حمله بی سابقه فاضل میبدی به شهردار تهران

حمله بی سابقه فاضل میبدی به شهردار تهران

روز جدید محمدتقی فاضل میبادی عضو مجمع طلاب و مدرسین حوزه علمیه قم از حضور برخی مسئولان با چکمه های گل آلود در سیل تهران به ویژه شهردار تهران به شدت انتقاد کرد.

محمدتقی فاضل میبدی با آسیب شناسی رفتار پوپولیستی برخی از مسئولان که در هنگام وقوع حوادث طبیعی یا غیرطبیعی به جای مسئولیت پذیری، با دوربین در صحنه تصادف حاضر می شوند و به یادگاری عکس می گیرند، گفت: متاسفانه. به زخم مردم نمک می پاشند و به جای اینکه مشکل را حل کنند به دنبال نمایش هستند، جامعه ما دچار نفاق شده است، چه از سوی برخی مسئولین و چه از سوی برخی افراد. وی افزود: برخی از مسئولان به جای جلوگیری از حوادث در کشور سعی می کنند در زمان وقوع سیل و زلزله خود را به مردم نشان دهند.

وی ادامه داد: در سیل اخیر که باعث تخریب شد شهروندان زیادی را با خود بردند. تا حد زیادی قابل پیش بینی بود و قسمت هایی از مسیر مهدکودک ساخته شده بود و اگر مسئولان ذی ربط به وظایف خود به درستی عمل می کردند، چنین خسارت جانی و مالی رخ نمی داد. اما متأسفانه به جای انجام وظایف، فقط شعار می دهیم. اینها شعارهایی است که دردی از مردم دوا نمی کند.

فاضل میبدی افزود: متاسفانه به جای زیرساخت ها و پل سازی و ترمیم رودخانه ها به مسائل حاشیه ای رسیدگی می شود. در عین حال هواشناسی یکی از پیشرفته ترین علوم دنیاست و می توانند از این علم برای پیش بینی آب و هوا استفاده کنند تا چنین حوادثی برای انسان اتفاق نیفتد. این استاد دانشگاه مفید تاکید کرد: برخی از کارکنان مسئول وقوع چنین حوادثی هستند که منجر به فوت و خسارات جانی و مالی می شود. زیرا بودجه دولت صرف امور ثانویه می شود، اما در موارد ضروری که مربوط به زندگی مردم و پایه ها و زیرساخت های کشور است، چیزی اعمال نمی شود.

یکی از اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مامورانی که پس از حادثه در محل حاضر شدند، گفت: اینکه ماموران پس از حادثه به منطقه رفته و جلوی دوربین مداربسته می ایستند هیچ مشکلی را حل نمی کند. مسئله. چند سال پیش شاهد وقوع سیل در خوزستان و لرستان بودیم و در سال های اخیر زلزله کرمانشاه و اسلام آباد غرب را تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه هدف نمایندگان مجلس و کارمندان از این حضور غیرضروری بهره برداری سیاسی از موضوع و به عنوان مثال کسب رای دوم برای حضور در مجلس و غیره است، افزود: دلیل آن این است که برنامه ریزی جدی وجود ندارد و عزم برای ایجاد دولت در کشور. و اگر اراده ای در این زمینه وجود داشت در تابستان دچار خشکسالی و در زمستان سیل و این قبیل نمی شدیم.» وی افزود: «مثلاً مسئولان با لباس به محل سیل می روند و به داخل سیل می روند. گل و لای و فیلم برداری از حضور آنها از زوایای مختلف، مشکل مردم را حل نمی کند و بهتر است به جای این کار به مطب آنها مراجعه کنید و به فکر درمان و راه حلی برای جلوگیری از این حوادث باشید.

یکی از اعضای مجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه قم تاکید کرد: می‌توانستیم جلوی این امر را بگیریم، اما این کار را نکردیم و اکنون در ماجرای سیل اخیر چند روز پس از ریزش آب از آسیاب. ویرانه‌ها باقی مانده است و کارگران کار را انجام می‌دهند و چهار سال بعد دوباره به آنجا بازگشتند.

دیدگاهتان را بنویسید