خبر مهم برای Omicron Healers: نگران نباشید!


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814157

علائم این سویه تفاوت چندانی با سویه های قبلی ندارد و معمولاً به صورت سرماخوردگی شروع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به وجود چندین زیرگروه در سویه آمیکرون گفت: این مشکل باعث شده تا افراد در کوتاه مدت چندین بار به این سویه مبتلا شوند.

دکتر محمدحسین زمانیان با اشاره به شیوع بالای آمیکرون در جامعه گفت: این سویه دارای چندین زیرگروه است.

وی افزود: وجود زیرگروه در این راستا به این معناست که اگر فردی تیپ زیرگروهی بگیرد می تواند در مقابل همان زیرگروه مصونیت نسبی پیدا کند اما امکان وجود زیرگروه های دیگر آمیکرون برای آن فرد وجود دارد.

زمانیان گفت: با توجه به این مشکل، اگر فردی به سویه آمیکرون مبتلا شود، امکان ابتلای مجدد به این سویه در کوتاه مدت وجود دارد و مانند سویه های قبلی نیست، مدتی است که ایمنی ایجاد شده است.

این عضو دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کرمانشاه گفت: بنابراین افراد مبتلا به سویه آمیکرون پس از بهبودی نباید بی احتیاطی کرده و از رعایت پروتکل های بهداشتی غفلت کنند.

زمانیان گفت: علاوه بر احتمال ابتلا به چندین بار، آنچه که باید برای این سویه در نظر داشت، غیرقابل پیش بینی بودن آن مانند سویه های قبلی است، یعنی ممکن است این سویه در فردی بدون علامت باشد و در فرد دیگری بدون علامت باشد. . “این می تواند باعث آسیب ریه شود و حتی کشنده باشد. بنابراین این جنبه قابل پیش بینی نیست و افراد باید به طور جدی مراقب باشند و حتما از ماسک استفاده کنند.

زمانیان گفت: تزریق واکسن نیز در پیشگیری از این سویه و کاهش شدت علائم آن بسیار موثر است.

این فوق تخصص عفونی در خصوص علائم سویه آمیکرون گفت: علائم این سویه تفاوت چندانی با سویه های قبلی ندارد و معمولاً به صورت سرماخوردگی شروع می شود.

وی آبریزش بینی، عطسه، سرفه، تب، کبودی، تعریق و حتی علائم گوارشی را از شایع ترین علائم آمیکرون عنوان می کند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید