حماسه نیروی دریایی سپاه نمونه ای از امداد و ذلت الهی برای آمریکایی ها بود / آغاز فروپاشی رسمی نظام تحریم های اقتصادی

ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781767

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه دولت آمریکا دیگر تحمل اقتدار ایران را ندارد و حماسه سپاه با افتخارات دریایی سرآغاز فروپاشی رسمی نظام تحریم اقتصادی علیه ملت ایران است، گفت: حامی انقلابی است. وصیت مجاهدین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: 13 آبان 1343 مصادف با تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه بود، 14 سال بعد از آن روز، کماندوهای مزدور ارتش جمهوری اسلامی ایران. رژیم تاگوت آتش گشودن به روی دانشجویان و دانش آموزان، تظاهرات اسلام گرایان باعث کشته شدن مردم شد و سرانجام در 13 آبان 1358 لانه جاسوسی شیطان بزرگ در ایران اسلامی تسخیر شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به آیه 87 سوره بقره افزود: نهضت امام خمینی(ره) پیامی بود که توسط انبیا و اولیای الهی تبیین شد و به این دلیل که مستکبران در دنیا همیشه دعوت پیامبران الهی را به هدایت اولی و اولی و الهی منع می کردند. سپس دولت آمریکا که درگیر صدمات و صدمات مختلف شد، با پیام و بیانات امام خمینی (ره) نیز ابراز خصومت کرد و در 13 آبان 1343 با آزار و تبعید شدید مواجه شد.

وی افزود: از سوی دیگر، زمانی که رژیم طاغوت در 13 آبان 1357 مشت های خود را بست و با ندای مرگ بر جوانان انقلابی در آمریکا مواجه شد، به وضوح فهمید که نسل این مردم دیگر سازش نخواهند کرد. آمریکایی ها و لذا مرتکب همان جنایت شد.«آنچه فرعون در برابر تقوای قوم بنی اسرائیل کرد و همانگونه که فرزندان قوم خود را کشت، شاه پهلوی نیز جوانان آینده ایران را کشت.

آیت الله علم الهدی در نمونه قرآنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 خاطرنشان می کند: آیه 25 سوره قصص اذعان دارد که وعده صادقانه خداوند رهبری مؤمنان و جبهه حق است. به گونه ای که حتی مستکبران هم آسیب ببینند، آنها کتک نخورند و آسیب نبینند و به این آیه شریفه عمل کنند، در حالی که تمام ترس آمریکایی ها این بود که به آشفتگی اقتصادی و قدرت نظامی آنها در دنیا لطمه وارد شود و جایگاه آنها به عنوان یک ابرقدرت بنا به سنت الهی متزلزل می شد و با تسخیر لانه جاسوسی توسط شاگردان امام خمینی(ره)، هژمونی آنها در جهان فرو ریخت و تصاویر چشم بسته دیپلمات های آمریکایی آنها را در برابر مردم ذلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: خداوند متعال می خواهد با کمک های بی سابقه حمایت خود را از مومنین نشان دهد و در 42 سال گذشته به همه ما در مقاطع مختلف ثابت شده است که نصرت الهی پشتوانه اراده انقلابی این مردم است و به ترتیب . . حضرت موسی (ع) که «انا الله منا» فرمود، هدایت و حمایت الهی نیز با مقاومت ملت و نفس کشیدن زکیوس از ائمه انقلاب همراه است.

موفقیت ناوگان سپاه نمونه ای از امداد الهی بود

وی با تشریح ابعاد واکنش ناوگان سپاه به سرقت نفتکش ایرانی در دریای عمان در 12 آبان گفت: دزدان دریایی آمریکایی به لطف نیروی دریایی متخاصم تصمیم گرفتند نفتکش ایرانی را در دریای عمان با محموله نفتی خود سرقت کنند. ارتش و سپاه نه تنها این نفت غارت نشد، بلکه تانکر دزد نیز توقیف شد.

آیت الله علم الهدی گفت: روزنامه نیویورک تایمز در پی خروج تروریست های آمریکایی از افغانستان، در تحلیلی به صراحت اذعان کرده است که دولت آمریکا دیگر تحمل حاکمیت ایران و ترجمه همه این وقایع 13 آبان 1358 را ندارد. به حماسه 13 آبان 1400 این است که خداوند عالم به یاری الهی خود شرایط را برای پیروزی مومنان در برابر استکبار فراهم کرد و به این ترتیب حماسه ای که قهرمانان ناوگان سپاه در 12 آبان امسال به نمایش گذاشتند بود. در واقع آغاز فروپاشی رسمی تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران است.

امام جمعه مشهد ابراز امیدواری کرد: همانطور که امروز دیگر قدرت کمونیسم شوروی در جهان مطرح نیست، امپریالیسم آمریکا نیز به زودی از بین خواهد رفت و از بین رفتن استکبار در جهان زمینه ساز ظهور است. منجی بشریت».

«رحمت» اساس تقوای عملی در ارتباطات اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه به تبیین ابعاد تقوای عملی نسبت به دیگران پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادی می فرماید که شفقت به عنوان توصیه اکید اسلام به مسلمانان، اساس است. برای تقویت روابط با افرادی که روزانه در جامعه با آنها روبرو می شویم.

وی افزود: علاوه بر محبت، نگاه پاکدامن به همسایه و دیگر مومنان از دیگر توصیه های بزرگان دین است و اهل بیت(ع) می فرمایند احترام همسایه به یکدیگر نگاه پاکیزه باشد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب موضوعی نیست که مختص زن یا مرد باشد و همان گونه که دین خدا در جامعه اسلامی اصول حجاب را برای زنان توصیه کرده است، برای مردان نیز توصیه شده است. امت اسلامی عفت را در عفاف حفظ کنند این کار انجام می شود و این دو امر باید با هم در نظر گرفته شود و رعایت شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند که اگر از روی نادانی به نام همسایه خود نگاه کند، از هر خیانتکار خیانتکارتر است و پروردگار عالم او را رسوا می کند. اجتماع انسانها در قیامت می فرماید البته رفع حجاب خدا در قیامت شدیدترین عذابی است که بر بنده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید