خبرگزاری دولت: سفر اخیر اسرائیلی ها به وین دومین سفر آنها در دور هشتم مذاکرات است.

خبرگزاری دولت: سفر اخیر اسرائیلی ها به وین دومین سفر آنها در دور هشتم مذاکرات است.

روز جدید خبرگزاری رسمی اسرائیل نوشت: سفر دیپلماتیک اسرائیل به وین که در واقع دومین سفر آنها در میانه دور هشتم مذاکرات است، این بار خبرساز شد. نمایندگان رژیم نیز حدود سه هفته پیش به وین سفر کردند و بنا بر گزارش ها با نمایندگان 1+5، اتحادیه اروپا و آمریکا در هتل کارلتون ریتز، نرسیده به هتل کوبورگ، دیدار کردند.

رژیم صهیونیستی که بقای خود را در چارچوب ایجاد تنش در منطقه می بیند، در حالی که مذاکرات برای رفع تحریم ها به مرحله حساسی رسیده است، برای تحریک طرف های مذاکره کننده و ایجاد اختلال در روند گفتگو، هیئتی دیپلماتیک به وین اعزام کرد.

سفر دیپلماتیک صهیونیست ها به وین که در واقع دومین سفر آنها در میانه دور هشتم مذاکرات است، این بار خبرساز شد. نمایندگان رژیم اشغالگر قدس نیز حدود سه هفته پیش به وین سفر کردند و بنا به گزارش ها در هتل کارلتون ریتز، نرسیده به هتل کوبورگ، با نمایندگان P4+1، اتحادیه اروپا و آمریکا دیدار کردند.

این اتفاق از چشم رسانه های آن زمان پنهان مانده بود و خبری از آن در مطبوعات نبود. اما به گزارش خبرنگار ایرنا، تحرکات غیرعادی در مقابل بازدید ریتز و پی 4 + 1 از این سایت همراه با افزایش ناگهانی امنیت در مقابل ریتز در حالی برگزار می شود که جلسات عمومی برجام و اعضای آمریکا در غیاب ایران در ساعت 24 برگزار می شود. هتل ماریوت این امر به حضور صهیونیست ها در وین دامن می زند.

اگرچه هیأت های مذاکره کننده تمایلی به اظهار نظر در این مورد یا حداقل توضیح این که چرا محل ملاقات آنها به طور ناگهانی تغییر کرد، نداشتند، این تحول به ویژه زمانی که مقامات صهیونیستی را در هر سطحی در سفرهای بین المللی در سطوح عالی می شناسیم، مشخص شد. اقدامات انجام شده شاهدی بر حضور ادعایی آنهاست.

البته تاریخ جنبش های صهیونیستی به این دوره ختم نمی شود و زمانی که مذاکرات پس از وقفه پنج ماهه با هیئت جدید جمهوری اسلامی ایران از سر گرفته شد، کار تخریبی آنها کلید خورد. یک منبع آگاه آذرماه گذشته در گفت و گو با ایرنا از هماهنگی سه کشور اروپایی عضو شورای امنیت با رژیم صهیونیستی در مذاکرات وین خبر داد و گفت: سفرها و گفت وگوهای منظمی بین دو کشور انجام شده است. به تعلیق مذاکرات و عدم دستیابی به توافق در سال 2015. F.

به گفته وی، مهم ترین وجه مشترک آنها نگرانی از نقش ایران در رویدادهای منطقه ای و بین المللی است که حضور رژیم صهیونیستی را تضعیف می کند و منافع اقتصادی سه کشور اروپایی در تجارت و فروش تسلیحات را کاهش می دهد.

این منبع آگاه گفت: سفر اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به منظور «عدم اجرای طرح جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بیشتر روابط با کشورهای همسایه» صورت گرفته است.

با این حال، سفر دیپلماتیک اخیر رژیم صهیونیستی به وین که بر نقش مخرب آنها در روند مذاکرات متمرکز بود، پس از آن خبر بود که اکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی اعلام کرد که هیئتی به سرپرستی جاشوا زارکا معاون وزیر امور خارجه به اورشلیم سفر کرده و با آمریکا دیدار کرده است. و دیگر مذاکره کنندگان زمانی که مذاکرات به نقطه حساسی رسید.

این مقام صهیونیستی هدف از سفر این هیئت به زکریا را اطلاع رسانی درباره آخرین وضعیت مذاکرات و “تشریح موضع اسرائیل در مورد بازگشت احتمالی به توافق هسته ای 2015” عنوان کرد.

