حمله تند پیشکسوت استقلال به آقای ساپینتو!

حمله تند پیشکسوت استقلال به آقای ساپینتو!

منصور رشیدی بازیکن سابق استقلال در خصوص شرایط این روزهای استقلال و انتقادات به عملکرد این تیم در آبی پوشان پایتخت اظهاراتی را بیان کرد.

استقلال باز هم مساوی کرد! شرایط این تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

من از روز اول گفته ام که برای اینکه این تیم جا بیفتد و سرمربی با آن آشنا شود، باید هفته های هفتم و هشتم را پشت سر بگذاریم. مجیدی سال گذشته در ابتدا نتایج خوبی نگرفت و چندین تساوی متوالی داشت اما کم کم تیمش به نتیجه رسید و به نتیجه لازم رسید. ساپینتو هنوز تیمش را نمی شناسد. این شرایط در جابجایی های زیاد و تغییرات مداوم در ترکیب اصلی تیم منعکس می شود. او باید از هیجان کناره بیرون بیاید و تیمش را تحت فشار قرار ندهد.

نقص بزرگ استقلال را در چه قسمتی می بینید؟

فکر می کنم این تیم هافبک دفاعی بازیساز ندارد. کسانی که می توانند به کنار بروند یا بازی را از عمق شروع کنند. تا زمانی که چنین هافبک هایی در استقلال نباشند، تیم نتیجه نخواهد گرفت.

مردم در پایان بازی از سبک بازی استقلال انتقاد کردند و بازیکنان را بی غیرت خواندند. به نظر شما این درست است؟

زود است اگر این وضعیت تا هفته هشتم ادامه داشته باشد، حق با آنهاست. حالا مردم باید صبور باشند و دندان هایشان را روی جگر بگذارند. همانطور که گفتم دو سه هفته دیگر استقلال تعویض می شود البته اگر این سرمربی متوجه کمبودهای تیمش شود.

دقت کردید سرمربی استقلال قبل از بازی با پیکان گفته بود بازیکنان قدیمی این تیم که شناخت کافی ندارند نباید در مورد تیمش نظر بدهند؟

از آقای ساپینتو می پرسم؛ وقتی اوزه بیو (بازیکن قدیمی پرتغال) فوتبال را ترک کرد، صحبت از فوتبال را متوقف کرد؟ حالا خود این آقا در مورد تیم باشگاهی سابقش در پرتغال نظری نمی دهد؟ این چه کلمه ای است که گفتی؟ استقلال را استقلالی کردیم. من و بقیه پیشکسوتان این باشگاه. چه کسانی که یک بازی انجام داده اند و چه آنهایی که بیست سال در این باشگاه سپری کرده اند، حق دارند در مورد تیم خود صحبت کنند. کمتر تیمی در دنیا وجود دارد که 30 میلیون هوادار داشته باشد.

سرمربی استقلال گفت وقتی در تمرین استقلال حضور ندارید درباره تیمش اظهار نظر نکنید؟

ما در تمرین نیستیم اما در مسابقاتی که می بینیم استقلال با روز اول تفاوتی ندارد. آیا از این تیم راضی هستید؟

ساپینتو در پایان نشست خبری پس از بازی پیکان گفت: از استقلال خوشحالم.

اگر او خوشحال است چرا نتوانست برای تیمش مقابل پیکان گلزنی کند؟ قبل از بازی با مسجد سلیمان گفتم استقلال اسیر گرمای آنجا خواهد شد. قبل از بازی پیکان گفتم این تیم جوان و سریع است، چرا برای این مشکلات راه حلی نداشتید؟ تیمی که بهترین بازیکنش تا هفته پنجم دروازه بان بود نیازی به توضیح ندارد!

حسینی در بازی دارت چطور بود؟

اگر حسینی نبود، استقلال دو بر صفر به پیکان می باخت. حسینی در تمام این دیدارهای اخیر بهترین بازیکن و با کیفیت ترین مرد بوده است. آقای ساپینتو! برو خدا رو شکر که حسینی داری. چرا از Qaidi و Yamaga به درستی استفاده نکنید….

… چگونه؟

از هر کسی که فوتبال بازی نکرده است بپرسید به شما می گویند که نباید یاماگا را در جناح راست و آن گوشه بازی کنید. شما بازیکنی را به گوشه انداخته اید که می تواند در 18 قدمی حضور شما خطر ایجاد کند و تمام عملکرد او را از او گرفته اید.

ساپینتو در مورد تیم پیکان گفت آیا این تیم از اتوبوس محافظت کرده است؟

من اصلا با آن موافق نیستم. تیمی که از اتوبوس دفاع می کند راه گلزنی دارد. ما 55 سال از عمرمان را در این فوتبال سپری نکردیم. یک مهدی کایدی 150 قد را وسط تمام دفاع های قد بلند می گذاری و بعد همیشه برایش سانتر می کنی؟ این چه روشی است؟ از هر بچه ای بپرسید می گویند کمکی نمی کند. به جای بازی با مدافعان عمقی و نافذ برای گرفتن خطا یا ضربه ایستگاهی، فقط از مقابل تیمی با دفاع بسته عبور می کنید؟ آیا باشگاه استقلال حتی مدرک مربیگری ساپینتو را دیده است که از ما پیرمردها انتقاد می کند؟ فکر می کرد ما برانکارد هلال احمر هستیم که می خواهد ما را لگد بزند؟

بازی نساجی را چگونه پیش بینی می کنید؟

نساجی نیز دونده و مبارز است. در مجموع، هیچ تیمی قرار نیست حریف خود را در این فصل بخرد. اگر بخواهیم با این وضعیت پیش برویم، اوضاع بدتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید