حکومت مردم در دوآلیسم های ویرانگر مورد غفلت قرار نخواهد گرفت


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896699

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه دولت 40 سال سابقه کار دارد، گفت: دولت در دوگانه گرایی های مخرب حکومت مردمی است. مردمی بودن یا نخبه بودن، مقاومت یا دیپلماسی، جهادی بودن یا حکومت داری متوقف نمی شود. در حکومت مردمی هیچ یک از این مفاهیم به نفع دیگری نادیده گرفته نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله مرادی ظهر امروز (یکشنبه) در چهارمین نشست آموزشی استانداران سراسر کشور در وزارت کشور افزود: استاندار رئیس دولت در ارتباط با جامعه و نماینده عالی و میانجی دولت در شهر با این حال، اجرای نقش فرماندار به عنوان میانجی حکومت محلی به تحقق برخی الزامات بستگی دارد. همه حاکمان قدرت مردمی باید این مطالبات را بر سرشان بگذارند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور، الزامات اصلی در ایفای نقش مدیریتی استاندار؛ رویکرد راهبردی به پیشرفت منطقه‌ای، اجماع‌سازی در گروه‌های سیاسی، میانجی‌گری بین دستگاه‌های اجرایی، رویکرد جهادی در میدان، مشاهده تحول از طریق اقدامات کوچک اما رضایت‌بخش مردم.

مرادی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح جدول و میدان در الگوی دولت انقلابی پرداخت و گفت: کشور بار تصمیمات لاینحل گذشته را بر دوش دارد. دولت همانطور که اقساط بدهی 500 هزار میلیاردی را پرداخت می کند، بلاتکلیفی و مشکلات حل نشده را نیز به ارث می برد.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای حل مشکلات و بدهی های باقی مانده ابتدا با مردم و در حوزه واقعی مشکلات دیدار می کند و سپس بر اساس برنامه ریزی هایی که پشت میز مدیریت اتفاق می افتد تصمیم می گیرد. ادغام جدول و میدان، کارآمدی و حل مسئله را برای شهروندان ملموس می کند و سرمایه ای غیرقابل محاسبه برای دولت است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه دولت 40 سال تجربه در پشت خود دارد، ادامه داد: حاکمیت مردم در دوگانه گرایی های مخرب; مردمی بودن یا نخبه بودن، مقاومت یا دیپلماسی، جهادی بودن یا حکومت داری متوقف نمی شود. در حکومت مردمی هیچ یک از این مفاهیم به نفع دیگری نادیده گرفته نمی شود.

مرادی با یادآوری دیپلماسی چندجانبه دولت در مذاکرات، ضمن پایبندی به منطق مقاومت در صحنه خارجی، حضور در میدان و در عین حال رویکرد راهبردی وزیر کشور را نمونه دیگری از الگو می داند. عقلانيت انقلابي در مديريت سياست داخلي كه منجر به مقام ولايت فقيه شد، با ذكر مثال، ضمن تجليل از اين اقدامات، لزوم «وظيفه قدرداني از مراجع انقلاب» را متذكر مي شوند.

دیدگاهتان را بنویسید