خبر مهم از دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران

خبر مهم از دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران

بازی ایران و کانادا در ونکوور با حضور 50 هزار تماشاگر به دلیل تنش های سیاسی بین دو کشور بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت اما لغو احتمالی این دیدار می تواند برنامه های اسکوچیچ برای آماده سازی تیم ملی را تحت الشعاع قرار دهد. یعنی در حالی که الان زمزمه بازی با سنگال در تهران یا قطر به گوش می رسد.

حدود یک ماه پیش سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش های این وزارتخانه برای هماهنگی بازی های دوستانه گفت که در سفری کوتاه به آفریقا، قبل از قرعه کشی با مقامات سنگال و غنا صحبت کرده و به مسئولان فوتبال گفته اند. مشکل گزارش شده اما فدراسیون فوتبال اهداف دیگری را برای بازی های دوستانه و تدارکاتی در نظر گرفته است.

حالا با قطع شدن برخی برنامه ها، به نظر می رسد این دیدار از قبل مورد توجه فدراسیون فوتبال قرار گرفته و زودتر از موعد شاهد دیدار با هم تیمی های سادیو مانه باشیم.

البته بر اساس گزارش‌ها، برخی محدودیت‌ها و موانع از جمله درخواست اکوادوری‌ها از فدراسیون ایران برای دیدار دو تیم در آمریکا و مشکلاتی که بر سر راه آن کشور وجود داشت، منجر به لغو این دیدار شد. تیم ملی اگر این اتفاق بیفتد زودتر از موعد مقرر کانادا را ترک کنند تا در تهران یا دوحه با سنگال دیدار کنند.

برای فیفادی فوق تیم ملی ایران باید 3 بازی دوستانه انجام می داد که تقریبا 2 بازی با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال صورت گرفت و در این بین در صورت لغو نشدن بازی با اکوادور این 3 کشور کانادا، اکوادور و سنگال باشد. البته مذاکراتی با روسیه و آلبانی برای قرار گرفتن در لیست دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی ایران انجام شد اما این دیدارها به هر دلیلی برگزار نشد.

بازی بزرگ هم در دستور کار بود
در این مدت همواره صحبت ها و گمانه زنی هایی مبنی بر برگزاری دیدار تدارکاتی با بزرگان فوتبال جهان از نظر جذابیت های احتمالی، نه صرفاً اندازه فنی مطلوب، در بین فوتبالدوستان ایرانی مطرح بود، اما هر بار به بهانه های مختلف این امر محقق نمی شد. سال ها از دیدار با کشورهایی مانند آلمان و برزیل می گذرد و در سال های اخیر به جز کشورهایی مانند ترکیه، شیلی و سوئد، کمتر بازیکنی برای آماده شدن برای تیم ملی به دیدار ایران آمده است.

با این تفاسیر اگر بازی با سنگال به عنوان قهرمان قاره آفریقا برنامه ریزی شود، مطمئنا اتفاق خوبی برای تیم ملی ایران رخ خواهد داد و سال ها دیگر رقیب قدرتمندی برای تیم ملی ایران پیدا خواهد شد.

اما باید توجه داشت که در صورت قطعی شدن بازی با سنگال، این بازی به خودی خود تا جام جهانی و احتمالا در فیفا بعدی با یکی از تیم های اروپایی که در جمع ده تیم برتر قرار دارد، بز بزرگی برای تیم ملی محسوب نمی شود. رده بندی فیفا، یک بازی تدارکاتی در دستور کار خواهد بود.

این در حالی است که طبق گزارش های دریافتی از فدراسیون فوتبال، مذاکراتی با فدراسیون های پرتغال و اسپانیا انجام شده و علاوه بر این دو کشور، مذاکرات اولیه با چند کشور اروپایی دیگر نیز انجام شده است. این خبر چندی پیش مطرح شد اما مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به مذاکره با فدراسیون های پرتغال و اسپانیا در مورد تیم ملی فوتسال اشاره کردند و گفتند این موضوع ربطی به تیم ملی فوتبال ایران ندارد، اما حالا به نظر می رسد که این مذاکرات نیز انجام شده است. درباره دو تیم ملی فوتبال و فوتسال آماده است.

منبع: دانشمندان

دیدگاهتان را بنویسید