آکسیوس ادامه داد: “زارکا به وین رفت تا ببیند چه غذایی در حال پختن است.” یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که با همه به جز ایرانی ها دیدار کرده است. زارکا روز دوشنبه با رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و روز سه‌شنبه با راب مالی، مذاکره‌کننده آمریکایی و مذاکره‌کنندگان روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، «مقامات اسرائیلی بسیار نگران هستند که در روزهای پایانی مذاکرات، آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی امتیازات بیشتری بدهند که توافق هسته‌ای 2015 را بدتر از آنچه اکنون فکر می‌کنند، بدتر کند».

در همین حال، میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه با حضور فعال در فضای مجازی، در تلاش برای کنترل فضای رسانه ای مذاکرات گفت که دیدار وی به عنوان یکی از اعضای مذاکره کننده با نماینده اسرائیل ربطی به مذاکرات در حال انجام ندارد. دو طرف درباره موضوعات مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفتگو کردند.

این دیپلمات روس سه شنبه شب به خبرنگاران گفت: ما از مواضع طرف مقابل آگاه هستیم و به این واقعیت احترام می گذاریم که بر سر برجام به توافق نرسیدیم. بنابراین، چیزی برای بحث وجود ندارد.

وی افزود: در دیدار با این کشور صهیونیستی درباره موضوعات مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی و کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی صحبت کردیم. این کنفرانس با حضور همه دولت های منطقه به جز اسرائیل برگزار می شود.

اگرچه این اظهارات تا حدودی گمانه زنی های رسانه ای را کنترل کرد، اما ناگفته نماند که رژیم صهیونیستی که اساسا به دنبال ایجاد تنش در منطقه است، در تلاش است تا به جنایات خود در سرزمین های اشغالی ادامه دهد و به بحران سازی بر سر ایران ادامه دهد. .

در واقع صهیونیست ها هرگونه توافق در مذاکرات وین را مغایر با اهداف توسعه طلبانه خود می دانند و در این راستا برخی طرف های مذاکره را به ابزار بداخلاقی در اتاق مذاکره تبدیل کرده اند. دیدار آنها با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه نشست شورای حکومتی نشان می دهد که از تأثیر منفی بر استقلال آژانس بین المللی انرژی اتمی تردیدی ندارند.

آخرین وضعیت مذاکرات را ببینید

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها از پنجم آذرماه آغاز شد و به گفته همه طرف ها به پایان رسید. در این میان کشورهای غربی به مذاکره‌کنندگان ایرانی فشار می‌آورند تا از ایران امتیاز بگیرند، فضای احساسی ایجاد کرده و پس از حل مناقشه مطالباتی را مطرح می‌کنند. شنیده ها حاکی از آن است که بخش هایی از متن پیش نویس توافقنامه عمداً توسط رسانه های غربی درز کرده است تا جمهوری اسلامی ایران را مجبور به تصویب متنی کند که سایر کشورها دوست دارند.

در همین حال، علی شمهانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، اخیرا در توئیتی گفته است که آمریکا و اروپا در آزمون برجام شکست خورده اند و برجام به پوسته ای خالی برای ایران در عرصه اقتصادی و رفع تحریم ها تبدیل شده است. وی بر همین اساس گفت: هیچ مذاکره فرابورسی با آمریکا و اروپای منفعل انجام نخواهد شد.

از این منظر، موفقیت یا شکست مذاکرات صرفاً به تصمیمات سیاسی طرف های غربی بستگی دارد و در صورت اتخاذ تصمیمات لازم که از آن مطلع هستند، می توان چند موضوع باقی مانده را حل کرد و در عرض چند روز به توافق نهایی رسید.

درخواست های جمهوری اسلامی ایران مطابق با الزامات توافقنامه 1994 و با توجه به تجربیات حاصل از اقدامات کشورهای غربی تدوین شده است و تغییری در اصول و دستورالعمل های مذاکره با ایران ایجاد نمی کند. تلاش برای استفاده از زمان.

بر اساس این اصول و دستورالعمل ها، هیأت ایرانی پیشنهادات و مطالبات صریح خود را در سایر موضوعات روی میز گذاشت و اکنون توپ در زمین کشورهای غربی است.

دیدگاهتان را بنویسید