انتقاد مهدی پاشازاده از فرم بازی استقلال

انتقاد مهدی پاشازاده از فرم بازی استقلال

مهدی پاشازاده پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره تقابل آبی های پایتخت و نساجی مازندران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر گفت: مساوی بود. استقلالی ها می توانستند پرسپولیس را ببرند که قطعا قرعه سخت تری به حساب می آمد یا می توانست تیم خلیج ماهشهر را شکست دهد که قرعه آسانی هم بود اما به نظر من آن تساوی یک تساوی متوسط ​​است. برخی از بازی ها هستند که از نظر روانی موثر هستند. مثلا تیم ملی از نظر روحی و روانی از تیم کره جنوبی جلوتر است. همچنین مشوقی برای نساجی است تا استقلال خود را محک بزند.

او درباره شرایط این روزهای پایتخت گفت: استقلال شرایط خوبی دارد. این تیم با تیم دوم 6 امتیاز و با تیم سوم جدول 13 امتیاز فاصله دارد. می توان گفت همه آمارها درباره استقلال است اما این موضوع در این مسائل جای سوال دارد و آزاردهنده است. یک چیز باعث نگرانی استقلالی ها می شود و آن سوال های زیادی ایجاد می کند. ما اصلا لیگ خیلی قدرتمندی نداشتیم. در بالای جدول می بینیم که سپاهان نمی تواند قهرمان شود و گل گهر و مس رفسنجان حرفی برای گفتن ندارند و تنها حریف استقلال در لیگ برتر پرسپولیس است و همین باعث می شود جذابیت مسابقات کم شود.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: استقلال در این مدت چند برد یک بر صفر داشت و دیدارهایی بود که استقلالی ها ممکن بود شکست بخورند و یا بازی با تساوی به پایان برسد. این نشانه سوالاتی است که به وجود می آید.مثل باکیفیت ترین غذاست فقط سرآشپز فراموش کرده به غذا نمک بزند.

پاشازاده افزود: اگر قرار باشد نتیجه را در نظر بگیریم، استقلال نتیجه گرفته است و هیچکس نباید در خود تیم اعتراض کند. اگر انسان به کار خود ایمان داشته باشد، کارش را انجام می دهد و نتیجه برایش راضی کننده است و هرکسی برای خودش مدل خاصی خواهد داشت.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره نتایج کسب شده توسط آبی های پایتخت نیز گفت: استقلال تا اینجای کار امتیاز جمع کرده است که برخی از این امتیازات به دست نیامده و این مسابقات با شکست به پایان رسید. حتی 2 بازی زیبا در رقابت های لیگ برتر ندیده ام که بگویم این دیدار واقعاً به دلم نشسته است. چند بازی بود که مثلا استقلال در دربی شکست خورد اما خوب بازی کرد. این مدل بازی استقلال در دل خیلی ها نیست و چیزی است که من در جامعه می بینم.

وی افزود: خیلی ها مغرضانه و از پیروزی استقلال خوشحال هستند اما بارها دیده ام که برخی از این شرایط بازی استقلال راضی نیستند.شاید نتایج راضی کننده باشد اما شرایط بازی به دل برخی هواداران نیست. و این حق هواداران است که نظر خود را بیان کنند. انگار وارد یک رستوران مجلل شده اید و مدیر رستوران از شما می پرسد که نظرتان در مورد غذا چیست و به نظر نمی رسد که بگویید غذا شور نیست. آیا این درست نیست که مشتری بگوید غذا شور نیست؟ هواداران فقط به دنبال نتیجه نیستند و فکر می کنم برخی از مردم می خواهند یک بازی خوب را تماشا کنند.

پاشازاده در پاسخ به این سوال که اگر استقلال با این روند قهرمان لیگ برتر شود باز هم این انتقاد وجود دارد که آبی ها زیبا بازی می کنند؟ وی گفت: وقتی استقلال قهرمان شود قطعا دیگر انتقادی وجود نخواهد داشت. هواداران استقلال چند سالی است که منتظر قهرمانی هستند و می خواهند تیمشان در لیگ برتر قهرمان شود اما صحبت از فوتبال است نه معامله. فوتبال عشق و زندگی است و ما در مورد هنر صحبت می کنیم. هر کس رویکردی به زندگی دارد. شاید کسی سقفی در زیر آن داشته باشد که او را راضی کند. حالا این سقف می تواند در نیاورا یا بیان باشد. هر کس سنگ های متفاوتی دارد. من کاری به دیگران ندارم، اما اگر استقلال بخواهد در دفاع بازی کند، حتی اگر بخواهد طوری فوتبال بازی کند که مناسب فوتبالش باشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آبی ها برای یک بازی زیبا چه رویکردی باید داشته باشند؟ گفت: اینکه من بگویم استقلال چه کار باید بکند درست نیست. وقتی یک نفر می تواند وقتی وارد گود می شود و به تمرین می رود نظر بدهد. استقلال ابزار لازم برای زیبا بازی کردن را دارد. استقلال در هر پستی چند بازیکن خوب دارد. به عنوان مثال صالح حردانی و وریا گفوری در سمت راست خط دفاعی و ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی در سمت چپ دفاع قرار دارند. همچنین در خط حمله استقلال 4 مهاجم خوب دارد و چهره های بسیار خوبی در ترکیب استقلال دیده می شود و او دست دارد. اگر مهره لازم در تیم وجود نداشت، می‌توانستیم فرض کنیم که باید همین روند را ادامه دهیم، اما وقتی شرایط مهیا شود، شرایط فرق می‌کند. کادر فنی باید تصمیم بگیرد که کدام راه حل را در نظر بگیرد.

پاشازاده درباره تقابل استقلال با صنعت نفت آبادان در هفته بیست و دوم لیگ برتر گفت: هر چه به پایان لیگ نزدیک می شویم مسابقات سخت تر می شود. صنعت نفت تیم اول فصل نیست. یادم می آید این تیم در نیمه اول مقابل استقلال یکی از ضعیف ترین تیم ها بود و استقلال یکی از بهترین بازی های خود را در آن بازی انجام داد اما حالا صنعت نفت از ابتدا متفاوت است. اینکه این دیدار قبل از دربی است شرایط را تغییر می دهد و حساسیت کار را بیشتر می کند و تمرکز برخی بازیکنان و کادر فنی روی دربی است.

وی افزود: با تجربه ای که از بازی های پیش از دربی دارم، فکر می کنم بازی های پیش از دربی می تواند به اتفاقات مختلفی منجر شود. صنعت نفت هفته گذشته بازی زیبایی انجام داد و می تواند عملکرد خوبی داشته باشد و بازیکنان سرعت خوبی دارند و این می تواند برای استقلال دردسرساز شود. شاید برخی از مدافعان استقلال مانند روزبه چشمی و محمد دانشگر در زمین بازی حضور داشته باشند و به سرعت مقابل بازیکنان صنعت نفت کار کنند اما گلمی سرعت خوبی در زمین دارد و باید دید نتیجه چه می شود.

پاشازاده در پاسخ به این سوال که آیا دربی پایتخت می تواند قهرمان لیگ برتر را مشخص کند؟ وی خاطرنشان کرد: 100 درصد این موضوع صحت دارد. دربی پایتخت آخرین فرصت پرسپولیس است و استقلال می تواند در دربی پایتخت آرام بگیرد. این دیدار مثل یک فینال است و امیدوارم شاهد یک بازی زیبا و دیدنی در دربی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید