حمله رسانه ای یکی از مصادیق مهم جنگ ترکیبی است/ اساس برنامه های ضد رسانه ای دروغ است.


ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909759

نصرالله شفیعی گفت: دشمن سال هاست که نقشه های خود را در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا می کند و یکی از مهمترین مصادیق این جنگ ترکیبی، جنگ رسانه ای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نصرالله شفیعی در گفتگو با مرصاد نیوز با اشاره به اخبار جعلی رسانه های دشمن گفت: دشمن سال هاست که نقشه های خود را در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا می کند و یکی از مهمترین مصادیق آن است. این جنگ ترکیبی، جنگ رسانه ای است

این تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت رسانه ها افزود: دشمن دریافته است که شاید با کمک رسانه ها بتواند به اهداف خود بهتر برسد زیرا می تواند بر افکار عمومی مردم ایران تاثیر بگذارد و آنها را همسو کند. با افکارش.” برای راهنمایی

وی گفت: مردم ما باید توجه داشته باشند که رسانه های خارجی مانند «بی بی سی»، «ایران اینترنشنال»، «صدای آمریکا»، «رادیو فردا»، «مرد و تو» و… که اخبار خارج از کشور را پخش می کنند، می گویند که آنها دشمن شماره یک ما هستند، یعنی تحت هیچ شرایطی منفعت ایران را نمی خواهند. بنابراین، اگر مردم ایران این را اصل کنند، قطعا نوع نگاه آنها به رسانه های خارجی تغییر خواهد کرد.

شفیعی با بیان اینکه اساس برنامه های خبری رسانه های بیگانه بر دروغ استوار است، خاطرنشان کرد: اگر این رسانه ها بخواهند بر اساس واقعیت حاکم بر جامعه ایران خبر تولید کنند، دست خود را از دست داده و مخاطب خود را از دست خواهند داد. بنابراین برای رسیدن به اهداف خود به دروغ متوسل می شوند.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: به گزارش مرکز پژوهش های افکار عمومی خبرگزاری فارس، رسانه های خارجی در یک بازه زمانی 25 روزه در ماه های اخیر 17 هزار و 312 خبر جعلی تولید کردند که در آرشیو رسانه ها موجود است.

این استاد دانشگاه افزود: هدف این رسانه های بیگانه این است که در درازمدت نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهند و وانمود کنند که نظام به بن بست رسیده است تا مردم از نظام احساس دلزدگی کنند. در نهایت آنها را با اهداف شورشیان، تجزیه طلبان، سلطنت طلبان، منافقین و دیگر دشمنان مرتبط می دانند.

شفیعی با بیان اینکه این اهداف دشمنان یک رویای ناکام است، گفت: پیشرفت ایران اسلامی یک واقعیت است و افقی که جمهوری اسلامی ایران پیش روی خود قرار داده افقی متعالی است و به قدری بزرگ است که دشمنان این را خواهند کرد. تمام توان و توجه خود را به آن نشان دهند، ناکارآمدی نظام را متمرکز کرده اند، زیرا نظام را مانعی در برابر اهداف خود می بینند.

وی همچنین به روش های دروغ پردازی رسانه های بیگانه اشاره کرد و گفت: مردم ایران بدانند که برخی اخبار قطع می شود و بخشی را که می خواهند و به آن توجه می کنند منتشر می کنند. گاهی اخبار تحریف می شود و گاهی وارونه این کار را انجام می دهند.

شفیعی اضافه کرد: این رسانه ها گاهی اخبار را بزرگ یا کوچک می کنند یا سانسور خبری ایجاد می کنند، مثل حماسه ستاد 13 آبان که اخبار را سانسور می کنند چون می دانستند اگر حضور باشکوه و عظمت مردم را به نمایش بگذارند همان تعداد محدود و تعداد انگشت شماری از شورشیان در خیابان ها ناپدید می شوند و وب سایت ها و شبکه های خبری آنها خالی است. بنابراین مجبور شدند سانسور کنند.

وی همچنین نکاتی را درباره مسئولیت مردم در برابر این همه شایعه و دروغ بیان کرد و گفت: قرآن کریم در سوره مبارکه حجرات به صراحت می فرماید: اگر بدکاری برای شما خبری آورد، تحقیق و تفحص کنید. اخبار را قبول نکنید ما نباید بدون تحقیق اخبار این روزنامه نگاران فاسد را باور کنیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر هوشیاری و هوشیاری مردم، افزود: ما نباید منتشر کننده اخبار جعلی رسانه های معاند باشیم و هر نوع خبر غیر موثق را بدون تحقیق منتشر کنیم.

وی گفت: حضرت علی علیه السلام در نامه 69 نهج البلاغه فرمودند: آنچه شنیده اید به مردم نگویید، دروغ گفتن شما کافی است، پس ما مسئول انتشار هر خبری هستیم.

شفیعی با اشاره به رسالت مهم نخبگان جامعه گفت: نخبگان و اساتید دانشگاه باید مراقب باشند که از اعمال احساسی خودداری کنند، مراقب باشند که با رفتار و گفتار خود مردم را تحریک نکنند، بلکه به روشنگری و کمک به مردم در شناخت اخبار کذب کمک کنند. کمک

این استاد دانشگاه گفت: رسانه ها و نیروهای انقلابی فعالان فضای مجازی نیز باید به رسالت مهم تبیین خود واقف باشند و با تطبیق و بیان حقایق، فعالیت رسانه ای خود را برای روشنگری مردم برای جلوگیری از انتشار شایعات افزایش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید