خبر خوش برای معلمان و دانش آموزان

خبر خوش برای معلمان و دانش آموزان

صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره پیشنهاد افزایش یک ماهه سال تحصیلی گفت: پایان اردیبهشت ماه. همچنین در قانون آمده است که آزمون ها باید در خرداد ماه برگزار شود، بنابراین هرگونه تغییر در این مدت باید به تصویب مجلس شورای اسلامی یا ستاد کل کشور برسد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز وزارت آموزش و پرورش بر افزایش سال تحصیلی نیست، گفت: پیشنهاداتی مبنی بر افزایش یا کاهش زمان سال تحصیلی ارائه شد. اما تمرکز وزارت آموزش و پرورش استفاده بهینه و حداکثری از آموزش و پرورش در فرصت باقی مانده تا پایان اردیبهشت است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم جبران افت تحصیلی و عقب ماندگی تحصیلی در بقیه زمان ها، گفت: مجازی را جبران کنید. اگر این اتفاق بیفتد، نیازی به افزایش سال تحصیلی نداریم.

ستاری فرد به جلسه روز گذشته شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص اشاره کرد و گفت: پیشنهاد کلی در این جلسه این بود که مدارس از فرصت باقی مانده نهایت استفاده را ببرند. لازم به ذکر است که پیشنهاد افزایش سال تحصیلی زمانی مطرح شد که نگران کم پذیرشی آموزش مستقیم بودیم، اما با استقبال مطلوب دانش آموزان، نیازی به افزایش زمان در برنامه هفتگی مدارس و سال تحصیلی نیست. .

دیدگاهتان را بنویسید