حمله موشکی به عین الاسد اولین سیلی و نمایش قدرت بود

ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799332

جعفر کنادباشی گفت: حمله موشکی به عین الاسد یک نمایش قدرت بود و ما با شست خود به دشمن نشان دادیم که هستیم و بسیاری از مردم منطقه توجه آنها را به خود جلب کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناس سیاسی مرکز تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس درباره حمله موشکی به عین الاسد گفت: آمریکایی ها پایگاه های مختلفی دارند که مهمترین آنها عین الاسد است و به همین دلیل آن را به موشک های ضد موشکی پاتریوت مجهز می کنند. پایگاه اسد …

جعفر قنادباشی ادامه داد: آمریکایی ها در 13 آذر سال 1388 این جنایت بزرگ را مرتکب شدند و قرار بر این شد که انتقام بگیرند و تقریبا همزمان با تشییع پیکر شهید سلیمانی، برنامه ریزی انجام شد و عین الاسد هدف قرار گرفت.

وی افزود: ترامپ گفت اگر بزنی 52 امتیاز در ایران می زنیم اما توجه نکردیم چون توان نظامی ما به اندازه ای است که توانستیم آنها را بزنیم و بیکار ننشستیم.

قندباشی با اشاره به اهمیت قدرت دفاعی گفت: زمانی که در کشوری سیستم امنیتی و دفاعی قوی برقرار شود، رونق اقتصادی و تجارت رخ می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اصل پنهان کاری در جنگ ها گفت: پنهان شدن در اخبار جنگ یک اصل در امور نظامی است تا ضرباتی که می خورید گفته نشود و ضربات دشمن کم باشد. همچنین می گویند روح دشمن را تضعیف می کند و روحیه انسان درونی را تقویت می کند.

وی افزود: دو کشور مساوی که وقتی ضربه می خورند با هم در حال جنگ هستند طبق اصل تبلیغات نظامی باید پنهان شوند اما وقتی ابرقدرتی ضربه بخورد و پنهان شود برای آنها خیلی بد است بنابراین آمریکایی ها گفت که یک سال بعد 150 سرباز و بیشتر، «بیست هواپیما از دست دادیم؛ روزهای اول گفتند اتفاقی نیفتاده، یک هفته بعد گفتند چند نفر ضربه مغزی شده اند.

قنادباشی ادامه داد: زدیم اما گفتیم هنوز هست و این اولین چیز است و برای یک ابرقدرت خیلی بد است. ضربه ای که ما وارد کردیم را آمریکایی ها پنهان کردند. آمریکایی‌ها از زمان جنگ جهانی دوم تا این حد ضربه نخورده‌اند و نمی‌توانند پاسخ دهند چرا. «اگر پاسخ دهند، مزایای بیشتری را از دست خواهند داد، زیرا آسیب‌پذیرتر هستند.

وی افزود: ما عین الاسد را زدیم که ضربه ای برای آنها بود و نتوانستند جواب بدهند و برایشان وحشتناک بود. همه می فهمند که یک آمریکایی که می گوید من از منافع تو دفاع می کنم می توان سیلی خورد. یعنی آغاز افول قدرت آمریکا

قندباشی گفت: حمله موشکی به عین الاسد یک نمایش قدرت بود و ما به دشمن نشان دادیم که همانی هستیم که هستیم و بسیاری در منطقه توجه خود را معطوف کرده اند.

وی در نهایت گفت: آمریکایی ها در دو سال اخیر چندین بار به ایران رفتند و ما گفتیم اگر شما بیایید ضربه می زنیم و آنها برمی گردند. این چیزها گفته نمی شود، مهمتر از آن، پارلمان عراق خروج نیروهای آمریکایی را تایید کرده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید