حوادث دی ماه بسیار باورنکردنی است/ مردم آذربایجان تمام مدت تا انقلاب ایستادند.

ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798580

آیت الله دری نجف آبادی در نماز جمعه این هفته:

امام جمعه اراک گفت: گاهی برخی از همسایگان ما فکر می کنند آذربایجان برای آنها طعمه غلیظی است اما باید بدانند که کور هستند و آذربایجان قلب و سرمایه این ملت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: دی ماه بسیار شگفت انگیز است از 29 ژانویه 2009 تا 7 دسامبر 1977

وی افزود: در 16 دی 1356 مردم قم در دفاع از امام خمینی (ره) به دلیل توهین به روزنامه امام قیام کردند و این اقدام را محکوم کردند. این قیام که با سرکوب رژیم منحوس پهلوی همراه بود، مردم شهرهای دیگر از جمله آذربایجان (تبریز) را بر آن داشت تا در چهل روز آینده برای دفاع از امام و اسلام قیام کنند.

امام جمعه اراک گفت: البته مردم آذربایجان در تمام حوادث انقلاب برای انقلاب و اسلام ایستادگی کردند. از آن جمله می توان به وقایع مشروطیت، دوران صفویه و غیره اشاره کرد. البته گاهی برخی از همسایگان ما آذربایجان را طعمه غلیظی برای آنها می دانند، اما باید بدانند که کور هستند و آذربایجان قلب و سرمایه این ملت است.

وی با بیان اینکه آذربایجان و ایران یکی هستند، گفت: دشمنان ما باید بدانند که اینجا سرزمین اهل بیت(ع)، ائمه انقلاب، شهدای گلگون کفن از جمله شهدای سلیمانی و حج است. که جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب فدا می کنند، «ایثار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در یادواره شهدا و درگذشتگان دی ماه سال های گذشته گفت: آیت الله هاشمی قدردان رفسنجانی و دیگر بزرگانی هستیم که با قلم و بیان و شمشیر و سلاح خود جنگیدند و ما به آنها افتخار می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: 29 آذرماه سالروز شهادت بزرگ دیگری از استان مرکزی است که یاد و خاطره او را نیز گرامی می داریم و او کسی نیست جز امیرکبیر. حضور چنین بزرگانی در جای جای ایران اسلامی نشان می دهد که ملت ایران بزرگانی از کرمان، تبریز، اراک، مشهد و… دارد. و ما باید به این افتخار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید