا 29 اسفند ماه حقوق پرداخت می شد اما سال گذشته تا 8 اسفند ماه حقوق معلمان پرداخت نشده بود و همه منتظر بودند. پرداخت حقوق با احکام رتبه بندی واقعی . در خبرها آمده بود که به دلیل مغایرت وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه، حقوق علی الحساب پرداخت می شود.

حسین مافی افزود: شامگاه هشتم اسفند ماه مبلغ ناچیزی معادل نیمی از حقوق ماه های قبل به حساب معلم واریز شد که پس از آن اعلام شد که خطای سیستمی باعث این مشکل شده و رفع خواهد شد. مقرر شد با پیگیری معلمان از طریق نمایندگان مجلس و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه کار شود.

و ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه مشکل مالی را مطرح کرد و گفت حدود 36 لایحه از 38 لایحه مصوب مجلس برای رتبه بندی معلمان در سال گذشته را پرداخت کرده و دیگر پرداخت نخواهد کرد.

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور هشتم اسفندماه دستور پیگیری موضوع پرداخت حقوق بر اساس تصمیمات نهایی طبقه بندی معلمان را در اسرع وقت به معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد و خواستار برخورد با مقصران این موضوع شد. اتفاق افتاد و وزیر آموزش و پرورش نیز پیگیری های لازم را انجام داد و برای پرداخت کامل دستمزد اسفند ماه، احکام قبلی را اجرا کردند و باعث شدند که مابقی دستمزد در صبح روز 11 فروردین 1402 پرداخت شود تا اسفندماه 95 دستمزد بر اساس احکام قبلی و برای همه معلمان رتبه یک و احکام جدید بر اساس رتبه واقعی صادر شده اما پرداخت نشده است.

موفی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در اولین فرصت در سال جدید رتبه بندی معلمان که سال هاست خبرساز بوده و بارها این موضوع را زیر سوال برده است. شأن و منزلت معلمان و موجب نارضایتی فرهنگیان عزیز شد، امید است تکمیل و سفارشات جدید با رتبه واقعی و با پرداخت معوقات مهر 1400 پرداخت شود.

وی بیان کرد: سایر کارمندان کشوری تحت عنوان ویژه اضافه کاری بدون نگرانی افزایش حقوق دریافت کردند اما معلمان به بهانه اجرای رتبه بندی از دریافت اضافه کار ویژه معاف شدند و حتی نیروهای اداری و خدماتی آموزش و پرورش که مشمول قانون نیستند. او را محروم کردند.

این کارشناس گفت: اگرچه افزایش حقوق معلمان در رتبه بندی بر اساس تورم کشور ناچیز است و با زندگی آنها همخوانی ندارد، اما شایسته است که بررسی ایرادات رتبه بندی های صادره هر چه سریعتر انجام شود. تا حد امکان حداقل بخشی از مشکلات حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید