خبر مهم وزیر اقتصاد از سود بانک ها

خبر مهم وزیر اقتصاد از سود بانک ها

روز جدید : وزیر اقتصاد و دارایی امروز (سه شنبه 6 آذر) از قطع شدن انواع سود بانکی تسهیلات خارج از مصوبه شورای پول خبر داد.

سید احسان هندوزی در پایان دیدار با مدیران جهانی بانک های دولتی افزود: یا سال. مشتریان گذشته، بازگشت.

وی گفت: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان می توانند با مراجعه به بانک ها نسبت به تغییر قرارداد خود و مطالبه مازاد مبلغ دریافتی از بانک ها اقدام کنند.

وزیر اقتصاد در خصوص ضمانت اجرای این مصوبه از سوی بانک ها گفت: همکاران ما در وزارت اقتصاد علاوه بر نظارت بر شبکه بانکی و بانک مرکزی که به صورت سنتی بر اجرای مصوبات شورای پول نظارت می کند. همچنین سامانه نظارت را فعال کنید.مردم وزارت اقتصاد آماده دریافت گزارش های مردمی از سراسر کشور در این زمینه هستند، بر این اساس مردم می توانند برای اعلام گزارش به قسمت بازرسی سایت وزارت اقتصاد مراجعه کنند. .

وی ادامه داد: از معاون بانک ها، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد خواستم نظارت ویژه ای بر اجرای مصوبات داشته باشد و شخصا در این زمینه کمک خواهم کرد تا احساس شود بانک ها به ویژه بانک های دولتی، در خط مقدم قرار دارند «حاکمیت قانون و حمایت از حقوق فعالان اقتصادی و مردم باید در جامعه تقویت شود.

هندوزی با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم برای اصلاح نظام بانکی گفت: وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع اکثر بانک های دولتی اجرای این اصلاحات را درخواستی جدی و اساسی می داند.

وی گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی بر مفاد تبصره 14 و 18 قانون بودجه 1400 در خصوص تسهیلات اشتغال، به دلیل موانع موجود، پرداخت این تسهیلات انجام نشده است. سه ماهه سال در تسهیلات اشتغال زایی عملکرد خوبی داشته است.

وزیر اقتصاد همچنین یکی از موضوعات مهم این وزارتخانه را بحث گذر از وثیقه و ضامن به اعتباربخشی مددجویان برشمرد و افزود: این امر موجب رهایی بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی از این محدودیت‌ها می‌شود که با هماهنگی خوبی صورت گرفته است. و این خبر هفته آینده اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید