خبردنا: حل مشکلات آب مشهد نهایی شد

ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921751

جزئیات دیدار نمایندگان خراسان رضوی با معاون اول رئیس جمهور؛

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نگرانی نمایندگان خراسان رضوی در خصوص تامین آب مشهد گفت: حل مشکلات آب مشهد در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این جلسه که با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد، محمد محبر معاون اول رئیس جمهور بر پیگیری مجدانه دولت سیزدهم برای اجرای مصوبات سفر استانی تاکید کرد و تصریح کرد: ظرفیت هر استان خوب بوده است. در دولت و در جلسات مختلف مورد توجه و مشاهده قرار گرفت، در دور دوم سفرهای رئیس جمهور به استان های کشور، علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، برنامه های عمرانی و عمرانی هر استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نگرانی نمایندگان خراسان رضوی در خصوص تامین آب این استان و به ویژه شهر مشهد، افزود: حل مشکلات آب مشهد در جلسات مختلف و همچنین با پیگیری های انجام شده بررسی و نهایی شد. پروژه انتقال آب دولت شرق کریدور خلیج فارس و خلیج عمان تا شمال شرق کشور و استان خراسان رضوی امتداد دارد.

رضوی با اشاره به مزیت ها و ظرفیت های فراوان استان خراسان، توسعه بخش کشاورزی و زعفران کاری، صنایع پایین دستی و فولاد و احیای قنوات در این نقطه از کشور را برشمرد.

مخبر همچنین به سیاست توسعه روابط با همسایگان در دولت سیزدهم اشاره و تاکید کرد: پس از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و همچنین توسعه روابط با همسایگان شمال شرقی کشور، شاهد پیشرفت چشمگیری در گمرکات بوده ایم. این استان به ویژه در سرحس که با توسعه خطوط ریلی و احداث رایگان جاده ها و مسیرهای ترانزیتی می تواند منبع درآمد پایدار و اشتغال زایی در این منطقه از کشور باشد.

وی با اشاره به تصمیمات دولت در خصوص تفویض اختیارات به استانداران برای اداره کشور گفت: در جلسه رئیس جمهور با استانداران کشور مقرر شد که تیمی به جوانب مختلف رسیدگی کند. تا حد امکان برنامه ریزی و اقدامات لازم برای اداره امور استان ها توسط مدیران و مسئولان انجام شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با ارائه گزارشی از روند پیگیری برنامه ها و مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان خراسان رضوی از همکاری و هماهنگی اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در راستای توسعه قدردانی کرد. و اجرای برنامه های دولت سیزدهم در این استان.

همچنین در این جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی به ارائه نظرات، مشکلات و راهکارهایی برای رفع مشکلات استان خراسان رضوی در زمینه های آب، انرژی، راه آهن، اشتغال زایی، سرمایه گذاری در صنایع بزرگ، صنایع دستی، کشاورزی، قنوات پرداختند. توسعه، حل مشکل حاشیه نشینی در مشهد و راه و مسکن روستایی در استان.

دیدگاهتان را بنویسید