حوزه و دانشگاه باید کانون توسعه و شکوفایی جامعه باشند

ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792796

حجت الاسلام نوفرستی گفت: حوزه و دانشگاه می توانند دو کانون توسعه و شکوفایی جامعه باشند و با وحدت و انسجام باید متناسب با زمانه آماده شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند گفت: ایمان سرمایه ای معنوی است که نیاز به مراقبت دارد. بسیاری از مردم از آغاز اسلام به دلیل غفلت راه ایمان را ترک کرده اند.

امام جمعه موقت بیجند با بیان اینکه عدالت اجتماعی یعنی حرکت جامعه به سمت هدف درست و راهی که خداوند در پیش گرفته است، گفت: انسان های حکومت مهدوی به دلیل رشد و کمال که شما را می یابم مطیع خدا و عقل پاک هستند. .

وی با اشاره به اینکه جهل انسان را به اختلاف، مقام و طمع می کشاند، افزود: زمانی که جامعه به جایگاه رشد و کمال رسید، مردم علاوه بر امامت جامعه، عدالت خواه و رعایت حقوق دیگران را نیز رعایت کنند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه بحث عدالت فقط در بحث حکومت نیست، تصریح کرد: گاهی حرف عدالت برابر با حق است و در زمان حضرت خوجت (عج) مردم با امام، گفتار و کردارشان حاضر می شوند. مبتنی بر حقیقت و عدالت است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: رفتار ما باید بر اساس عدالت و حقیقت باشد و احیای زمین یکی از ثمرات حکومت عدل در زمان حضرت حجت (عج) بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به شایستگی های مردم برای مسئولیت پذیری از جلوه های دولت مهدوی است، افزود: امیدواریم در این امر موفق باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی در ادامه خطبه های نماز جمعه با تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا(س) هادی عام بود و یکی از صفات حضرت جهاد عزت جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جهاد فقط جهاد نظامی و رزمی نیست، بلکه جهاد شامل جهاد فکری، تبیینی و تبلیغی، مالی و علمی است، گفت: امروز خواص جامعه رسالت تبیین دین دارند و همه باید در این عرصه حرکت کنیم. . از توضیح.”

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه به همراهی مردم در سال دفاع مقدس با امام فقید به پاس حرمت مقدسات و عظمت جهاد افزود: جریان را پاسداری کنید.

وی با تاکید بر الگوگیری از ائمه و اهل بیت(ع) و اهمیت موضوع روایت گفت: حضرت زینب کبری(س) در حالی که در صحنه عاشورا حضور داشتند و مصیبت هایی را متحمل شدند، جریان کربلا را در کوفه به زیبایی بیان کردند. شام به یزیدیان اجازه نداد دیگران این جریان را بگویند و امروز ما وظیفه داریم و اگر حوادث را درست تفسیر و بازگو نکنیم، دشمنان جور دیگری خواهند گفت، پس باید همیشه هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا شهدای راه اسلام و دین بودند اما برخی می خواستند آن را وطن دوستی جلوه دهند، افزود: امروز جبهه مقاومت شکل گرفته و قطعا وحدت امت اسلامی شکل خواهد گرفت و شاهد شکست خواهیم بود. دشمن و خودمان. «آنها اذعان دارند که در حال کوچک شدن و ناپدید شدن هستند.

وی همچنین آمریکا را امت فساد جهانی و منشأ همه جنگ ها و کانون های تروریستی خواند و تاکید کرد که ریشه همه مشکلات و مشکلات در داخل کشور مانند لیبرال ها و حکومت ضد پهلوی را می دانیم.

امام جمعه موقت بیرجند به روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله مفتح اشاره کرد و گفت: بین حوزه و دانشگاه تفرقه بیندازید.

وی در پایان افزود: حوزه و دانشگاه می توانند دو کانون توسعه و شکوفایی جامعه باشند و باید با وحدت و انسجام متناسب با زمانه آماده شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید