خبر مهم برای بیمه شدگان

خبر مهم برای بیمه شدگان

روز جدید رییس اجرایی سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی از یک «ابر بدهکار بانکی» به «ابر طلبکار» تبدیل شده است.

میرهاشم موسوی در نشست خبری که بعدازظهر روز دوشنبه 29 تیرماه 1401 در سالن کنفرانس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر بدهی دولت به تامین اجتماعی، افزود: این بدهی دولت به تامین اجتماعی چقدر است. سال گذشته 80 هزار میلیارد تومان در قالب اوراق و سهام دولتی به تامین اجتماعی واگذار شد. در دولت های گذشته بخشی از سهام واگذار شده به ما زیان ده بود، مطمئن شدیم که این تجربه تلخ تکرار نشود.

وی ادامه داد: سال گذشته شرکت های خوبی را پذیرفتیم. در بودجه امسال 90 هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی دولت در نظر گرفته شده است و در هفته های اخیر کارهای مقدماتی انجام شده است. عزم دولت و وزارت اقتصاد این است که شرکت های دارای وضعیت مطلوب و نقدینگی بالا به ویژه شرکت های بورسی به سمت تامین اجتماعی بروند.

موسوی ضمن اعلام این خبر خوش به بیمه شدگان افزود: امروز با همکاری خوب موفق شدیم عنوان ابربدهکار بانکی را از تامین اجتماعی حذف کنیم و حدود 88 هزار میلیارد تومان از بدهی خود به بانک رفاه را از طریق تسویه تسویه کنیم. و از لیست بدهکاران از بانک حذف شد و ما تبدیل شدیم به بزرگترین وام دهنده.

مدیرعامل سازمان اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر 40 هزار میلیارد تومان از کارفرمایان طلب داریم و امیدواریم آنها تسویه حساب کنند.

وی به خبرنگار مهر و درباره اقدامات تامین اجتماعی در ساماندهی نرخ ارز گفت: هدف ما افزایش قیمت دارو نیست، وظیفه ما در حوزه بیمه این است که این تفاوت را جبران کنیم و در نظر داریم روش پرداخت را تغییر دهیم. و دولت باید مابه التفاوت افزایش دارو را جبران کند.» این تفاوت به طور خودکار اعمال خواهد شد و مردم بیشتر پرداخت نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید