حمایت ضمنی بایدن از رد صلاحیت ترامپ: او یک شورشی است، اما دادگاه باید تصمیم بگیرد

حمایت ضمنی بایدن از رد صلاحیت ترامپ: او یک شورشی است، اما دادگاه باید تصمیم بگیرد

بایدن گفت که همه دیدند که ترامپ شورش علیه کنگره را رهبری می‌کند، اما باید به دادگاه عالی اجازه داده شود تا در مورد صلاحیت ترامپ تصمیم نهایی را بگیرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و معاون ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به طور ضمنی از حکم دادگاه عالی کلرادو مبنی بر عدم صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری دفاع کردند و گفتند: “همه ما آن را در حمله به کنگره در 6 ژانویه دیدیم.” سال 2021، شورش را رهبری کرد. .

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت پولیتیکو، جو بایدن در سخنرانی خود در ویسکانسین درباره حکم دادگاه عالی کلرادو مبنی بر عدم صلاحیت ترامپ برای کاندیداتوری ریاست جمهوری 2024 گفت، همه شما شاهد آن بودید. اکنون باید به دادگاه (دیوان عالی آمریکا) اجازه داده شود که در مورد اعمال اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی تصمیم گیری کند. اما او (ترامپ) قطعا از یک شورش حمایت کرد، در این شکی نیست.»

اظهارات بایدن ساعاتی پس از آن بیان شد که دادگاه عالی کلرادو سه شنبه شب رای داد که مشارکت ترامپ در شورش 6 ژانویه 2021 توسط حامیانش در کنگره، ناقض بخش سوم اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی است که اعطای مناصب دولتی به افراد را ممنوع می کند. . فتنه گر یا فتنه گر علیه قانون اساسی ایالات متحده آمریکا.

به گزارش پولیتیکو، اکثر چهره های حزب دموکرات در مورد تصمیم دادگاه عالی کلرادو موضعی اتخاذ نکردند تا باعث تحریک حامیان ترامپ و محبوبیت بیشتر ترامپ نشوند.

از سوی دیگر، اگر دموکرات ها از تصمیم دادگاه عالی کلرادو حمایت کنند، بهانه ای را به ترامپ می دهند که استقلال قوه قضائیه را زیر سوال ببرد و تصمیم دادگاه را سیاسی بخواند.

با این حال، اکثر ناظران بر این باورند که دیوان عالی ایالات متحده به عنوان عالی ترین قوه قضاییه در ایالات متحده و همچنین دادگاهی با 9 قاضی که اکثر آنها دارای دیدگاه های محافظه کارانه و 3 نفر از آنها منصوب ترامپ هستند، به احتمال زیاد تفسیر خواهند کرد. دادگاه عالی در کلرادو. او حاضر نیست ترامپ را یک شورشی تلقی کند و این رای را مختل خواهد کرد.

یک استراتژیست ارشد دموکرات که نخواست نامش فاش شود، درباره عدم اظهار نظر دموکرات ها در مورد صلاحیت ترامپ گفت: “این فقط یک تلی از چوب است که شما می خواهید آتش بزنید و فکر نمی کنم مفید باشد.”

اما یکی از معدود چهره های دموکرات که آشکارا در این مورد اظهار نظر می کند، سناتور سابق تد کافمن است که رئیس سابق دفتر بایدن بود.

«این چیزی است که قانون اساسی می گوید. می گوید این یک شورش است، بدیهی است آنچه آنها (ترامپ و حامیانش) انجام دادند یک شورش بود.»

اما جمهوری خواهان حکم دادگاه عالی کلرادو را محکوم کردند و گفتند که این حکم مداخله سیاسی در انتخابات است. آنها دادگاه را به تجاوز از اختیارات خود متهم کردند و هشدار دادند که فقط ترامپ از این تصمیم سود می برد.

رقبای ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان نیز از او دفاع کردند و تاکید کردند که ترجیح می دهند او را در پای صندوق های رای شکست دهند.

حمایت ضمنی بایدن از رد صلاحیت ترامپ: او یک شورشی است، اما دادگاه باید تصمیم بگیرد

استدلالی که توسط برخی از چهره‌های مبارزات انتخاباتی بایدن تکرار شد و بروک گورن، معاون مدیر ارتباطات کمپین بایدن گفت: «ما در مورد دعاوی جاری اظهار نظر نمی‌کنیم. آنچه من می گویم این است که رئیس جمهور (بایدن) مشتاقانه منتظر شکست دونالد ترامپ یا هر جمهوری خواه دیگری در انتخابات نوامبر 2024 است.

تد لیو، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نسبت به تصمیم مغرضانه دیوان عالی آمریکا به نفع ترامپ هشدار داد و گفت: حتی اگر دیوان عالی تصمیم دادگاه عالی کلرادو را لغو کند، این تصمیم را تقویت خواهد کرد. این تصور که دادگاه عالی علیه رئیس جمهور است.» اولین (ترامپ) مربوط می شود.

لیو گفت که این نشان می دهد که دیوان عالی ایالات متحده چقدر طرفدار ترامپ است. چرا که ترامپ در 4 سال ریاست جمهوری خود 3 قاضی ارشد این دادگاه را منصوب کرده و افراد نزدیک خود را به جای قضات مستقل منصوب کرده است.