حمله خشونت آمیز به 2 ستاره بیگانه پرسپولیس

حمله خشونت آمیز به 2 ستاره بیگانه پرسپولیس

در آخرین دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، لئاندرو پریرا، مهاجم برزیلی سرپوشان تهرانی به دلیل محرومیت غایب بود. دیدار تیم های مس رفسنجان و پرسپولیس در حالی با برتری شاگردان یحیی گل محمدی به پایان رسید که شیخ دیابته مهاجم سرشناس مالی تنها 5 دقیقه فرصت بازی داشت و در دقیقه 85 جای خود را به مهدی عبدی داد!

جمشید شاه محمدی مهاجم سابق پرسپولیس با اشاره به این موضوع می گوید: متاسفانه دو مهاجم خارجی پرسپولیس تاثیرگذار نبودند. لئاندرو پریرا که قرار بود جای یورگن لوکادیا را بگیرد، مقابل سپاهان اصفهان از زمین اخراج شد و پرسپولیس 10 بازیکن داشت. شیخ دیابات بیشتر از پزشکان پرسپولیس در درمانگاه بوده و فیزیوتراپی و درمان کرده است. این در حالی است که بازیکن خارجی باید خیلی بهتر از بازیکن داخلی باشد وگرنه خرید او توجیهی ندارد. هم پریرا و هم شیخ دیاباته نشان دادند که خریدهای خوبی برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس نبوده و نیستند و نمی توانند به این تیم کمک کنند.

وی ادامه می دهد: شما جوان با استعداد ایرانی مثل محمد عمری را با این دو مقایسه می کنید. من شنیدم قرارداد محمد عمری 500 میلیون تومان است در حالی که قرارداد یک فصل و نیم پریرا با آپشن و … نزدیک به یک میلیون دلار می شود؟ چرا باید این پول به پای مهاجمی ریخته شود که مشخصا برزیلی است، اما دریبل زدن، دعوا و حتی پرس زدن بلد نیست! شیخ دیابات نیز برای بازنشستگی و استراحت به ایران آمد. یک مسابقه بازی می کند و بعد از چند روز مصدوم می شود و به مرخصی می رود! به نظر من این دو مهاجم خارجی در مجموع نصف محمد عمری هم نیستند!

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره عملکرد مهدی عبدی نیز خاطرنشان می کند: آنچه مشهود است نیازی به گفتن ندارد. من مدافع مهدی عبدی نیستم اما می بینم که او یک استعداد ایرانی است. او هر بار به لطف هوش بالای خود توانست گره بازی را باز کند و در این دیدار با مس رفسنجان نیز از مدافعان حریف پنالتی گرفت. پس چرا باید نیمکت مطلق شیخ دیابات بازنشسته شود و پریرا؟ من در تمرینات پرسپولیس نیستم و قصد ندارم در کار یحیی گل محمدی دخالت کنم اما وقتی می بینم مهدی عبدی مهاجم موثری است، تعجب می کنم که چرا این مهاجم جوان باید روی نیمکت بنشیند و دو مهاجم ناکارآمد پرسپولیس را تماشا کند. بازی کنم؟

جمشید شاه محمدی همچنین یادآور می شود: این مشکل امروز فوتبال ما نیست، مربوط به چند سال اخیر است. ما برای خرید بازیکنان خارجی واقعا مشکل داریم و هنوز نمی دانیم چگونه و از کدام بازار خرید کنیم. اکثر خریدهای خارجی ما بر اساس تماشای فیلم گلچین بازیکنان است که همه را گول می زند. اگر گلچین فیلم بازی های جوانی من را بگذاری، طرف می گوید الان بخر، با اینکه من بالای 50 سال سن دارم! این بازیکنان خارجی اغلب به لطف یک فیلم گلچین و بدون تحقیق کافی خریداری می شوند که متاسفانه جواب نمی دهد.

وی ادامه می دهد: می پرسم رادوشوویچ الان با چه مبلغ و قراردادی برای کشورش بازی می کند؟ باور کن ماهانه 2000 دلار بیشتر نمیگیره ولی الان پرسپولیس باید تقریبا 900000 دلار بهش بده! این دروازه بان با این مبلغ می توانست یک خیابان بزرگ در زادگاهش در کرواسی بخرد! بالاخره چرا مدیران ما باید با چنین دروازه بانی که حتی در کشور خودش هم شهرت ندارد، چنین قراردادهایی ببندند و پرسپولیس را دچار مشکل کنند؟ در فوتبال خودمان شما دروازه بان هایی را می بینید که خیلی بهتر و با استعدادتر از رادوشوویچ هستند اما هیچکس آنها را نمی بیند و من از توجه بیشتر به جوانانی که در فوتبال ما با استعداد هستند صحبت می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید