خبر جدید پرداخت یارانه های معوق + جزئیات

خبر جدید پرداخت یارانه های معوق + جزئیات

روز جدید : سخنگوی سازمان ارجاع کمک بلاعوض از پرداخت معوقات به یارانه بگیران خبر می دهد.

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، روند بررسی پرداخت یارانه های معوق به مشمولان ادامه دارد و به زودی پس از تکمیل اطلاعات به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

ایسنا گزارش داد معوقات یارانه ها به دو گروه مرتبط است. کسانی که تا اردیبهشت ماه امسال یارانه نقدی دریافت می کردند اما با معرفی مبالغ جدید، یارانه آنها به عنوان عشر پردرآمد قطع شد و اعتراض خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کردند و خواستار بررسی مجدد شدند. دهم گروه دیگر کسانی هستند که تاکنون یارانه دریافت نکرده اند و از اردیبهشت ماه در سامانه my.gov.ir ثبت نام کرده اند. در نهایت درخواست های هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت و افرادی که بین دهک های اول و نهم قرار گرفتند به لیست دریافت کنندگان کمک هزینه اضافه شدند.

بر این اساس، اولین پرداخت به همراه یارانه تیرماه به معترضان و حدود یک هفته بعد، پرداختی به مشمولان بر اساس دهک انجام شد. قرار بر این بود که یارانه اردیبهشت و خرداد (نرخ های جدید) به صورت معوقه به آنها پرداخت شود که در اطلاعیه اولیه پایان تیرماه اعلام شده اما هنوز پرداخت نشده است.

حسینی – سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها – در خصوص آخرین وضعیت پرداخت کمک های معوقه و زیر سوال بردن زمان بندی آن از سوی واجدین شرایط، به ایسنا گفت: این تاخیر به معنای عدم پرداخت معوقات نیست و پرداخت خواهد شد و قطعا محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت مشمولان ادامه دارد، تصریح کرد: در خصوص معترضان به توقف یارانه، پیش از این مرحله یارانه 300 هزار تومانی واریز و بلوکه شده بود که این مبلغ متعلق به چهارم تا نهم است. دهک.بنابراین برای افرادی که دهک اول تا سوم تشخیص داده شده اند، این مبلغ به نسبت پرداختی که برای آنها به ازای هر نفر 400 هزار تومان است، تغییر کند. بنابراین فرآیند بررسی و انجام محاسبات و پرداخت های انجام شده به صورت اعشاری انجام شود.

معوقات اردیبهشت و خرداد چه زمانی پرداخت می شود؟

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندسازی کمک‌های بلاعوض، به محض اتمام مراحل رسیدگی و محاسبات، معوقات فروردین و خرداد به حساب مشمولان واریز می‌شود.

یارانه نقدی از سال 1388 با شروع طرح هدفمندی یارانه ها به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان پرداخت شد و از سال 1397 با افزایش قیمت بنزین، یارانه معیشتی از این مابه التفاوت در دستور کار قرار گرفت. که دولت حدود 60 میلیون نفر از 78 میلیون نفر، دریافت کنندگان کمک های نقدی را انتخاب کردند و به گفته اعضای خانواده مبلغی بین 55 تا 205 هزار تومان پرداخت کردند.

اما از اردیبهشت ماه امسال با اقدام برای حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام یارانه ها، نحوه پرداخت تغییر کرد و با حذف حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم، پرداخت 9 دهک باقی مانده آغاز شد. . برای دهک اول تا سوم هر نفر 400 هزار تومان و برای دهک چهارم تا ششم هر نفر 300 هزار تومان در ماه.

متقاضیان کمک هزینه همچنان می توانند اعتراض خاتمه کمک مالی را ثبت کنند یا برای قرار گرفتن در لیست دریافت کنندگان کمک هزینه ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید