تصمیمات من به ضرر استان نبود/ قزوین مرغ را به چالش نکشید!

ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801453

فاطمه خمسه گفت: در حالی که کشور با چالش پروتئینی مواجه بود با اقدام در کشتارگاه ها و مرغ فروشی ها سعی کردیم از این مشکل جلوگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; فاطمه حسمه ظهر امروز در مراسم تجلیل و معرفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان که در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد، با اشاره به افزایش پویایی، امنیت و پایداری تولیدات جهاد کشاورزی طی چهار سال گذشته گفت: : این سازمان جایگاه ویژه ای در استان دارد.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی اکنون در روزهای اوج فعالیت خود است. وی افزود: گذشته از اینکه در تولید شیر، مرغ و تخم مرغ بسیار خوب عمل کرده ایم. مازاد تولید گوشت قرمز را شاهد بودیم.

جذب 3 هزار میلیارد تن سرمایه ارزان در قزوین

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان گفت: به دلیل اینکه معتقد بودیم واحدهای نیمه راکد به چرخه تولید باز می گردند. ما بیش از 3 تریلیون تن سرمایه ارزان را آزمایش کرده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به چالش پروتئین در کشور تصریح کرد: تلاش کردیم در این مدت با اقداماتی در کشتارگاه ها و مرغ فروشی ها با چالش مواجه نشویم.

خمسه گفت: کشور مدتی است که به دلیل ارز ترجیحی دچار مشکل شده است. اما تجمع تولیدکنندگان و شیر مازاد را در قزوین ندیده ایم.

او گفت که پناهگاه های استان در یک سال هم خالی از غله نبوده است. گفت: تمام این مدت در جاده ها ایستاده ایم تا گندم روستا را رها نکند; قزوین نیز بدون شک شاهد انقلاب گلخانه ای 1401 بود.

خمسه در پایان گفت: خدا را شکر در این سال ها حتی یک امضای اشتباه به ضرر استان نداشته ام.

بازار کالا باید هوشمندانه مدیریت شود

میثم پیله فروش با اشاره به ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی گفت: توجه به سموم مصرفی در محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نمی توان در شرایطی که کشور و استان با خشکسالی مواجه است، مصرف آب در کشاورزی را با کیفیت موجود ادامه داد. زیرا بدون شک سال آینده سخت خواهد بود.

معاون اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت کشت ذرت و طرح انگور گفت: از آنجایی که توسعه روستایی و تنظیم بازار برعهده جهاد کشاورزی است. خواندن روش های قدیمی برای ما دشوار خواهد بود. پس باید بازار را هوشمندانه مدیریت کنیم.

این مسئول در پایان گفت: با توجه به اهمیت توسعه روستایی باید راهکارهایی برای آن ارائه شود تا بتوانیم برای زنده نگه داشتن روستاها مشاغل فکری پایدار داشته باشیم.

گفتنی است در این مراسم رضا افلاطونی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید