حمله مهدی پاشازاده به پرسپولیس

حمله مهدی پاشازاده به پرسپولیس

مهدی پاشازاده درباره اعلام رای نهایی کمیسیون انضباطی در خصوص گلزن خارجی گهر سیرجان اظهار نظر کرد.

اتفاق مربوط به گلزن خارجی گهر سیرجان را چگونه ارزیابی می کنید؟

این اصلا جالب نیست. چون اساس فوتبال را زیر سوال می برد. البته باید امیدوار بود که مسئولان چنین رأیی داده باشند، اما وقتی باشگاهی مثل یوونتوس به دلیل توافقی محرمانه سقوط می کند، مشخص می شود که رعایت قانون فوتبال چقدر اهمیت دارد.

شما در سخنرانی خود گفتید که این جالب نیست. توضیح دهید منظورتان چیست؟

اتفاقی که در فوتبال افتاد به ما نشان می دهد که ساختار کلی فدراسیون ما درست کار نمی کند. قانونگذار باید توجه بیشتری می کرد. زمانی این امکان فراهم می شود که بستر تخلف در فدراسیون فراهم شود. از قدیم گفته اند مواظب مال باشید و همسایه خود را دزد ندانید. از طرفی معتقدم علاوه بر باشگاه گل گهر، کسانی که در این زمینه فعالیت داشته اند نیز باید مجازات شوند. با این حال برخی می دانند که این شرایط برای تیم سیرجان ایجاد شده است. شاگردان سیریان قطعا از اینکه تیمشان چند امتیاز از دست داده راضی نیستند. بنابراین باید مشخص شود مقصر این قضیه کیست. اگر امروز با چنین افرادی برخورد نکنیم باز هم در نقل و انتقالات نیم فصل یا سال های بعد شاهد چنین تخلفاتی خواهیم بود.

هواداران استقلال در این مدت با استناد به اتفاقات پیرامون تیم پرسپولیس و حضور مشکوک مهدی طارمی در این باشگاه، معتقدند فدراسیون نیز باید در خصوص تخلفات احتمالی در این فصل رسیدگی کند. فکر می کنید در فدراسیون فوتبال ما عزم و اراده وجود دارد؟

اگر بخواهیم قانون را اجرا کنیم باید برای همه یکسان باشد. تخلف، تخلف است، امروز و دیروز وجود ندارد و اگر ممکن است در گذشته تخلفی صورت گرفته باشد، باید رسیدگی شود. باشگاه های ما هر چقدر هم بزرگ باشند، از یوونتوس بزرگتر نیستند. این تیم یک سطح پایین تر رفت. حتی سالی که من برای دریاسالار واکر بازی کردم، تیم ما را به دسته پایین تر فرستادند.

به خاطر توافق محرمانه یا بازیکن غیرقانونی؟

هیچ یک! زیرا مدیریت باشگاه تراز مالی و بودجه فصل فوتبال خود را در اختیار فدراسیون قرار نداد. صاحبش ایرانی بود و گفت من پولدارم و مشکلی ندارم اما ضمانت می خواستند. بالاخره ظرف چند روز تیمی که به تازگی سقوط کرده بود به رده های پایین سقوط کرد و ما به رده های بالا صعود کردیم. وقتی قانون باید اعمال شود، دیگر به فکر رئیس جمهور و مردم عادی نیستند. به همین دلیل من کمی در مورد آن شک دارم.

چه شکی داشتی؟

بعید می دانم اگر در بین این سه تیمی که مقابل گل گهر بازی می کردند تیمی مثل استقلال نبود باز هم این موضوع با این توجه دنبال می شد.

تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس در این خصوص موضع گیری کرده اند و معتقدند فدراسیون در این راه به استقلال کمک خواهد کرد؟

این اتفاق می توانست برای پرسپولیس بیفتد. حرف های پرسپولیسی ها منطقی نیست. باز هم خوشحالم که استقلال دو امتیاز را به این تیم پس داد اما باید دید این حساسیت در سال های آینده وجود خواهد داشت؟ این قطعا برای فوتبال ما خوب نیست و به اعتبار بین المللی ما لطمه می زند.

دیدگاهتان را بنویسید