حکم اعدام برای سه شورشی در تهران


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911508

پس از محاکمه فتنه گران و متخلفان امنیت در دادگاه انقلاب تهران و پس از پایان جلسات دادگاه متهمان با حضور وکلای آنان، برای سه نفر دیگر از فتنه گران نیز احکام بدوی صادر شد، ضمناً احکام صادره بدوی و بدوی بوده و قابل اجراست. درخواست تجدید نظر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و بر اساس اعلام مقام قضایی، در ادامه رسیدگی به پرونده فتنه گران و متخلفین امنیت در دادگاه انقلاب تهران و پس از تشکیل جلسات دادگاه متهمان با حضور وکلای آنان، حکم بدوی برای سه نفر دیگر از فتنه گران صادر شد. .

بر این اساس، در یکی از آرای صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، فردی که در اقدامی تروریستی، عمدا و به قصد کشتن ماموران نیروی انتظامی، به سرعت با خودروی خود به سمت ماموران حمله ور شده و در نتیجه یک پلیس را به هلاکت رساند. پس از اعترافات صریح به ارتکاب جرم در دادگاه و مستندات ثابت شده در پرونده فساد ارضی از طریق جرایم علیه تمامیت بدنی افراد، تخریب و اقدامات علیه امنیت ملی که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است. نقض نظم عمومی و ناامنی در کشور و وارد کردن خسارت به مردم و اموال عمومی، متهم و به اعدام محکوم شدند.

همچنین بر اساس سند دیگری از دادگاه انقلاب تهران، متهمی که با بیرون کشیدن سلاح سرد و حمله مسلحانه با مجروح کردن عمدی یکی از محیط بانان با چاقو به قصد کشتن وی، رعب و وحشت و بلاتکلیفی شهروندان را به وجود آورده است. و بلاتکلیفی در محیط و به اتهام آتش زدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال آن محاکمه و با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد.

در حکم دیگری بر اساس حکم دادگاه انقلاب تهران، فردی که با حضور در صحنه اغتشاش و بر اساس مستندات موجود در فیلم های بازبینی شده از دوربین های محل وقوع اغتشاش، اقدام به تعطیلی می کند. در خیابان، از تردد وسایل نقلیه و ایجاد رعب و وحشت جلوگیری کرده و همچنین به اموال عمومی خسارت وارد کرده و در این مناطق نقش رهبری داشته و به اتهام جنگ به اعدام محکوم شده است.

لازم به ذکر است که تصمیمات اتخاذ شده غیرقانونی بوده و قابل تجدید نظر است.

دیدگاهتان را بنویسید