خاطرات و کارنامه زنان شهید جمع آوری شود


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897261

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: تدوین خاطرات و آثار همسران شهدا در قالب فایل صوتی، فایل تصویری و مستندات مکتوب، تاریخ شفاهی، روایات و انتقال آن به نسل جوان یک ضرورت است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رقیه زنگنه نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در جلسه شورای راهبردی حراست استان بوشهر گفت: بانوان در عرصه های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته اند.

وی با بیان اینکه زنان نقش مهمی در حمایت از جنگ داشتند، اظهار کرد: در طول هشت سال تهاجم دشمن بعثی، زنان و مردان این روزها به پخت و پز، پخت و پز و تهیه غذا، خیاطی مشغول هستند؛ در این ایام، زنان و مردان در این ایام به کار پخت و پز مشغول هستند. به دوخت لباس برای رزمندگان و جمع آوری کمک های مردمی برای رزمندگان اسلام مشغول بودند.

زنگنه نژاد با تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا گفت: این زنان الگوهای بین المللی هستند و باید به جامعه ارائه شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هر موقعیت و موقعیتی که هستیم; ما مدیون شهدا و خانواده های محترمشان هستیم و تکریم این بستگان یکی از واجبات است.

این مسئول هشت سال دفاع مقدس را گنجینه ای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی می داند و بیان می کند: تدوین خاطرات و آثار همسران شهدا در قالب فایل های صوتی، تصاویر و اسناد مکتوب، تاریخ شفاهی، روایت ها و انتقال آن به نسل جوان یک ضرورت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به تشکیل بانک اطلاعاتی شهدای زن و همسران شهدا اشاره کرد و افزود: برپایی جشنواره و همایش در حوزه های فرهنگی حفاظت مقدس به ویژه شهدای زن باید انجام شود. در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید