حمله جمهوری اسلامی به حامیان طالبان در کشور/ 35 درصد جمعیت برخی استان های ایران افغان هستند

حمله جمهوری اسلامی به حامیان طالبان در کشور/ 35 درصد جمعیت برخی استان های ایران افغان هستند

روز جدید : حمله تروریستی روز سه شنبه 18 فروردین ماه در صحن رضوی که در آن یک روحانی جهادگر به شهادت رسید و دو روحانی دیگر به شدت مجروح شدند، تنها بخشی از پیامدهای منفی سیاست غلط علیه سلطه گروه تروریستی طالبان در افغانستان را آشکار کرد. . کارشناسان می دانند که این داستان طولانی است …

قبل از اینکه وارد قسمت اصلی داستان شویم، به برخی از نتایج اشتباه سیاستمداران در 8 ماه گذشته در زمینه نحوه برخورد با پدیده طالبان اشاره می کنیم که بسیار تحریک کننده است.

  • جمعیت افغان ها در ایران به 8 میلیون نفر رسیده است و روزانه حداقل 10 هزار نفر به صورت قانونی و غیرقانونی وارد کشور می شوند.
  • برخلاف تصور مقامات مبنی بر باز نگه داشتن مرزها و صدور بین 5000 تا 7000 ویزا در روز برای افغان ها، اکثریت افغان های مقیم و ورودی را افغان های پشتون زبان با نرخ زاد و ولد 4.7 تا 5.2 درصد تشکیل می دهند. بر اساس گزارش ها، بین 50 تا 75 درصد از تولدها در تهران و بیمارستان های اطراف تهران تنها از زنان افغان است.
  • – در سال تحصیلی جاری، 600000 دانش آموز افغان در مکاتب دولتی ما تحصیل می کنند و پیش بینی می شود این رقم در سال تحصیلی آینده به بیش از 1.2 میلیون نفر برسد.
  • – ترکیب جمعیت برخی استان ها مانند اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان به کلی در حال تغییر است و به بالای 35 درصد افغانستانی ها می رسد. حاشیه دریاچه خلیج فارس در تهران و میدان آزادی و میدان انقلاب نیز به نمایشگاه چهره های مختلف افغانستان تبدیل شده است.
  • – تصویب قانون اعطای تابعیت به فرزندان در نتیجه ازدواج قانونی زنان ایرانی با اتباع خارجی در سال 1377 نیز باعث سونامی خرید و فروش زنان و دختران ایرانی از خانواده های فقیر با مردان افغان شد. این خود یک فاجعه اجتماعی است که نباید نادیده گرفته شود.
  • خلاصه جامعه شناختی این پنج محور طبیعی است که ایران به زودی با دگرگونی عمیق اجتماعی-سیاسی مواجه خواهد شد که ابعاد فاجعه بار آن هرگز قابل کنترل نیست. ما در حال حاضر ابعاد جمعیتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این فاجعه قریب الوقوع را پشت سر می گذاریم و تنها بر بعد امنیتی که نوید ظهور اشرف افغانستان در آینده نزدیک است، تمرکز خواهیم کرد.
  • علاوه بر جنایات انجام شده در بارگاه رضوی، رویدادهای دیگری مانند واردات انواع سلاح، آماده سازی سایت های توطئه و تلاش های گسترده برای جذب تکفیری در داخل کشور رخ داده و در قالب اجرای ویژه در حال انجام است. نقشه ها، نقشه های دشمنان کشور

خوش بینی بیش از حد به گروه تروریستی طالبان که در دور اول حکومت خود در افغانستان جنایات بزرگی از جمله ترور دیپلمات های ایرانی در مزارشریف، شهادت حجت الاسلام عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی انجام داد. و کشتار هزاران نفر در شهرهای مختلف حکومت تروریستی آنها، تخریب آثار فرهنگی، سلب حقوق شهروندی و صدور مجوز گروهک تروریستی منافقین برای عبور از مرز افغانستان و ورود به ایران برای ارتکاب جنایت، و این باور ساده لوحانه که طالبان تغییر کرده و امروز مشکلات زیادی ایجاد کرده است. برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کند. جدا كردن حساب طالبان از داعش، همان جدا كردن حساب آمريكا از شيطان است.

طرح پاکسازی طالبان که به عنوان یک سیاست رسمی در کشور ما اجرا شد، از ابتدا با تحلیل مناسب از اوضاع منطقه و توطئه امریکایی طالبان جدید به شدت مخالفت کرد، اما متاسفانه تصمیم سازندگان این تحلیل واقع بینانه را مدیون نباشید. اکنون که برخی از آثار منفی «سیاست نادرست پاکسازی» نمایان شده است، همان تصمیم گیران همچنان این فاجعه را به بارگاه رضوی و جنایات دیگر را به گروه های مخفی نسبت می دهند که به دنبال پیچیده کردن روابط ایران و افغانستان هستند! آنها تلاشی مرموز را برای سرپوش گذاشتن بر اشتباه استراتژیک خود در برخورد با طالبان جدید آغاز کردند.

برخی نیز از حمایت فداکارانه مجاهدین افغان از جنگجویان ایرانی در پناهندگی و پناهندگی به عنوان بهانه استفاده می کنند و هرگونه تلاش برای برخورد صحیح با جنایتکاران و تروریست های طالبان را زیر سوال می برند. یکی از ترفندهای پاک اندیشان این است که مخالفان «سیاست پاکسازی» را به حمایت از جنگ علیه طالبان متهم می کنند. کارشناسان می دانند که این حناها رنگی ندارند و تلاش تصفیه کنندگان برای توجیه سیاست شکست خورده خود ناکام خواهد ماند. ما مخالفان سیاست پاکسازی از ابتدا تاکید کرده‌ایم که خواهان جنگ نیستیم، اما مخالف سلطه طالبان در افغانستان هستیم. عملکرد طالبان در هشت ماه گذشته نشان داد که این گروه تغییری نکرده و این طالبان تروریستی بودند که 20 سال پیش به جای آمریکا کنترل افغانستان را در دست گرفتند تا به اهداف شوم خود در منطقه به ویژه ایران دست یابند. سربازان افغانستانی که در دفاع از حرم و حرم ما را همراهی کردند برای ایرانیان عزیز هستند و گرد و خاکی بر پاشنه آنها نمی نشیند.

اکنون که شکست کامل سیاست پاکسازی آشکار شده است، راه حل مشکل ما با طالبان، بازنگری در سیاست گذشته، جایگزینی محافظان امنیتی افغانستان در سفارت ایران در کابل با ریاست جمهوری و وزارت خارجه و جایگزینی تصمیم گیرندگان است. عقب نشینی، جای مردم واقع بین، تبدیل رسانه ملی به یک سیاست پاکسازی به یک سیاست واقعی خبری، حمایت از مردم افغانستان، آزادسازی افغانستان از چنگال نفوذی های افغان و ایجاد یک سیاست نظارتی سختگیرانه در مرزها و به رسمیت شناختن حاکمیت افغانستان تنها با یک روی کار آمدن دولت از طریق انتخابات آزاد

دیدگاهتان را بنویسید