حماسه ای در ایام اربعین/ به عشق حسین (م.ن) اینجا می آیند.


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897279

حدیث سفر عشق را نمی توان به زبان آورد. مسافر این راه هر چقدر هم از لذت و رسیدن به معشوق بگوید، تا خودت در این مسیر قدم نزنی به شیرینی آن پی نخواهی برد، زیرا ماهیت پیاده روی اربعین با همه سفرهای دنیا فرق دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، عاشقان حسینی و همه کسانی که پیاده روی اربعین را یکی از شیرین ترین و ماندگارترین خاطرات زندگی خود می دانند، پس از 2 سال تحمل محدودیت های ناشی از کرونا و محدودیت محدود پیاده روی اربعین، امسال بار دیگر فرصتی برای تشنگان پیاده روی در زیارت اربعین و عاشقان حسینی فراهم شده است.

این روزها جهان شاهد سیل عاشقانی است که به سوی دیار عشق یعنی کربلا می روند. آری سال‌هاست که سنت پیاده‌روی اربعین با حضور بی‌شمار شیفتگان امام حسین (ع) احیا شده و همه ساله افراد زیادی فارغ از ملیت، رنگ، نژاد و دیدگاه سیاسی حتی مذهبی در این محفل پرشور شرکت می‌کنند.

امام خمینی (ره) معتقد بودند که محرم و صفر بود که اسلام را زنده نگه داشت و تجلی این بیان امروز در راهپیمایی اربعین قابل مشاهده است. پیاده روی اربعین مانور و همایش قدرت اسلام و مکتب تشیع است. مردمی که مکتب عاشورا دارند هرگز زیر بار ذلت و ظلم و حکومت بیگانگان نمی روند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند: این یک اتفاق الهی است، این یک پدیده الهی است. این نشان می دهد که این راه، راه عشق است; اما نه عشق دیوانه، عشق با بصیرت. مانند محبت پدر و مادر به خدا; خدایا به من محبت و محبت دوستدارانم عطا کن و به هر کاری که مرا نزدیک می کند دوست بدار. این عشق و آن عشق، عشق همراه با بصیرت است. او می داند، می فهمد، و این جاذبه او را می کشد، این مغناطیس او را می کشد. خب، پس کار یک معامله بزرگ است. پدیده یک پدیده عظیم است.

منابع خبری در عراق گزارش دادند که تاکنون حدود یک هفته مانده به اربعین حسینی (ع)، حدود 20 میلیون زائر از سراسر جهان در ایام اربعین وارد استان کربلا شده اند. طلسم حسینی دل مردم را برای پیمودن راه اربعین می تپد تا در مکتب حسینی درس صالح و فداکاری بیاموزند. امروز کسی نیست که دلش برای راه حسین (ع) نزند. برخی از آنها یا زائر هستند و یا در کنار زائران دل به کربلا فرستاده اند تا با آنان در این راه عشق قدم بردارند.


به نیابت از شهدا

نصیریان، داروساز جوان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سال ها در سینه اش و در گفتگو با خبرنگار، حسرت سفر اربعین را دارد. شرق وی می گوید: من امسال به نمایندگی از شهدای حافظ سلامت و شهدای مدافع حرم به کربلا رفتم و امیدوارم همه بتوانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند و اگر کسی نتوانسته در این مراسم شرکت کند انشاالله. بتوانند سال آینده در این مراسم شرکت کنند.

عشق و علاقه حسینی را از اشکی که گوشه چشمانش را خیس می کند حس کرد، پیر میرزایی سید بیرجندی که به نام امام حسین (ع) می آید، خشمش فوران می کند و اشک از چشمانش جاری می شود، ادامه می دهد: به پیاده روی در اربعین دست ماست نه، عشق به امام حسین(ع) باعث می شود در این سن از کار و زندگی دست برداریم و قدم در راه کربلا بگذاریم.

جوانان عاشق اباعبدالله الحسین (علیه السلام) فارغ از مذهب و گرایش سیاسی، تصاویر و تجربیات خود از این راهپیمایی را با راه اندازی هشتگ های مختلف در شبکه های اجتماعی با سایر کاربران به اشتراک می گذارند که از جمله این هشتگ ها می توان به #فی_طریق_کربلا و # اشاره کرد. حب_الحسين_يجمعنا كرد

حضور چندین میلیون نفر از مردم خداباور عاشق راه حسین (علیه السلام) دلیل روشنی است بر این که هنوز نور حق از قرآن و عترت می درخشد و قیام سیدالشهدا(ع) زنده است و کشتی حسین (م.ن) در حرکت است.


افزایش سه برابری زائران اربعین از خراسان جنوبی

آمارهای ثبت شده در سامانه سماح نیز نشان می دهد که تعداد متقاضیان سفر اربعین از خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و این نشان دهنده ارادت مردم خاوران به اهل بیت (ع) است. بر اساس اعلام مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی، حدود 42 هزار نفر در سامانه سماح برای رفتن به اربعین پیش ثبت نام کرده اند و ثبت نام بیش از 34 هزار نفر قطعی شده است.

ابوالفضل نوفرستی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به هفت میلیون و 500 هزار زائر از خراسان جنوبی به کشور بازگشته اند، گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران سیدالشهدا(ع) به طور کامل اندیشیده شده است.

تمامی مرزهای زمینی و هوایی عراق به روی زائران باز است. اما زائران خراسان جنوبی بیش از 1500 کیلومتر را طی می کنند تا خود را به مرز عراق برسانند که اغلب زمینی است تا پیاده به جمعیت اربعین بپیوندند.


خدمت رسانی به 35 موکب استانی برای زائران اربعین

موسی جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز از برپایی و تدارک 35 موکب استان برای زائران اربعین خبر داد. به گفته وی، مکان خراسان جنوبی در شهرستان کازمین قرار دارد و هم اکنون خدمات رسانی موکب های استان به زائران اربعین حسینی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 95 درصد موکب های استان در عراق مستقر شده اند و خدمات رسانی آنها تا دو روز بعد از اربعین ادامه دارد، افزود: با وجود مشکلاتی از جمله کمبود آب و هوای گرم تمام تلاش خود را برای رفع نیاز زائران انجام می دهیم. می تواند تهیه کند.


ارسال 40 دستگاه اتوبوس از خراسان جنوبی به مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در خصوص آغاز بازگشت زائران از عراق گفت: از دو روز گذشته 40 دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن زائران اربعین حسینی به مرز اعزام شده اند.

اسدالله جلال زاده افزود: همچنین از ابتدای اجرای طرح زائران اربعین حسینی تاکنون 170 دستگاه اتوبوس از استان 6 هزار و 375 زائر را به مرز منتقل کرده اند.


گردهمایی جاماندگان حسینی

در کنار زائران کربلای معلی، برنامه ریزی لازم برای بازماندگان سفر اربعین در خراسان جنوبی انجام شده و تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده است. حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم اربعین همزمان با روز اربعین حسینی در 13 نقطه استان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در مرکز استان نیز در روز اربعین از ساعت 9 صبح از میدان آزادی آغاز و در مزار شهدای باقریه پایان می یابد. حضور عموم در این مراسم آزاد است و تعدادی هیئت نیز در این مراسم شرکت می کنند.


نقطه پایان

اربعین امام حسین(ع) هدایت چشمه خون اباعبدالله الحسین(ع) به مزارع دل هاست. هدف او بازگرداندن انقلاب و نهضت حسینی به خانه است. زیرا اربعین سالیانه انتقال پیامی است که حسین (ع) جان بزرگ خود را بخشید.

اکنون پس از چهارده قرن به یاد مظلومیت سیدالشهدا، فرزندان و یارانش، میلیون ها زائر پیاده خود را به کربلا می رسانند تا مظلومیت حسین و حقیقت پیام جاودانه پیروزی حق بر باطل را ندا دهند. حضور میلیون ها زائر عاشق حسین (ع) تنها از کشور ما و برخی کشورهای اطراف که در عبور از مرزهای کشورمان راه کربلا را انتخاب کرده اند، گویی ندای حق الحسین علیه السلام را فریاد می زنند. حسین (تا روزی که انتقام خون به ناحق ریخته شده حسین در راهپیمایی جاده فیروزمندی گرفته شود. که کاروان سردار آخرین ذخیره امامت حضرت صاحب (عج) است. آیا فکر نکنیم که یکی از نقشه های امام زمان ما انتقام خون به ناحق ریخته شده حسین (ع) است و ما معتقدیم که می آید و انتقام خون شهدای تاریخ و به ویژه رهبر شهدا را خواهد گرفت؟عین طالب بادم المقتل بکربله…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید