حمله تند پیشکسوت استقلال به سرمربی پرسپولیس

حمله تند پیشکسوت استقلال به سرمربی پرسپولیس

علی چینی بازیکن سابق استقلال در واکنش به اظهارات مهدی تارتار، اظهاراتی را درباره پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل ذوب آهن و برتری این تیم و همچنین عصبانیت اصفهانی ها از اظهارات فرهاد مجیدی بیان کرد.
آیا شنیده اید که انتقاداتی به سبک بازی استقلال وجود دارد؟

استقلال فصل خاصی را آغاز کرده است. بر خلاف سال های قبل. او توانست تیم های مبارز را پشت سر بگذارد و بدون شکست در اوج باقی بماند. این استقلال بی نظیر باعث شده تا همه ناراضیان از این شرایط به نوعی استقلال را زیر سوال ببرند.

تو چی میگفتی

استقلال بهترین خط حمله را دارد. او بهترین خط دفاعی را دارد، بیشترین برد را دارد، اصلاً باخت، اولین تیمی بود که 40 امتیاز را پشت سر گذاشت و بیشتر بازی های خارج از خانه را برد. اینها همه ویژگی های این تیم است که به وضوح به خیلی ها ضربه زد. در حالی که هر تیمی مقابل استقلال قرار می گیرد، می آید تا با بازی بسته حداقل یک تساوی بگیرد و همین بازی بسته روی بازی استقلال تاثیر منفی می گذارد و نمی گذارد استقلالی ها فوتبال زیبایی به نمایش بگذارند. هر چند فوتبال زیبا قدردانی نمی شود.

در مقابل این انتقادات چه توصیه ای به فرهاد مجیدی دارید؟

به فرهاد مجیدی می گویم که اصلاً به انتقاد گوش نده، چون راه درست است. از پیشکسوتان هم می خواهم از استقلال انتقاد نکنند. من و خیلی از پیشکسوتان پشت سر فرهاد ایستاده ایم چون نمی خواهیم دوباره مهره بسوزد. بازیکنان بزرگی روی نیمکت داشتیم که متاسفانه به دلیل این مشکلات نتوانستند ادامه دهند اما مجیدی با این کاریزما حتی می تواند سرمربی تیم ملی هم باشد.

مهدی تارتار گفت 90 درصد مالکیت توپ در بازی با استقلال متعلق به این تیم است و مجیدی در پاسخ گفت که باید توپ را با خود به اصفهان ببرید. این موضوع باشگاه ذوب آهن را بر آن داشت تا بیانیه ای بدهد مبنی بر اینکه مجیدی باعث ناراحتی مردم اصفهان شده و باید عذرخواهی کند؟

اول به دوست عزیزم تاتار میگم با تجربه ایشون عجیبه که همچین چیزی گفته! کجای دنیا امتیازات فوتبالی خودشان را دارند؟ هیچکس به فوتبال خودش ارزن نمی دهد. اگر شما 98 درصد توپ را در اختیار دارید، در نهایت تیم برنده آن است که گل می زند و سه امتیاز می گیرد و من فکر می کنم تارتاروس به دنبال یک فرافکنی است. می توانست بگوید خوب بازی کردیم و نباختیم.

اما آیا سخنان مجیدی کودکانه و ناپسند بود؟

اتفاقا حرف بچه ها حرف سرمربی ذوب آهن است که باشگاهش بیانیه داد! او می خواست خود را طوری طراحی کند که از زیر بار دو شکست متوالی استقلال فرار کند.

فکر می کنید مجیدی به مردم اصفهان توهین کرد؟

اصلا بی احترامی نیست او با اصفهانی ها کاری ندارد. هیچ چیز بدی نگفت. آنها می خواستند استقلال امتیاز نگیرد اما استقلال 6 امتیاز رفت و برگشت از این تیم گرفت. اتفاقا مجیدی حرفه ای شد و جواب فوتبال را داد اما می خواهند او را به حاشیه برانند. بد نیست بگویم توپ را بگیر. امتیاز استقلال توپ برای شما. بدیهی است باشگاه ذوب آهن به دنبال ایجاد حاشیه است وگرنه قطعا اصفهانی ها از این بابت ناراحت نخواهند شد. این رفتار به معنای بازی با اذهان عمومی است.

دیدگاهتان را بنویسید