کاپیتولاسیون این گواه روشن ایثار و بندگی خاندان پهلوی بود/ افشاگری امام علیه کاپیتولاسیون باعث بیداری سیاسی ملت ایران شد.


زمان: 08:00
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1905991

احمدعلی مقدم گفت: کاپیتولاسیون ننگین ترین مصوبه حکومت پهلوی بود چرا که با اجرا و تصویب این لایحه آمریکا و همدستانش می توانستند در ایران هر جنایتی علیه حقوق بشر انجام دهند اما مصون و در امان باشند و حتی مردم. و دولت ایران حق ندارد محاکمه و پرونده ای نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدعلی مقدم در گفتگو با راه آرمان; وی در سالگرد اعتراض و افشاگری تاریخی امام خمینی (ره) به پذیرش تسلیم گفت: تسلیم توافقی یک طرفه و ناجوانمردانه بود که دولت نوکر پهلوی با کمک مجلس خائن برای اثبات آن تصویب کرد. خدمت به آمریکا و استبداد و به همین دلیل بسیاری از حقوق ملت ایران نادیده گرفته و پایمال شد و اروپایی ها را مسلط و شهروندان آن را از همه امتیازات برخوردار ساخت.

وی گفت: ترکمانچای مصداق بارز ظلم روس ها برای غارت کشور ما بود و رضاشاه ادامه این ذلت و خیانت بود. همچنین این معاهده ننگین موجب تسلط و نفوذ غربی ها و بیگانگان در کشور ما شد که در حقیقت اوج ذلت و ضعف شاهان خودخوانده بود، به طوری که دشمن برای تحقق اهداف شوم خود کوشیده و می کوشد. با این گونه معاهدات، از قبیل دخالت در مصالح کشور، غارت و تحقیر مسلمانان.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اعلام تسلیم؛ سند روشن فداکاری و بندگی خاندان پهلوی بود، وی افزود: این پیمان شرم آورترین تصویب نامه حکومت پهلوی بود چرا که با اجرا و تصویب این لایحه، آمریکا و همدستانش می توانستند مرتکب هر کاری شوند. جنایت علیه حقوق بشر در ایران اما مصون و مصون باشید حتی ملت و دولت ایران هم حق دادگاه و دادخواست ندارند.

مقدم با اشاره به اینکه تسلیم مصداق بارز نقض قوانین مدافعان حقوق بشر بود، ادامه داد: دولت خیانتکار و ظالم با تصویب این قرارداد، حقوق ملت ما را به حیوانات و سگ های آمریکایی تقلیل داده است، به گونه ای که هیچ انسانی این حق را نداشته است. حق اعتراض به ظلم و ستم این ستمگران بود و اگر این حاکمان در ایران به مردم و مقامات و مقامات ما توهین می کردند ما حق مقابله و تحقیق نداشتیم.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است، گفت: شاه با سرکوب و سکوت رسانه ها این لایحه ننگین را تصویب کرد اما امام خمینی (ره) در آبان 1332 با درایت و بصیرت خود این رژیم را به تصویب رساند. مزدور را رسوا کردند و با ایراد سخنرانی افشاگرانه و صدور اعلامیه و عزای عمومی، قیام مردم و علما را برانگیختند و جزییات این معاهده شوم و منافع نامشروع آمریکا را نیز به اطلاع ملت ایران رساندند. باعث جوهره رژیم نوکر پهلوی برای مردم بارمولا و ملت شد. ایران بیدار شده است.


این فعال سیاسی در: آمریکا و انگلیس بزرگ شده است. آنها رهبران سلطه و نقض حقوق بشر هستند و به فرموده امام راحل «آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر است». به همین دلیل بود که دولت و مجلس خیانتکار می خواستند با اثبات بندگی خود، ملت را قربانی کنند، اما هوشیاری امام راحل دست خائنانه آنها را آشکار کرد و باعث تحریک سیاسی مردم ایران شد تا زیر بار ظلم نیفتند.

مقدم با بیان اینکه دولت و نظام آمریکا از ابتدای جمهوری اسلامی دشمن ما بوده و به طرق مختلف در صدد تضییع و نقض حقوق بشر بوده است، افزود: آمریکا از حدود 70 سال پیش در ایران دست به اقدامات خصمانه و جنایتکارانه زده است. قبل، اما باید بداند که او یک قدرت دروغین و پوچ است که بارها از ایران شکست خورده است، بنابراین بصیرت و اتحاد مهمترین سلاح مقابله با قیام های امروز دشمنان است.

وی با اشاره به تبعات تصویب تسلیم در ایران گفت: اجرای این قرارداد خائنانه باعث آسیب های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، تبعید امام خمینی (ره)، هجوم گسترده آمریکایی ها به ایران و گسترش مفاسد فرهنگی و اخلاقی شد. . بنابراین هدف از بین بردن وحدت و استقلال ایران است. دلیل اصلی تصویب این ترتیب ننگین این بود که زمان شناسی و جایگاه امام راحل منجر به سرنگونی نظام استبدادی و دروغین شاهنشاهی شد.

وی با اشاره به سخنان امام راحل در افشای کاپیتولاسیون اذعان داشت: امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند: مجلس به پیشنهاد دولت سند بردگی ملت ایران را بدون اطلاع ملت از طریق چندین نفر امضا کرد. ساعت‌ها گفتگوی محرمانه، در اسارت آمریکایی‌ها، اکنون اعلام می‌کنم که این رای ننگین مجالس خلاف اسلام و قرآن است، زیرا ما را فروختند، استقلال ما را فروختند و باز هم آسان‌تر کردند و زیر پا گذاشتند…

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری کرمان در پایان خطاب به آمریکا و همدستانش تاکید کرد: این بیگانگان بدانند که دوران ذلت و چپاول مردم ایران به پایان رسیده است. همانطور که ملت ایران به زعامت حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) افتخار می کند و حکومت شاهان خائن و ذلیل به پایان رسیده است، امروز نیز دشمنان اسلام با ایرانی مقتدر، پیشرفته، دولت مدار و متحد روبرو هستند که باعث شده است. نقشه ها و ناآرامی ها تا امروز به یاری خداوند دشمنان شکست بخورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید