حماسه رویارویی با تاج از ابعاد مختلفی نگریسته می شود

وی افزود: امروز خوشحالیم که یک اقدام انقلابی انجام شد و کتاب جان ایران ارائه شد. تاریخ ایران به ویژه در دوران پس از انقلاب، مملو از حماسه های باشکوهی است که متأسفانه به درستی به تصویر کشیده نشده است و اهالی فرهنگ و هنر نیازمند تلاش بیشتر در این عرصه هستند.

وزیر بهداشت یادآور شد: در دوران دفاع مقدس حماسه های بسیاری خلق شد که هنوز به تناسب شکوه و عظمت حماسه ها تولید و انعکاس نیافته اند، بنابراین حماسه علیه تاج از ابعاد مختلف نیاز به بررسی و تحلیل دارد. مدیریت و کنترل در زبان هنر منعکس شده است.

عین اللهی گفت: درگیری با ولیعهد یک معضل جهانی بود و هجوم این ویروس در همه کشورها در شرایط یکسان اتفاق افتاد. با توجه به این، نابرابری های جدی در دنیا از نظر امکانات، تجهیزات و منابع مالی وجود دارد که می تواند به موفقیت کمک کند.

وی گفت: نقش مردم در سنجش موفقیت کشورها در مبارزه با تاج و تخت مهم است. صحبت از ایران قدرتمند فقط یک شعار نیست. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، مردم نسبت به دولت احساس نزدیکی و اطمینان بیشتری کردند و با درخواست کمک برای کنترل تاج و واکسیناسیون به صحنه آمدند. در شرایطی که به دستور و اقدامات بعدی رئیس جمهور سیل واکسن تاج به کشور فرستاده شد، با درخواستی که از مردم داشتیم، لشکرها به صحنه آمدند و نشان از قدرت مردم داشت و کشور. بنابراین، ایران قدرتمند نتیجه یک ملت قوی است.

عین اللهی گفت: فراخواندن مردم و کمک گرفتن از آنها در مقابل ولیعهد به دلیل تجربه دوران دفاع مقدس بود و می دانستیم با کمک مردم موفق می شویم. ایران از نظر جمعیت بیشترین تعداد واکسن را دارد به طوری که در یک روز بیش از یک میلیون و 600 هزار دوز و در یک هفته بیش از 8 میلیون و 600 هزار دوز واکسن به اندازه جمعیت برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس تزریق شده است. شد. از این رو به لطف خداوند و با حجم قابل توجهی از واکسیناسیون ها و استفاده از واکسن های موثر، برای مدت کوتاهی شاهد کنترل بیماری در کشور و اشتیاق مردم هستیم که این بزرگترین هدیه به سلامتی است.

وی ادامه داد: برخی از کشورهایی که امکانات، تجهیزات و منابع مالی داشتند، مردم را با خود نیاوردند. در اوج بیماری عروق کرونر قلب که مصادف با روی کار آمدن دولت بود، پس از رای اعتماد مجلس، هر روز بیش از 50000 بیمار جدید و بیش از 700 قربانی تاج گذاری شناسایی می کردیم. با مراجعه به بیمارستان‌ها نگران بودم زیرا بخش‌های مراقبت‌های ویژه مملو از بیمار بود، اما کادر بهداشت و درمان شجاعانه ایستادند و جان خود را فدا کردند و در این جهاد خالصانه حدود 300 شهید مدافع سلامت در کشور تقدیم شدند.

وزیر بهداشت گفت: در زمان تاج گذاری زمانی که مردم در خانه رها شدند نیروهای بهداشتی در محل حضور داشتند و بسیاری از اعضای خانواده آنها نیز به تاج مبتلا شدند. حرکت مردمی علیه ولیعهد باید در حماسه های کشور ثبت شود و از هنرمندان، اصحاب رسانه و نویسندگان انتظار داریم آثاری خلق کنند و جنبش مردمی علیه ولیعهد را منعکس کنند و در جامعه منعکس کنند.

عین اللهی تاکید کرد: دشمن قبل از ولیعهد می خواست نیروهای بهداشت و درمان را از مردم جدا کند اما ولیعهد نشان داد که نیروهای بهداشت در کنار مردم هستند. در حال حاضر 6 مجموعه واکسن در کشور بر روی پلتفرم های مختلف واکسن تاج تولید می کند و با واکسن هایی که تولید و تحویل می شود، مرگ و میر روزانه بیماران مبتلا به کووید 19 در ایران بیش از 10 روز است و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب؛ در ایران با حمایت رئیس جمهور، مشارکت گسترده مردم و تلاش حامیان سلامت، پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید