گزینه های مختلفی برای انتقال خوابگاه فلسطینی ها به زنجان باید ارائه شود

ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801059

استاندار زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان باید گزینه های مختلفی را برای انتقال کوی فلسطین به زنجان پیشنهاد و پیشنهاد دهد تا مورد استقبال ساکنان منطقه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امشب در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در خصوص جابجایی کوی فلسطینیان در زنجان، اظهار کرد: برای جابجایی کوی فلسطینی باید تمامی ساکنان این منطقه جابه جا شوند و اینطور نیست. که بعضی از خانواده ها آنجا می مانند.

وی گفت: جابجایی فلسطینی ها تنها تصمیمی است که می توان در این زمینه گرفت.

افشارچی با بیان اینکه پروژه ای از صفر برای ساکنان کوچه فلسطین اجرا نمی شود، تصریح کرد: اختصاص چند بلوک از پروژه های بزرگ دیگر منجر به تقسیم هزینه های مسکن در این پروژه ها می شود و به نفع ساکنان خواهد بود.

استاندار زنجان افزود: اگر از ابتدا پروژه ای برای مردم منطقه فلسطین از صفر ساخته شود، هزینه تامین زمین و واحدهای ساختمانی بسیار بالا خواهد بود.

وی با اشاره به شناسایی دو پروژه در کوی زنگان و کوی زیتون برای ساخت بلوک برای ساکنان کوچه فلسطینی، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مجموعه پیشنهادات خود را برای جابجایی فلسطین متنوع خواهد کرد تا همه ساکنان بتوانند از این طرح استفاده کنند. استفاده از این فرصت

افشارچی با تاکید بر اینکه همه فلسطینی ها باید به صورت گسترده جابه جا شوند، اظهار کرد: اگر سبد عرضه متنوع باشد، هر ساکن می تواند با توجه به شرایط و نیاز خود واحد مورد نظر خود را انتخاب کند.

وی افزود: توزیع زمین انفرادی و گروهی و اعطای تسهیلات مسکن و توزیع پروژه های مختلف در نقاط دور و نزدیک به مرکز شهر از جمله مواردی است که می تواند انگیزه ای برای استقبال مردم فلسطین برای جابه جایی باشد.

استاندار زنجان گفت: ارزیابی مشاور پروژه باید تا جلسه آینده آماده شود تا به این موضوع از نزدیک رسیدگی شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره راه اندازی بازارهای روز در زنجان گفت: برخی اقدامات منفی و برخی دیگر مثبت است.

افشارچی بیان کرد: یکی از اقدامات مثبت ایجاد بازارهای روز است که در اختیار ما باشد چرا که بازارهای روز یا جمعه بازار ابزارهایی هستند که می توانند اجناس و محصولات مختلف را زیر نظر شهرداری به فروش برسانند و این امر قطعا افت را به دنبال خواهد داشت. «قیمت ها بر تورم استان نیز تأثیر گذاشت.

وی تاکید کرد: بازارهای روز باید به گونه ای راه اندازی شود که اقدامات دیگری انجام شود و در کوتاه مدت و بلندمدت در استان اتفاقات مثبتی رخ دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید