خبرنگاران سربازان جبهه رسانه هستند


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885039

طالبی با اشاره به فضای جنگ رسانه ای دشمنان گفت: خبرنگاران سربازان خط مقدم رسانه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، سید محمدرضا طالبی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با تاکید بر این نکته از اطلاع رسانی و اطلاع یابی به عنوان یک فرهنگ در زندگی یاد کرد و گفت: امروزه در تمامی مجامع عمومی و خصوصی از اطلاعات صحبت می شود. و اخبار و مشکلات با رسانه ها پیش می آید.

وی افزود: حتی این فضای مجازی نیز با وجود آسیب هایی که گاه به همراه دارد، به سمتی پیش می رود که اطلاعات و اخبار موجود در آن مورد سوء استفاده افراد زیادی قرار می گیرد که نشان می دهد موضوع اطلاع رسانی به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح است.

معاون استاندار اصحاب رسانه را سربازان عرصه رسانه برشمرد و گفت: تاکنون به اصحاب رسانه ظلم شده است بنابراین باید برای ارج نهادن به زحمات و فعالیت های اصحاب رسانه اقدامات مناسبی انجام دهیم.

طالبی با بیان اینکه باید جایگاه خبر و رسانه در طول سال مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: یکی از فرصت های قدردانی از زحمات این قشر فرهنگی 26 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار است.

وی با تاکید بر برگزاری منظم و ماهانه شورای اطلاع رسانی استان، گفت: با تعیین دستور کار برای هر جلسه، تمرکز تصمیمات در هر جلسه حول محور یک موضوع باشد.

به گفته وی؛ تشکیل کمیته ای با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج مداگان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیئت رزمندگان و خانه مطبوعات استان برای برنامه ریزی برای بزرگداشت شهید ناصری و شهید صارمی و سایر شهدا در عرصه رسانه ای ضروری است.

معاون استاندار گفت: چند روز منتهی به روز خبرنگار باید با عناوین مشخص برنامه ریزی شود و سازمان های رسانه ای و اعضا برای آن روزها برنامه ریزی داشته باشند.

طالبی ادامه داد: لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری فعالان رسانه ای ارزیابی دقیقی در خصوص پاسخگویی دستگاه ها، نهادها و سازمان های اجرایی به رسانه ها و مطالبات مردم انجام داده و نتیجه را ارائه کند. به یک شورا

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی باید جلسه اصحاب رسانه با استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و خانواده شهید فرهادی را در دستور کار قرار دهد، گفت: صدا و سیما و رسانه ها نیز اجباری دارند. برنامه های روز خبرنگار در دستور کار

معاون استاندار گفت: مسئولان، نهادها و سازمان های اجرایی در آستانه روز خبرنگار تجلیل از خبرنگاران شاغل در حوزه خود را در دستور کار قرار دهند.

طالبی با بیان اینکه تمامی برنامه ها و ماموریت های مهم اداری استان باید پیوست رسانه ای داشته باشد گفت: مسئولان ادارات آمادگی لازم را برای حضور موثر اصحاب رسانه در برنامه ها داشته باشند.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری همچنین بر تکریم و تکریم خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در روز خبرنگار تاکید کرد و گفت: متأسفانه در سال های گذشته تکریم و تکریم خبرنگاران کانون از خبرنگاران و خبرنگاران مرکز صدا و سیمای استان در مراسم محوری روز خبرنگار مغفول مانده است.» امیدواریم امسال این موضوع مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

این مسئول همچنین پیشنهاد کرد: از آنجایی که روز خبرنگار مصادف با دهه اول محرم است، برنامه محوری به مناسبت دهه اول محرم در استان برای تجلیل و تجلیل از خبرنگاران و اهمیت خبرنگاری و اطلاع رسانی صحیح برگزار شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید