حمایت هالیوود از خبرنگار شهید فلسطینی / قاتل “ناز” مجازات می شود


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840407

شماری از چهره های ارشد هالیوود با صدور بیانیه ای ترور شیرین ابوعقلی را محکوم کردند و به استانداردهای دوگانه غربی در مواجهه با نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی و جنگ در اوکراین اعتراض کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هالیوود ریپورتر، پدرو آلمادوار، سوزان ساراندون، کن لوچ، مایک لی، تیلدا سوینتون، مارک روفالو و جیم جارموش از جمله چهره های برجسته ای هستند که از رژیم صهیونیستی خواسته اند مسئولیت ترور شیرین ابو خبرنگار الجزیره را بر عهده بگیرد. عقلا

گروهی متشکل از 126 هنرمند در بیانیه‌ای خواستار “اقدامات معنی‌دار برای اطمینان از مسئولیت قتل شیرین ابوعقله و سایر شهروندان فلسطینی از جمله آصف کاپادیا، میریم مارگولیس، بوتس رایلی، استیو کوگان، نائومی کلین و ابو اسد شدند.” و پطرس جبرئیل شد.

ابوعقلی روزنامه نگار معروف فلسطینی-آمریکایی بود که به مدت 25 سال شبکه الجزیره را پوشش می داد. او هنگام کار در محله جنین در کرانه باختری کشته شد و الجزیره و شاهدان عینی گفتند که توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده است. پلیس رژیم صهیونیستی بعداً به مراسم تشییع جنازه وی حمله کرد و محکومیت بین المللی را برانگیخت.

این هنرمندان در بیانیه ای به صراحت این کشتار را “توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل” خوانده و آن را محکوم کرده و خواستار “مسئولیت کامل عاملان این جنایت و همه دست اندرکاران در حل آن” شدند. آنها همچنین گفتند که حمله پلیس اسرائیل به مراسم تشییع جنازه این روزنامه نگار وحشتناک بود.

آنها نوشتند: «در مورد بی تدبیری و بی رحمی این حمله به کرامت انسانی چه فکر کنیم؟ ترور ابوعقلی به عنوان “نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه و حمله به روزنامه نگاری و آزادی بیان” توصیف شد. آنها همچنین خاطرنشان کردند که سازمان ملل متحد و کارشناسان بین المللی حقوق بشر در مورد احتمال جنایات جنگی صحبت کرده اند.

این گروه 126 نفره همچنین افزود که نیروهای اسرائیلی 45 خبرنگار را کشته و بیش از 2000 نفر را زخمی کرده اند.

آنها نوشتند: «وقتی سیاستمداران اسرائیلی بی پروا قوانین و هنجارهای بین المللی را زیر پا می گذارند، به این دلیل است که قدرت های غربی دائماً برای آنها پوشش می دهند. بر ما پوشیده نیست که در حالی که دولت‌های ما به سرعت تحریم‌ها و تحریم‌های کامل را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین اعمال کردند، همان دولت‌ها همچنان به حمایت مالی و حمایت از چندین دهه اشغال اسرائیل و نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند.

در پایان بیانیه هنرمندان: وقتی صحبت از حقوق اولیه بشر برای آزادی و عدم سرکوب و حق حیات و کرامت می شود، نباید استانداردهای دوگانه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید