خانم ها قلیان نکشید!/ترفندهای طلایی برای جلوگیری از پیری زودرس


ساعت: 14:11
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885355

سارا کوهی گفت: برخی از خانم ها قلیان را دخانیات نمی دانند، اما باید بدانند که مصرف روتین آن باعث پیری زودرس پوست می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا کوهی متخصص پوست و مو به خبرنگار تیتریک گفت: رعایت یک سری اصول کلی روند پیری پوست را کند می کند که در این مصاحبه به برخی از آن نکات اشاره می کنیم.

وی ادامه داد: اخم کردن، خندیدن یا غافلگیری عضلات صورت را منقبض می کند و باعث می شود این علائم بعد از مدتی روی پوست شما باقی بماند.

کوهی افزود: سعی کنید در زمان عصبانیت شرایط را تغییر دهید و اصلا اخم نکنید.

این متخصص تصریح کرد: به هیچ وجه محصولات ضدآفتاب را از برنامه روزانه خود حذف نکنید زیرا اشعه خورشید بر پوست شما تأثیر می گذارد و به آن آسیب می رساند.

وی نوشیدن 7 تا 8 لیوان آب در روز را برای زیبایی پوست توصیه کرد و گفت: هیچ نوشیدنی جایگزین آب در زیبایی و شادابی پوست نمی شود.

کوهی ادامه داد: یکی از اشتباهات رایج خانم ها که به پوست آنها آسیب می رساند، خوابیدن با آرایش است که به شدت آسیب رسان است، پس حتما به محض رسیدن به خانه پوست خود را تمیز کنید.

این متخصص با بیان اینکه مرطوب نگه داشتن پوست در پیشگیری از پیری نیز موثر است، گفت: پوست خود را شبانه روز مرطوب نگه دارید و قبل از اینکه پوستتان احساس خشکی کند از مرطوب کننده ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید.

وی با بیان اینکه برای شستشوی آرایش از شامپو بچه و شامپو بدن استفاده نکنید، گفت: به خاطر داشته باشید که برای شستشوی صورت از شامپوهای مخصوص صورت استفاده کنید زیرا شامپوهای بدن برای پوست صورت نیز مضر هستند.

کوهی با اشاره به اینکه سیگار نیز دشمن پوست است، افزود: برخی از خانم ها قلیان را دخانیات نمی دانند، اما مصرف روتین آن باعث پیری زودرس می شود و امروزه صورت جوانان در اثر مصرف قلیان تیره شده و چین و چروک دور چشمشان نمایان می شود.

این کارشناس تاکید می کند: امروزه مراجعین زیادی با شکایت از پوست خود به مراکز زیبایی مراجعه می کنند اما وقتی ریشه را پیدا می کنیم به سراغ قلیان می رویم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید سعی کنید زیبایی پوست خود را حفظ کنید، زیرا با از بین رفتن طراوت پوست، بازگشت آن غیر قابل جبران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید