«خانه شماره 29» راه اندازی شد/ تاریخ شفاهی انجمن ولی عصر و فعالیت های شیخ حسن نوری همدانی

ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780141

کتاب خانه شماره 29 تاریخ شفاهی انجمن ولی عصر و فعالیت های شیخ حسن نوری همدانی در 383 صفحه به قلم محمدحسین فروگی و حسین ابراهیمی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «خانه 29» زمانی محل سکونت علامه طباطبایی بوده که به یکی از شاگردان ایشان به نام شیخ حسن نوری همدانی داده شده است. اما این خانه تنها محل زندگی شیخ حسن و خانواده اش نبود. بلکه تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان را در خود جای داده بود که در آخر هفته ها برای تمرین تئاتر، آواز خواندن، سخنرانی و بحث در مورد آموزه های دینی گرد هم می آمدند. فعالیت های انجمن در جشن سالانه نیمه شعبان با حضور حضار، طلاب حوزه و حتی مراجع وقت رونمایی شد. در روزهای نبود تلویزیون و سینمای سالم، برنامه نمایشی انجمن مهمترین قسمت مراسم برای شرکت کنندگان بود. تا جایی که مسئولان مراسم مجبور شدند از نیروهای پلیس برای کنترل جمعیت استفاده کنند. حالا پس از گذشت حدود نیم قرن، اعضای خانه 29 خاطرات خود را از آن روزها بازگو کرده اند. خاطراتی که اگرچه مدت هاست از بین رفته اند اما هنوز تازه و شنیده شده اند.

در گزیده ای از این کتاب می خوانیم:

وقتی همه دانش آموزان به دنبال درس و بحث بودند، روی جوانی سرمایه گذاری کردند. گفت: طلبه ای به من گفت این جلسات چه فایده ای دارد؟ طنز این است که بعد از مرگ شما، این بچه ها یک جلسه نهایی برای شما خواهند داشت. بیا و درس را در حوزه ادامه بده.

حاج شیخ حسن نوری یک بار خدمت امام (ره) عرض کرد اگر بخواهم تعداد کسانی را که در انجمن تربیت شدند جمع کنم و الان به کشور خدمت کنند جماران پر می شود.

علاقمندان به تهیه کتاب می توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا با ارسال نام کتاب به سامانه پیامکی 3000141441 کتاب را با تخفیف تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید