حملات با گاز به مدارس ادامه دارد اقدامات دولت و طرح دعوی قضایی در پارلمان؛ در حال حاضر از عاملان دستگیر شده این حوادث اطلاعی در دست نیست!

حملات با گاز به مدارس ادامه دارد اقدامات دولت و طرح دعوی قضایی در پارلمان؛  در حال حاضر از عاملان دستگیر شده این حوادث اطلاعی در دست نیست!

امروز در برخی از شهرهای کشور از جمله اهواز، شیراز، ارومیه، اصفهان، بندرعباس، زنجان، تبریز، گنبد قاووس و… تعدادی از دانش آموزان مسموم و تعدادی نیز به بیمارستان منتقل شدند.

در حالی که بیش از سه ماه از شروع مسمومیت دانش آموزان و دانش آموزان امروز در بسیاری از مدارس کشور می گذرد، دانش آموزان بر اثر گازگرفتگی مسموم شده و راهی بیمارستان شدند، اما دولت نه تنها علت اصلی را پیدا نکرد و کسی را در این زمینه دستگیر نکنید. بزودی این حملات را ساختگی رسانه ای و کار سازندگان شعار «زن، زندگی، آزادی» دانست. وزارت امور داخله که مسئولیت بررسی این حوادث را بر عهده دارد، از کشف «نمونه های مشکوک» خبر داد، اما توضیح بیشتری در مورد این نمونه ها ارائه نکرد.

امروز در برخی از شهرهای کشور از جمله اهواز، شیراز، ارومیه، بندرعباس، اصفهان، تبریز، زنجان، گنبد قاووس و… تعدادی از دانش آموزان مسموم شدند و تعدادی نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وزیر آموزش و پرورش که پیش از این این اتفاقات را بسیار جزئی و ناشی از «دشمن سازی» رسانه ای دانسته بود، سرانجام پس از چند ماه از خانواده دانش آموزان عذرخواهی کرد.

مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا احتمال عدم حضور در مدارس تا پایان سال 1401 وجود دارد، اظهار داشت: در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است. لحظه.”

معاون وزیر کشور همچنین اظهار داشت: طراحان مسمومیت ها، شعار زن، زندگی و آزادی هستند.

همچنین امروز در مجلس درگیری لفظی بین نمایندگان بر سر مسمومیت زنجیره ای دانش آموزان دبستانی رخ داد.

در حالی که نظری نماینده خلخال می خواست در مورد مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در خلخال تذکر دهد، کریمی قدوسی نماینده مشهد می خواست از اظهار نظر وی جلوگیری کند که این موضوع جو مجلس را برای چندمین بار متشنج کرد. دقایق.

اعضای کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت دانش آموزان انتخاب شدند
نماینده مردم تبریز در مجلس از تعیین اعضای کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت دانش آموزان در مجلس خبر داد.

اعضای کارگروه ویژه بررسی علل مسمومیت دانش آموزان انتخاب شدند

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: کارگروه رسیدگی به مسمومیت دانش آموزان در روزها و هفته های اخیر در مجلس تشکیل شد. اعضای این کارگروه امروز تعیین شدند و بر این اساس بنده و محمد وحیدی از کمیته آموزش، زهرا شیخی، سید مرتضی خاتمی و محمدرضا ابراهیمی از کمیته بهداشت و درمان، آصفری و کاظمی از کمیته شوراها و همتی و کریمی کودوسی از کمیته امنیت اعضای شورای ملی به عنوان اعضای این کارگروه انتخاب شدند. رئیس این کارگروه سید حمیدرضا کاظمی، نایب رئیس آن جواد کریمی قدوسی و سخنران آن سرکار خانم زهرا شیخی مبارکه است.

مسموم کردن دانش آموزان نوعی وحشت بیولوژیکی است

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور کشور و شوراها نیز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به مسئولیت رسیدگی به مسمومیت اخیر دانش آموزان در وزارت کشور توسط رئیس جمهور، انجام شد. کمیته با وزیر جلسه دارد یا می شود؟» : کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی نظارت بر کار در خصوص مسمومیت ها را دارد که قبلاً جلسه ای با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش تشکیل شده است. و همچنین حضور نهادهای امنیتی و انتظامی از فراجا، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌ها. مشکل مسمومیت دانش‌آموزان چیزی نیست که مجلس، دولت و قوه قضائیه بخواهند آن را نادیده بگیرند یا نادیده بگیرند. به نظر من این مشکل یک ترور بیولوژیک است که باید با جدیت دنبال شود. در اختیار سازمان پدافند غیرعامل است، باید به این موضوع رسیدگی و پیگیری کنند تا در این مسیرها آسیب پذیر نباشیم.

وی افزود: مردم در حال حاضر به خصوص خانواده هایی که دانش آموز دارند بسیار نگران هستند و باید این موضوع را به طور جدی بررسی کنیم تا ابعاد آن روشن شود.

عضوکمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به فرضیه های مختلفی که بیان شده یا خواهد شد، چنین اقداماتی برای کدام گروه یا گروه ها می تواند باشد، گفت: در حال حاضر نمی توان به طور قطع گفت که کار کدام گروه است، اما اینکه شبکه های دشمن که همیشه هستند و همه چیز را مقصر نظام می دانند و می گویند کار نظام است، چیز عجیبی نیست، آنها دشمن هستند و کار دشمن روشن است

وی افزود: اما هیچ ارتشی با مردان خود چنین کاری نمی کند. آنها یا نظام را نمی شناسند یا آنقدر بدخواهی و مشکل با نظام دارند که حتی با یک دروغ صریح سعی می کنند این موارد را مقصر بدانند.

نماینده مردم اراک در مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی قطعاً عناصر این جایگاه را شناسایی و تعریف می کند و به مردم معرفی می کند، امکان این امر در دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ما وجود دارد همانطور که توانستند. شناسایی و دستگیری سایر گروه های تروریستی و خرابکاران.

آصیفری در پاسخ به این سوال گفت: اتفاقا سوال مردم هم همین است که چگونه وقتی دستگاه اطلاعاتی ما به سرعت تروریست ها و خرابکاران را شناسایی کرد یا مثلا در اعتراضات اخیر افراد به سرعت شناسایی، دستگیر و محاکمه شدند، چرا؟ در این مورد چنین است؟» «آیا اتفاقی نمی‌افتد؟» گفت: دلیلش این است که در ابتدا کسی فکر نمی‌کرد که قصدی در این مورد وجود دارد، اما پس از گسترش شهرها متوجه شدم که چنین چیزی مشکل عمدی و هدفمند توسط جریان انجام می شود من شخصا معتقدم یکی از دلایل این وضعیت که هنوز شناسایی و رفع نشده است همین مشکل است. اما در مورد جلسات و اعتراضاتی که شما اشاره کردید، خوب، این جلسات در خیابان برگزار می شود و دوربین هایی وجود دارد که تشخیص را سرعت می بخشد. اما در این زمینه نوع ماده که این اقدامات تخریبی را از چه طریقی انجام می دهند، هنوز مشخص نشده است.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در یادداشتی درباره حوادث اخیر در مدارس نوشت: از اولین روزی که خبر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان عزیزمان در قم اعلام شد، علیرغم اینکه این حادثه عمدتاً در لایه ایمنی و امنیت زیستی اتفاق افتاد، تیم‌های سازمان پدافند ویژه کشور در صحنه حضور یافتند و با همکاری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از محیط‌زیست نمونه‌برداری و آزمایش‌های مختلفی از دانش‌آموزان انجام دادند. دانش آموزان علائم بالینی مانند سرگیجه و سردرد داشتند، اما هیچ یک از تیم ها نتوانستند ردی تایید شده از عامل مسمومیت را در این مرحله بیابند و نمونه های معدودی که به دست آمد، قطعیت لازم را نداشت. اما جنبش معاند به تدریج با این آشفتگی مواجه شد و با دامن زدن به وحشت اجتماعی در فضای رسانه ای و شبیه سازی مسمومیت ها در شهرهای دیگر سعی کرد ماهی را از آب گل آلود بیرون بکشد.آنچه امروز در برخی مدارس می گذرد نتیجه مداخله مستقیم است. این جریان نفاق است و دشمنان کشور با گشودن جبهه جدیدی از جنگ ترکیبی تحت عنوان نقض حقوق بشر تلاش می کنند فشار بر دولت و ملت را افزایش دهند. این یک سناریوی ترسناک است. مسمومیت دختران دانش آموز تنها توسط همان گروهی که دستانشان به خون هفده هزار ساکن ایران آغشته است انجام می شود. البته این گروه بدون اجازه اربابان آمریکایی خود حرکت نخواهند کرد، اما حالا چه خواهد شد و ما چه کنیم؟ به همه مردم عزیز ایران این اطمینان را می دهیم که دستگیری و مقابله با عاملان حوادث اخیر در دستور کار همه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور قرار دارد و قطعا شبکه نفاق به زودی رسوا و به سزای عمل ننگین خود خواهد رسید. زمستان قطعا تمام خواهد شد و شرم او بر چهره بدخواهان ملت خواهد نشست.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز در برخی نقاط کشور تجمعاتی در اعتراض به مسمومیت دانش آموزان برگزار شد. عکس هایی از دستگیری تعدادی از شهروندان نیز منتشر شد.

در حالی که شایعات و گمانه زنی های مختلفی در فضای مجازی و افکار عمومی درباره علل این حوادث شناور است، مردم همچنان منتظر نتیجه بررسی های دستگاه های مسئول در این زمینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید