حیف که شهردار تهران الگوی طالبان است!

حیف که شهردار تهران الگوی طالبان است!

روز جدید : دیوار کشی در پارک ها فقط بیرون بردن مردم نیست. بلکه زنان و مردان را وادار به جدایی از خانواده می کند که به اعتقاد من این برخلاف نیات باطنی کسانی است که طراحی زنانه و مردانه پارک ها را طراحی کرده اند.

شهرداران در سراسر جهان بیش از رهبران دولت به افکار عمومی مردم خود توجه می کنند و در مورد هر کار عمومی نظر شهروندان را جویا می شوند. چون معمولا منتخب مردم هستند. شما مجاز به انجام اقدامات مغایر با افکار عمومی بر اساس نظر خود یا برداشت شخصی خود از افکار عمومی نیستید.

در پارک های تهران صبح ها دست زن و شوهرشان را می گیرند و قدم می زنند، عصر هم دست زن و بچه شان را می گیرند و قدم می زنند. وقتی پارک را زنانه می کنید، حق طبیعی زندگی ساده و سالم را از آنها سلب می کنید. مهمتر از آن اینکه وقتی پارک را مردانه و زنانه می کنید، این تصور نادرست ایجاد می کنید که تهران شهری کثیف و فاسد است و مردم دائماً درگیر بداخلاقی هستند و جز فساد و فحشا در این شهر به خصوص در پارک های آن اتفاقی نمی افتد! این نوع تفکر نه تنها از ناآگاهی مردم سرچشمه می گیرد. این توهین به مردم شهر است. برخلاف نظر فصل اول.

اگر شهردار به فکر مردمش باشد، به جای این کارها، باید به فکر ارزان شدن نان مردمش باشد، باید به این فکر کند که چگونه غذای مردم ارزان را تامین کند. آیا تا به حال به فکر نان مردم بوده اید یا وسیله ای برای اعتراض درست می کنید که مردم به فکر نان نباشند؟ این گونه کارها خلاف عقل سلیم است به قول مرحوم جمال زاده هر وقت سرم را کندم معنی کار شما را نفهمیدم. اول فکر کردم شما از طالبان تقلید می کنید. دیدم تقلید از یک گروه عقب مانده و ماقبل تاریخ هنری نیست.

جای تاسف است که شهردار تهران الگوی طالبان است. احتمالاً برای کسب شهرت و اعتبار این کار را انجام داده اید و می خواهید با گلام حسین کرباشی که در شهرداری تهران به شهرت رسید رقابت کنید. اما اگر کرباشی معروف شد به این دلیل بود که دیوار پارک ها را برداشت. او این امکان را برای شما ایجاد کرد که از هر جای پارک حتی بدون اجازه ورود از دروازه پارک وارد شوید! کرباشی دیوارهای پادگان داخل شهر را که هیچکس داخل شهر را نمی دید، برداشت تا مردم داخل آن را ببینند و آنها را به پارک تبدیل کرد تا مردم شهر دودآلود فضای بیشتری برای نفس کشیدن داشته باشند و به همین دلیل معروف شد. اگر به شهرت و ثروت فکر می کنید، چرا به نقاشی دیوارها روی آورده اید؟

در هر صورت نیت شما به ضرر مردم شهر و بیهوده است. کاری انجام دهید که به نفع مردم شهر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید