خاندان پهلوی کثیف ترین و جنایتکارترین دیکتاتورهای قرن هستند

ساعت: 21:14
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922673

بزرگترین و فجیع ترین جنایات و خیانت های تاریخ در حکومت پهلوی شکل گرفت. جنایاتی که برای توضیح هر کدام باید در صدها کتاب نوشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شیرازی در یادداشتی می نویسد: بزرگترین و فجیع ترین جنایات و خیانت های تاریخ در حکومت پهلوی شکل گرفت. جنایاتی که برای توضیح هر کدام باید در صدها کتاب نوشته شود.
مدافعان حقوق بشر و اربابان حکومت پهلوی که در جنایت خود روی هر فرعونی را سفید کردند، امروز برای پاکسازی چهره ننگین خاندان پهلوی دست به تحریف تاریخ زدند.
امام خامنه ای در 26 دی 1392 فرمودند: «می خواهند حقایق انقلاب تحریف شود، فراموش شود. پول خرج می کنند، کار می کنند. مردی که با دنیای کتاب و مطبوعات و مقاله آشنا باشد می تواند ببیند دشمنان چه می کنند. این افراد امروز در صدد آراستن و آراستن چهره خاندان خبیث و مذموم پهلوی هستند – رژیم فاسد و وابسته و خبیث و ظالم که سال ها کشور ما را به عقب رانده و ملت ایران را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است. ممکن است [توسّط ]همان جبهه علیه نظام اسلامی».
وظیفه ما در مقابل این جبهه ضد دین و اسلام چیست؟ آنها سعی دارند چهره کثیف خاندان پهلوی را مخدوش کنند، ما باید واقعیت آنها و چهره واقعی این خانواده را برای جامعه توضیح دهیم.
رهبر عزیز و فرزانه ما در 25 دی ماه 1397 فرمودند: «بعد از پیروزی انقلاب به جای پرداختن به رسوایی های دوران پهلوی، بار دیگر در بسیاری از جاها به رسوایی های دوره قاجار پرداختیم. من یک بار گفتم هر چه در مورد قاجار می گویید، در مورد پهلوی به همان مقدار یا بیشتر بگویید. این کار دوباره انجام نخواهد شد، یعنی کار کمتری در این زمینه انجام خواهد شد. حرف های زیادی برای گفتن هست اگر آنها به دنبال آن بگردند و آن را پیدا کنند، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد.”
در این مقاله به برخی از حقایق و ویژگی های رژیم منحوس پهلوی می پردازیم:
1. اولین ویژگی رژیم پهلوی فساد بود. از فساد جنسی گرفته تا فساد مالی و غارت بیت المال و ثروت مردم و فقیر نگه داشتن مردم.
اسدالله علم در جلد ششم خاطرات خود; وی در گفتگو با شاه نوشت: یکی از وظایف من در دربار ایران به مدت 11 سال تهیه مقدمات سفرهای روزانه شاه و به عبارتی گرفتن دختران ایرانی و خارجی برای استثمارهای جنسی شاه بود. .
ایرواند آبراهامیان، مورخ برجسته آمریکایی، در کتاب ایران بین دو انقلاب درباره بنیاد پهلوی می گوید: این بنیاد برای سه منظور مورد استفاده قرار گرفت:
ج: به عنوان منبع درآمد خانواده سلطنتی؛
ب: به عنوان ابزاری برای اعمال نفوذ در بخشهای مهم اقتصاد.
ج: به عنوان راهی برای پاداش دادن به حامیان رژیم.
در سال 2013 روزنامه فایننشال تایمز دارایی های محمدرضا پهلوی در کشور را 35 میلیارد دلار اعلام کرد که شامل:
الف: تاج شاهنشاهی با 3380 الماس، 50 زمرد و 368 مروارید، به وزن 2 کیلوگرم و 80 گرم.
ب: تاج ملکه با 1646 الماس و تعداد زیادی سنگ های قیمتی و طلا به ارزش ده ها میلیون دلار.
ج: محمدرضا پهلوی در سال 1350 جزیره ای در اسپانیا به قیمت 700 میلیون دلار خرید و ساختمانی مدرن در مرکز جزیره ساخت.
د: بزرگترین ساختمان در ناپل ایتالیا متعلق به پادشاه بود.
ه: او همچنین یک قصر مجلل در سنت موریس سوئیس داشت که زمستان ها را در آنجا می گذراند.
و: در سال 1314 میزان املاکی که رضاشاه غصب کرد به حدی بود که اداره املاک ویژه ای برای اداره آن ایجاد شد. وی پس از 16 سال حکومت، 44 هزار سند را به نام خود ثبت کرد و بیش از 2 هزار و 176 روستا را در اختیار داشت.
2. دومین ویژگی رژیم پهلوی وابستگی مطلق به آمریکا و انگلیس بود.
فریدن حویدا نماینده ایران در سازمان ملل در صفحه 53 کتاب سقوط شاه می‌نویسد: «وقتی شاه در نوامبر 1977 وارد آمریکا شد، خبرنگار نیوزویک از او پرسید: دولت (جمهوری اسلامی) ایران اعلام کرد. هفته گذشته که پرزیدنت کندی در سال 1961 پرداخت 35 میلیون دلار کمک آمریکا به ایران منوط به انتصاب دکتر علی امینی به عنوان نخست وزیر بود آیا این گفته را تایید می کنید؟ شاه پاسخ داد: مطمئناً مشکل قدیمی است، اما حقیقت دارد!
اسدالله علم وزیر دربار در صفحه 67 جلد چهارم کتاب یادداشت های علوم نوشت: شاه در سال 1353 مبلغ 500 میلیون پوند انگلیس کمک مالی به انگلستان داد تا صنایع غذایی انگلیس را از ورشکستگی نجات دهد.
او می نویسد: در آن سال فقط یک درصد روستاهای کشور آب آشامیدنی سالم و چهار درصد از برق!
وابستگی محمدرضا پهلوی به غرب و انگلیس به حدی بود که پس از خروج رضاخان که هنوز نقش پادشاهی در ایران را مشخص نکرده بود، سفیر انگلیس در تهران گفت: طبق اطلاعات ما، محمدرضا گوش می دهد. رادیو برلین و به No U.S اعتماد دارد!

خبر به گوش محمدرضا پهلوی می رسد و او دیگر به رادیو برلین گوش نمی دهد! در آن زمان سفیر انگلیس گفت: حالا اشکالی ندارد، می توان او را به تخت سلطنت انتخاب کرد!
سفرای آمریکا و انگلیس بارها به کاخ شاه رفتند و به او گفتند:
ج: در مورد حکومت و انتخاب مردم چنین کنید!
ب: در مورد ارتباطات جهانی اینگونه عمل کنید!
ج: با مردم ایران و با مبارزان چنین کنید!
د: فروش روغن و قیمت آن اینگونه باشد!
شاه ایران دقیقا مطابق میل آمریکا و انگلیس رفتار کرد.
ده‌ها هزار مستشار آمریکایی در مهمترین مراکز نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی ایران مشاغل حساس و مهمی داشتند و حقوق‌های گزافی از جیب ملت ایران دریافت می‌کردند.
شاه نوکر بیگانگان بود و امروز هم آمریکا به دنبال مردی چون محمدرضا شاه برای حکومت ایران است.
3. سومین ویژگی رژیم پهلوی خشونت، شکنجه و کشتار مردم بود.
هرالد تریبون 4 دسامبر 1357، به نقل از ریچارد دساوین; فروشنده رسمی تجهیزات نظامی انگلیس درباره شکنجه در زندان های محمدرضا پهلوی می نویسد: از جمله این شکنجه ها برق گرفتگی شقیقه ها و آلت تناسلی و گذاشتن سوزن های داغ در زیر انگشتان است. نوع دیگر شکنجه استفاده از باتوم از پشت است.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نقل از دکتر مصطفی چمران که از شاهدان حادثه ۲۵ دی ۱۳۳۲ بود. وی نوشت: در 15 دسامبر یکی از سرایدارهای دانشگاه شنید که یکی از ماموران امنیتی دانشگاه دستور تلفنی دریافت کرده است که یک دانشجو را باید کتک بزنند و بیرون درب اصلی دانشگاه به دار آویختند تا برای همه درسی باشد و وقتی نیکسون رسید؛ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، صداها باید خاموش شوند و هیچ چیز نباید حرکت کند.
در اول بهمن ۱۳۴۰ چترباز و کماندو به دانشگاه تهران حمله کردند. دکتر احمد فرهاد; رئیس وقت دانشگاه در نامه ای به علی امینی؛ نخست وزیر محمدرضا پهلوی نوشت: پس از حمله به دانشگاه، سربازان و چتربازان به صورت یکسان به دانشجویان و دانشجویان حمله کردند و بسیاری از دانشجویان را به قصد کشتن آنها مورد ضرب و شتم قرار دادند. من هرگز چنین وحشیگری، سادیسم، خشونت و خرابکاری توسط نیروهای دولتی را ندیده ام و نشنیده ام. برخی از دختران باکره سربازان در کلاس های دانشگاه آزال بودند… در جریان شورش در ساختمان های دانشگاه، صحنه ای مانند هجوم ارتش بربر به خاک دشمن جلوی چشمان ما به تصویر کشیده شد… حتی بیمارستان دانشگاه. از خرابکاری سربازان در امان نماند و بسیاری از سرپرستان و بیماران یا کتک خوردند یا زخمی شدند.
حمله رژیم کثیف پهلوی به دانشگاه ها و مساجد و کشتار وحشیانه دانشجویان و مردم از نقاط تاریک پرونده این رژیم است.
ج: در 25 آذر 1332 به اعتراض دانشجویان با گلوله پاسخ داد.
ب: در بهمن 1340 در پاسخ به تقاضای دانشجویان، تکاوران خود را به دانشگاه فرستاد.
ج: در اردیبهشت 1357 دانشجویان دانشگاه آذرباگان را با نیروی انتظامی و حراست دانشگاه تیرباران کرد.
د: در سیزدهم آبان 1357 در حوالی دانشگاه تهران، این خشن ترین حادثه از 17 شهریور تاکنون بود.
ه: در سال 1357 در مسجد حبیب شیراز به مردم حمله کرد.
و: در سال 1357 مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد.
ز: در سال 1357 به مسجد جامع ارومیه و مسجد جزایری اهواز حمله کرد.
4. چهارمین ویژگی رژیم پهلوی، ترویج فرهنگ غرب بود;
در صفحه 74 کتاب نفوذ در عصر پهلوی می خوانیم: «تأسیس مدارس مدرن یکی از ابزارهایی بود که به وسیله آن نفوذ تمدن و آموزش اروپایی دنبال می شد. برخی از این مدارس توسط هیئت های مذهبی خارجی یا نیروهای فرهنگی خارجی تأسیس شده اند. تاسیس شد؛ حتی تأسیس اولین دانشگاه در ایران به سبک مدرن و به تقلید از غرب جلوه ای از آغاز این کار و انتخاب سیاست استفاده از اندیشه های غربی در ایران بود.
تأسیس این دانشگاه در زمان رضاشاه که تجدد و غرب زدگی اولویت بند حاکم در فضای فکری بود، زمینه ساز تأثیر افکار و ایدئولوژی های مدرن غربی در اندیشه و تربیت قدرت ها و نخبگان حاکم شد. .
در دوره دوم پهلوی این شدت بیشتر شد. روند تقلید از غرب در دوره محمدرضا شاه به اوج خود رسید. چنان که در دوران پهلوی، جلوه های عینی تعمیق روند سلطه و سلطه فرهنگی بر ایران بیشتر نمایان شد.
در صفحه 273 کتاب «نفوذ در عصر پهلوی» آمده است: «آمریکا از نظریه مدرنیزاسیون به عنوان یکی از مهمترین ارکان ایدئولوژی خود برای نفوذ فرهنگی در ایران و سایر نقاط جهان استفاده کرد.

در زیر می خوانیم: «نظریه های مدرنیزاسیون می خواهند تحولی در ابعاد و مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشورهای جهان سوم از جمله ایران ایجاد کنند».
هدف از این بحث ها تغییر سبک زندگی مردم ایران، ایجاد تفرقه در آنهاست

مردم از دین و اولیای الهی بودند و به بی نظمی و فساد و هتک حرمت و بی دینی دامن می زدند.
حضرت امام خامنه ای در 20 مرداد 1393 فرمودند: «تلاش غرب برای ترویج سبک زندگی غربی در ایران، خسارات اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی جبران ناپذیری به کشور و ملت ما وارد کرده است».
اساس این خیانت را پهلوی ها گذاشتند. خیانتی که عواقب آن هنوز در زندگی برخی از ایرانیان احساس می شود.
این خیانت ها و جنایات باید برای نسل امروز انقلاب اسلامی توضیح داده شود تا همه بدانند بزرگترین دیکتاتور قرن چهاردهم بر ایران حکومت کرد و امام خمینی (ره) با حمایت مردم ایران و مردم ایران دیکتاتور قرن را شکست داد. خیانت آمریکا و انگلیس در ایران رهگیری شد.

دیدگاهتان را بنویسید