خبر خوب در مورد آبله میمون

خبر خوب در مورد آبله میمون

روز جدید آژانس سلامت اروپا (ECDC) روز دوشنبه (23 مه) گفت که خطر شیوع نادر آبله میمون در میان جمعیت عمومی “بسیار کم” است، اما برای گروه های خاص بیشتر است.

آندریا آمون، مدیر مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری، گفت: «بیشتر موارد کنونی علائم خفیفی دارند و بسیار بعید است که به جمعیت عمومی سرایت کنند. وی افزود: احتمال انتقال این ویروس از طریق تماس نزدیک بیشتر است.

تا 21 می، سازمان بهداشت جهانی گزارش هایی مبنی بر 92 مورد تایید شده آبله میمون و 28 مورد مشکوک از 12 کشور غیر بومی (از جمله چندین کشور اروپایی از جمله ایالات متحده، استرالیا و کانادا) دریافت کرده بود.

آژانس بیماری های عفونی دانمارک (SSI) نیز روز دوشنبه (23 مه) اعلام کرد که اولین مورد در این کشور (اسکاندیناوی) تایید شده است.

استلا کیریاکیدس، کمیسر اتحادیه اروپا برای سلامت و ایمنی گفت: “من نگران افزایش تعداد موارد گزارش شده آبله میمون در اتحادیه اروپا و سراسر جهان هستم.” ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.»

علائم آبله مرغان شامل تب، دردهای عضلانی، تورم غدد لنفاوی، لرز، خستگی و بثورات آبله مرغان در دست ها و صورت است.

تاکنون هیچ درمانی پیدا نشده است، اما علائم معمولاً پس از دو تا چهار هفته ناپدید می شوند. این بیماری در 11 کشور آفریقایی بومی است.طبق گزارش ECDC، این ویروس می تواند در گروه های خاصی مانند کودکان خردسال، زنان باردار و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف باعث بیماری جدی شود.

این آژانس همچنین به خطر انتقال ویروس «از انسان به حیوان» اشاره کرد و گفت که اگر ویروس به حیوانات سرایت کند، این خطر وجود دارد که این بیماری در اروپا بومی شود.

دیدگاهتان را بنویسید