حمله به ایستگاه قطار در اوکراین غیرقابل قبول است


ساعت: 04:15
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820483

سخنگوی سازمان ملل گفت حمله به ایستگاه قطار در اوکراین کاملا غیرقابل قبول است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دوجاریک روز جمعه به خبرنگاران گفت: «حمله امروز به ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک در شرق اوکراین که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شد و سایر حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی کاملا غیرقابل قبول است».


وی گفت: «این حملات نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین بین المللی حقوق بشر است و عاملان آن باید پاسخگو باشند».

دوجاریک ادامه داد: دبیرکل به همه طرف‌ها تعهداتشان بر اساس قوانین بین‌المللی برای حفاظت از غیرنظامیان و فوریت سلاح‌های گرم بشردوستانه را یادآوری می‌کند تا از تخلیه امن و دسترسی انسان دوستانه افراد متاثر از درگیری اطمینان حاصل شود.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر از همه کشورها خواسته است که فورا به این جنگ وحشیانه پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه آهن در شهر کراماتورسک در شرق اوکراین در روز جمعه حداقل 30 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند. برخی منابع تعداد کشته شدگان را 35 نفر می گویند که چهار نفر از آنها کودک هستند.

در 21 فوریه 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، پوتین به اصطلاح “عملیات ویژه” را علیه اوکراین آغاز کرد و روابط متشنج بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدامات روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید