حمله داریوش مصطفوی به وزرای سابق ورزش

حمله داریوش مصطفوی به وزرای سابق ورزش

خبر سقوط استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا مهم ترین خبر چند روز اخیر است که گمانه زنی های زیادی در مورد آن وجود دارد. در حالی که گفته می شد حذف دو باشگاه قطعی شده بود، داریوش مصطفوی، رئیس کمیسیون مجوزهای حرفه ای از ارائه مدارک قبل از موعد مقرر خبر داد و اعلام کرد که استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حذف نشده اند.

مصطفوی که میهمان برنامه فوتبال برتر بود با تاکید بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال در بحث حرفه ای شدن باشگاه جدی تر از همیشه است، گفت: نامه های کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای 478 صفحه ای با 14 نکته کلیدی بود. در صورت نداشتن آیتم ریجکت می شوید. با توجه به این موارد 9 تیم از عربستان سعودی، سه تیم از کره و 4 تا 5 تیم از چین حذف شدند. کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال تصمیم گرفت تیم هایی را که از دستورالعمل های اجباری سطح A پیروی نمی کنند محروم کند. ما سال هاست که این مشکلات را داریم و باشگاه ها باید پاسخ دهند.

وی از حل مشکل املاک که بزرگترین مشکل دو باشگاه برای مجوز گرفتن بود خبر داد و گفت: آقایان صدری و آجورلو و سایر اعضای هیات تجدید نظر جلسه داشتند و موضوع ملک حل شد و امور مالی حل شد. وزير نامه اي براي بردن دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به فرابورس نوشت. درباره وزیر ورزش نوشتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد مدرک صحبت می کند و حالا که تیم ها به فوربس رفته اند، هیئت مدیره و مدیرعامل باید انتخاب شوند. اینطور نیست که هرکس در باند یا دوست وزیر بود آمده باشد. کجایند آن مدیرانی که شرایط فعلی را ایجاد کردند؟ این مشکلات که مربوط به دوره کنونی نیست در طول سالیان متمادی به وجود آمده است.

رئیس هیات تجدیدنظر مجوزهای حرفه ای با انتقاد از مدیران قبلی تاکید کرد: گفتند استقلال و پرسپولیس را به فرابورس می بریم. اگر این اتفاق بیفتد، همه ما با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد. این وزیر ورزش خودش ورزشکار است و کارش را بلد است. وزرای ورزش قبلی آمدند و دروغ گفتند و مردم را تحقیر کردند. چه حرفی بزنم که به شخصیت آقایان نخورد. آنهایی که بالای وزرا بودند هم کم لطفی به مردم کردند.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چیست و آیا محرومیت آنها قطعی است یا خیر، گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده است. تعهداتی که قبل از پایان مهلت اجباری بودند از طریق ایمیل ارسال شدند.

دیدگاهتان را بنویسید