همه حوادثی که در کشور و شهر زاهدان رخ داده را محکوم می کنیم/ عوامل خارجی مسبب حوادث زاهدان هستند


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900883

مولوی خالگی گفت: اتفاقاتی که در زاهدان افتاد قطعا عامل بیگانه بوده و ما این عوامل خارجی را محکوم می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبدالعزیز خالگی امام جماعت اهل سنت روستای مدهیم ضمن محکومیت حوادث روز جمعه هفته گذشته در زاهدان گفت: هر حادثه ای یک طرف قوی و یک طرف ضعیف دارد.

وی افزود: اتفاقی که در مسجد زاهدان افتاد و تیراندازی به سمت نمازگزاران تعاملی دارد که همه از هر جناحی این حادثه را محکوم می کنند.

امام جماعت اهل سنت روستای مدهیم گفت: استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی قرار دارد و عوامل خارجی نیز موتور محرکه این معضل هستند.

مولوی خالگی با بیان اینکه در داخل کشور مشکلاتی از جمله تورم و وعده های بدون عمل وجود دارد، گفت: دشمن نیز از این شرایط استفاده می کند و در بین مردم آشوب ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که در زاهدان افتاد قطعا توسط عوامل بیگانه بوده است و ما این عوامل بیگانه را محکوم می کنیم زیرا این اتفاقات شایسته دولت اسلامی نیست و متاسفانه در این شرایط دشمنان خارجی می گویند که بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انقلاب به روی زائران اهل سنت تیراندازی کرد، اما این اقدامات ناشی از عوامل خارجی بود.

امام جماعت اهل سنت روستای مدهیم بیان کرد: اما به خوبی می دانیم که حوادث ناشی از عوامل بیرونی است و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه مردم را به آرامش و صبر توصیه کرد.

مولوی خالقی افزود: هر حادثه ای که در جامعه رخ می دهد عوامل ریشه یابی دارد و برخی حوادث به دستگاه قضایی و برخی به پلیس منتقل می شود و پلیس حافظ مال، جان و امنیت مردم نیز هست.

وی با بیان اینکه آتش دشمن همیشه زیر خاکستر است، گفت: دشمن منتظر کوچکترین عیب در درون است تا ارتفاع علم و آتش را بالا ببرد.

امام جماعت اهل سنت روستای میانه گفت: این اقداماتی که در کشور و زاهدان رخ داد، شایسته حکومت اسلامی نبود.

مولوی هالگی تصریح کرد: دشمنی باید با رهبری و درایت مسئولان ریشه کن شود و عاملان این حوادث به سزای اعمالشان برسند.

وی با بیان اینکه در این شرایط دولت حداقل باید به مردم آرامش دهد، تصریح کرد: رفاه و امنیت در کنار هم خوب است.

امام جمعه اهل سنت با بیان اینکه توقع مردم در نظام اسلامی بیش از این است، گفت: انتظارات این است که شرایط فعلی و مشکلات داخلی کشور از جمله شرایط اقتصادی مدیریت شود.

مولوی خالگی با بیان اینکه به خواست خداوند به زودی همه این حوادث در کشور فروکش می کند، اظهار داشت: دولتمردان جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی بیدار و آگاه هستند و عواملی که از بیرون می آیند به سزای اعمالشان خواهند رسید.

وی تصریح کرد: همه عوامل و عوامل ایجاد شده در کشور را محکوم می کنیم و از خداوند می خواهیم آرامش را بازگرداند تا همه مردم و اقشار مختلف در رفاه و آسایش باشند و بتوانند در جامعه کار و زندگی کنند.

امام جمعه اهل سنت روستای مدهیم گفت: سوزاندن سرمایه های ملی و مردمی بزرگترین خیانت به جامعه و مردم است و به نفع مردم نیست، فقط دشمن خوشحال است که از شرایط کشور برای گل آلود کردن آب و صید ماهی استفاده می کند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید