حمله خونین روز نو در زاهدان

حمله خونین روز نو در زاهدان

روز جدید بعدازظهر روز گذشته تعدادی از افراد مسلح ناشناس به کلانتری 16 زاهدان حمله کردند که گزارش های اولیه حاکی از زخمی شدن چند نفر از عابران و ماموران بود.

در پی این حمله شورای تامین سیستان و بلوچستان ضمن صدور اطلاعیه ای از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.
در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی شهر را خطرناک کنند، با هوشیاری و پاسخگویی نیروهای امنیتی و انتظامی، اوضاع کنترل شده است.
ضمناً در این پیام از مردم خواسته شده با حفظ آرامش از نزدیکی محل تجمع خودداری کنند.

شورای امنیت از مردم سیستان و بلوچستان خواست به شایعات دشمنان توجه نکنند.

بر اساس این گزارش، در این حمله تروریستی در زاهدان، چند تروریست به یک کلانتری حمله کرده و به سمت آن تیراندازی کردند.

همچنین این منبع آگاه گفت: پیش از این عملیات تروریستی تعدادی از نمازگزاران اهل سنت زاهدان به خیابان ها ریخته بودند. نمازگزاری گفت: مولوی عبدالحامد در خطبه های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مواجهه با اخبار و شایعات تجاوز جنسی به دختر بلوچ توسط مامور نیروی انتظامی در چابهار، این موضوع را بسیار حائز اهمیت دانست. و تا زمان اعلام رسمی از سوی مراجع مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

این گزارش حاکی از آن است که نمازگزاران در حال اقامه نماز بودند که تعدادی از آنها به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنها با اتوبوس به دیوار کلانتری برخورد کرد و قصد داشت دیوار را خراب کند و وارد کلانتری شود اما موفق نشدند و فقط بخشی از دیوار را تخریب کرد.

مولوی عبدالحمید از ساکنان استان سیستان و بلوچستان خواست به شایعات در این شهر گوش ندهند.

امام جماعت اهل سنت شهرستان زاهدان که ساعتی پس از حوادث زاهدان در شبکه استانی به صورت زنده برای مردم گفت و گو کرد، افزود: شیعه و سنی سال هاست در استان با هم زندگی می کنند و اتفاقاتی که امروز افتاد این بود. دست نفوذ دشمن است و در این راستا اهالی استان باید هوشیار و هوشیار باشند تا حوادث رخ داده بیشتر دامن نزند.

عبدالحمید افزود: از عوامل نیروهای امنیتی و انتظامی استان خواستار برخورد قاطع با عاملان اغتشاشات امروز هستیم.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز تعدادی از افراد مسلح ناشناس به کلانتری 16 زاهدان حمله کردند و بر اساس گزارش های اولیه تعدادی از عابران و ماموران مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. پس از این اتفاقات، شورای تامین سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه ای از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و از نزدیک شدن به محل تجمع خودداری کنند.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با شلیک گلوله شهر را خطرناک کنند، با هوشیاری و پاسخگویی نیروهای امنیتی و انتظامی، اوضاع تحت کنترل قرار گرفته است.
هیئت تامین از مردم سیستان و بلوچستان خواست به شایعات دشمنان توجهی نکنند.

به گفته یک منبع آگاه، پیش از این عملیات تروریستی تعدادی از نمازگزاران نماز جمعه از سنن زاهدان به خیابان ها ریختند. یک نمازگزار گفت: مولوی عبدالحامد در خطبه های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مواجهه با اخبار و شایعات تجاوز به دختر بلوچ توسط مامور نیروی انتظامی در چابهار، این موضوع را بسیار حائز اهمیت دانست. و تا زمان اعلام رسمی از سوی مراجع مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

این گزارش حاکی از آن است که نمازگزاران در حال اقامه نماز بودند که تعدادی از آنها به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنها با اتوبوس به دیوار کلانتری برخورد کرد و قصد داشت دیوار را خراب کند و وارد کلانتری شود اما موفق نشدند و فقط بخشی از دیوار را تخریب کرد.

منبع: ابتکار

دیدگاهتان را بنویسید