خبر خوش از وزیر ورزش برای استقلال و پرسپولیس

خبر خوش از وزیر ورزش برای استقلال و پرسپولیس

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات بین المللی جام آرموس که در مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد برگزار شد، گفت: فدراسیون سوارکاری ایران در اقدامی جدید برنامه های خوب و مدونی را با توافق با وزارت ورزش و جوانان ایجاد کرده است. ورزش و جوانان. به عنوان مثال، امسال 140 رویداد برگزار می کند. آنها تاکنون 17 رویداد را به پایان رسانده اند که یکی از آنها همین مسابقات است که دو ستاره دارد. پنج مرحله در سایر کشورها و مرحله ششم این مسابقات در ایران برگزار می شود. این یک رویداد ارزشمند است و برای تکامل میزبانی مسابقات اسب دوانی مانند پرش با اسب برای فدراسیون ایران مهم است. این میزبانی ها می تواند آمادگی خوبی برای پذیرش میزبانی ها به ما بدهد.

وی گفت: به همین منظور فینال مسابقات جهانی پس از رایزنی با فدراسیون بین المللی در ایران برگزار می شود. حداقل 20 کشور شرکت خواهند کرد. دو ناظر بین المللی برای این مسابقات داریم که از اردن و ترکیه هستند. دو نفر سوار هلندی بودند که با سرعت رفتند. سه نفر به تیراندازی رسیدند، جایی که تعداد موانع کمتر است و زمان و اشتباه مهم است. اگر از نظر خطا برابر باشند، زمان کوتاهتر برنده است. اینها رویدادهای سوارکاری خوبی هستند. روسای فدراسیون حرکت های خوبی را آغاز کرده اند و من هم از شما خواسته ام که نشان دهید اگر بخواهیم مثبت و کیفی کار کنیم، می توانیم. ما شایسته یک شغل سالم هستیم. مهارت های سواری بیشتر و بهتر از آنچه ما داریم وجود دارد.

وزیر ورزش گفت: اسب سواری مانند شنا و تیراندازی در دین مبین اسلام توصیه شده و از این رو از نظر دینی مهم و رشته ای است که در آن خیر و برکت وجود دارد. حضرت فرمودند بهترین هدیه مؤمن به مؤمن اسب است. نعمت نوازش پیشانی اسب در اسلام توصیه شده است. سوارکاران سالهاست که در این عرصه حضور دارند و از این خانواده جدا نیستند. در دنیا اسب سواری بعد از فوتبال رتبه دوم را دارد یا شاید اسب سواری فوتبال را شکست دهد.

سجادی ادامه داد: سوارکاری در دنیا یک صنعت است. مقاله ای خواندم که می گفت اگر سوارکاری در کشوری رشد کند 72 شغل باز می گردد. یکی از نیازهای کشور ما اشتغال است. در کل ورزش، پنجمین شغل پردرآمد دنیا، ورزش و تفریحات سلامتی بود و امسال هم از این موضوع فاصله نگرفتیم. ورزش و تفریحات سالم همچنان جزو 10 حرفه پردرآمد در جهان هستند. یکی دو کار جایش را گرفته است.

وزیر ورزش گفت: در ورزش سوارکاری فعالیت زیادی وجود دارد. ما چوگان، پرش، استقامت را می شناسیم، اما بیش از 10 تا 12 رشته وجود دارد. این دو سه مدل خیلی رونق گرفت. ارابه‌سواری و درساژ از انواع این رشته است. نژاد اصله یکی از صنایع پرطرفدار است.

گفت: اسب های خوبی داشته و داریم. نژاد خزر همچنان در دنیا محبوب است و باید برای حل مشکل قرنطینه و حل این مشکل با کمک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت ورزش برنامه ریزی کنیم و بتوانیم مانند بسیاری از کشورها اسب را صادر و وارد کنیم. اسبی که وارد ایران شده نباید تا آخر عمر بماند. ورزشکاران باید بتوانند به راحتی بر اسب های مسابقه سوار شوند. اگر ستاد بازی های آسیایی ورزش سوارکاری را نهایی کند، من نیز علاقه مند به حضور در این رشته هستم. زندی هم قول مدال داده و خدای ناکرده آن را تحویل دهند. اگر در بازی ها چهارم شویم، بسیار ارزشمند است. ما می دانیم که چقدر محدود هستیم. برای رشد و توسعه این رشته در صورت رفع موانع، جمع آوری مدال ها و تعاملات و اتفاقات لازم برای توسعه یک رشته ورزشی حل می شود.

وی در ادامه درباره برنامه ها و شرایط تیم ملی فوتبال در آستانه جام ملت های آسیا و بازی های استقلال و پرسپولیس گفت: بحث مالکیت حل شده و دیگر مشکلی نیست. فرض کنید مشکل حل شده است. دو تیم مشکل مالکیت مشترکی ندارند، خیلی وقت پیش حل شد و حالا رسمی شده است. در خصوص فدراسیون هم تیم ملی امید علاقه مند به حضور در بازی های آسیایی بود. دو یا سه بزرگسال نیز می توانند در آن حضور داشته باشند. ما سابقه خوبی داریم و حتی در بازی های آسیایی 1990 پکن شرکت کردم و بعد فینال فوتبال را دیدیم و با درخشش عابدزاده طلا گرفتیم.

وی گفت: به احترام تاریخ، تیم ملی فوتبال شرکت می کند. امسال برای فوتبال مهم است، از طرفی جام ملت های آسیا را در قطر داریم. ما هم شانس حضور در المپیک را داریم. امسال سال مهمی است و امیدواریم در رده باشگاهی موفق باشند. امیدواریم فوتبال بومی آینده خوبی در پیش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید