حل مشکل دندان منوط به اجرای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887441

این موضوع در گفتگوی دانا با یک کارشناس سلامت مطرح شد.

یک کارشناس بهداشت در پاسخ به انحصار در انتخاب دانشجوی دندانپزشکی و هزینه های سرسام آور سلامت دهان و دندان در کشور گفت: سرانه فعلی دندانپزشک در کشور ما نسبت به جمعیت بسیار پایین است و باید به سمتی حرکت کنیم. اجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت.

علی اعظم سلگی کارشناس حوزه سلامت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; وی در بحث مربوط به تعارض منافع در کمبود ظرفیت دندانپزشکی در کشور گفت: در خصوص کاهش ظرفیت دندانپزشکی و تاثیر تعارض منافع در این حوزه، فرضیه ای وجود دارد که برخی از افراد صحبت می کنند. که گفته می‌شود کاهش ظرفیت دندانپزشکی برای گروه‌های تصمیم‌گیرنده است. گیرندگان و مسئولین و متولیان بهداشت و درمان عمومی منافعی دارند، اتخاذ آن برای من جنبه‌های قانونی را در پی خواهد داشت.



42c20498 c25f 4b35 af99 16805dac810f خبر خاکستری

چرا ظرفیت پذیرش دانشجویان دندانپزشکی کم است؟

علی اعظم سلاقی در توضیح این نظریه گفت: اما همه می دانیم که عدد هر چه باشد دندانپزشک اگر کمتر باشد، تعداد مراجعات به دندانپزشکان فعال افزایش می یابد. اما این افراد چقدر در وزارت بهداشت که ناظر بر موضوع آموزش پزشکی است، نفوذ دارند و از این طریق می گویند به عمد ظرفیت دندانپزشکی را به نفع خود پایین نگه داشته اند؟ ; زیرا کوچکترین قصور و یا عدم اثبات و ارائه دلیل از جهات حقوقی این موضوع برای من دردسر ایجاد می کند که قاطعانه از آن اجتناب می کنم. با این حال، مقامات نظارتی نباید حتی کوچکترین و ناچیزترین شایعه را دست کم بگیرند و همه راه های اثبات و چرایی چنین ادعاهایی را بررسی کنند تا این پیچیدگی گیج کننده به آن درجه از وضوح برسد که اگر اتفاق بیفتد. تضاد منافع در دندانپزشکی نیز برداشته خواهد شد.

این کارشناس حوزه بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه موضوع تامین سلامت جامعه در عرصه ملی و بین المللی برای نظام اسلامی بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: برای رسیدن به ارکان مستحکم سلامت در جامعه باید به اندازه کافی اقدامات انجام دهیم. امکان افزایش جذب دانشجو و سرانه ظرفیت دندانپزشکی تامین سلامت عمومی جامعه و برخورداری نظام و کشور از افتخارات فراوان. بنابراین تلاش در این زمینه یکی از مهمترین وظایف است، در حالی که مشکل مشترک بسیاری از هموطنان ضعف در حوزه بهداشت دهان و دندان و دندان است که از این فرصت استفاده می کنند. هزینه های انفجاری برای خدمات دندانپزشکی این امر تنها برای گروهی از هموطنان که درآمدهای بالا و نجومی دارند و سایر افراد جامعه به بیماری هایی مبتلا می شوند که مشخصاً ناشی از مشکلات حفره دهان و دندان و پوسیدگی است ممکن است و این مشکل بار مالی وزارت بهداشت است. یارانه های سلامت و بهداشت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.


6456af33 2514 4b1a aad8 923907ce84dc خبر خاکستری

ابتلا به بسیاری از بیماری ها به دلیل پوسیدگی دندان

علی اعظم سلاقی افزود: بهداشت دهان و دندان تاثیرات زیادی بر بدن دارد؛ زیرا آسیب به سلامت دهان و دندان سایر قسمت های بدن را درگیر انواع بیماری ها می کند. اما همانطور که گفته شد، جامعه توانایی پرداخت را دارد خرد کردن هزینه های دندانپزشکی ندارند و بیمه ها پوشش مناسبی برای هزینه های دندانپزشکی ندارند یا بیمه ها اساساً هزینه های دندانپزشکی را پوشش نمی دهند، بنابراین هموطنان به دلیل مشکلات مالی و معیشتی مانند تامین نیازهای اولیه خوراک و پوشاک باید تصمیم بگیرند. ، و غیره. مشکلات دهان و دندان آنها آن را در اولویت خود قرار نمی دهند و پردازش آن را به تأخیر می اندازند، که منجر به بدتر شدن مشکل هر روز می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات ناشی از کمبود پزشک و دندانپزشک به دلیل افزایش سن جمعیت گفت: این یکی از چالش های مدرن پیش روی کشور ما است که پیش بینی می شود در آینده تعداد سالمندان افزایش یابد. سال و این افراد باید دریافت کنند خدمات دندانپزشکی و رفع نیازهای آنها مستلزم داشتن تعداد کافی دندانپزشک و مراکز و کلینیک های دندانپزشکی در شهرها و حتی روستاها است تا بتوان به این قشر خدمات رسانی کرد و از امکاناتی که در آینده باید مهیا شود بهره مند شد. از امروز باید فکر کنیم و زیرساخت ها را فراهم کنیم.



39bcd59a c90c 4730 a983 7eff7ffafbd9 خبر خاکستری


این تصمیم به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: برای ظرفیت دندان باید تعادل وجود داشته باشد. واضح تر است که با توجه به نیاز کشور در منطقه دندانی بله، ظرفیت باید افزایش یابد. زیرا بر اساس اعداد و ارقام برگرفته از نتایج تحقیقات و بررسی های انجام شده در کشور، کمبودی در این زمینه وجود دارد و سرانه دندانپزشکان فعلی در کشور ما نسبت به جمعیت قابل استفاده بسیار کم است. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برویم ظرفیت را افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید