موقعیت زن؛ از باتلاق کثیف پهلوی برای زنان تا نقش اساسی در انقلاب اسلامی

ساعت: 17:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806815

مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: برخورد امام با دختران باعث شده زنان در ایران تصمیم گیرنده باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پوران در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: توطئه های پهلوی از زمان رضاشاه ملعون شروع شد تا در ایران کاری شود که از منظر غربی به زن نگاه شود و هویت زنان از منظر اسلامی و ایرانی حذف شود. اگرچه مدام از بازگشت به ایران صحبت می کردند، اما می خواستند زن را به جایی ببرند که از نظر پوشش و ظاهر تبدیل به کالای جنسی شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه کاشان افزود: در روزهای آخر که این افراد در محل کار، در همه زمینه ها و کارهایی که انجام دادند و قالب های آموزشی که تهیه کردند و رفتاری که حتی خود دادگاه به عنوان نمونه برای ایرانیان داشت، مورد نفرین قرار می گرفتند. دختر، همه نگاه کردند. آنها در آن سمت حرکت می کردند تا ظاهری خاکی و افتی در بینایی زنان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ایران، همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، برای احیای ارزش های اسلامی و اسلامی قیام کردیم، ارزش والای زن و هویت واقعی او در گفتار و رفتار این حضرت آشکار شد. دیدگاهی که در رژیم پهلوی وجود داشت.»

پوران خاطرنشان کرد: علاوه بر این، نگرش امام نسبت به دختران، زنان را در ایران تصمیم‌گیرنده کرده است. البته باید توجه کنید و در این جا امام در سال 42 فرمودند که سربازان من پوشک می پوشند و این نشان می دهد که نقش تربیتی مادر محوری است و باعث می شود یک نسل یا حتی دو نسل تأثیر این آموزش را داشته باشند. .

وی افزود: این همان ارزش والایی است که حضرت آیت الله خامنه ای بارها به آن اشاره کردند و گفتند پهلوی می خواست ارزش زن را از بین ببرد تا خانواده ای را که به برکت انقلاب اسلامی شکست خورده هدف قرار دهد.

علیرضا پورانا گفت: ما باید همیشه زنان و دختران خود را به قرآن که حاوی صریح ترین پیام هاست راهنمایی کنیم و نگاه خداوند به زنان با ایمان بسیار خاص است و وقتی می خواهد مؤمنان را الگو قرار دهد از زنان استفاده می کنند. به عنوان مثال؛ در زمان ارسال نامه برای رهبر شوروی، امام زنی را به عنوان یکی از عالی ترین شخصیت های سیاسی همراه خود می فرستاد و این نشان از هویت و ارزش والای زن بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان و وضعیت آنها همواره در رأس انقلاب اسلامی بوده است و البته با برنامه های مختلف فرهنگی مورد هجمه غرب و فرهنگ های غربی قرار گرفته است که با بسیاری از آنها مخالفت شده است، اما مخالفت های زیادی وجود دارد. کاری که باید انجام شود.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید