خبر مهم وزیر کار درباره حقوق کارگران

خبر مهم وزیر کار درباره حقوق کارگران

سید سلطان مرتضوی وزیر کار در آخرین گفتگو در خصوص افزایش دستمزد کارگران و احتمال احیای شورای عالی کار در نیمه اول سال جاری با توجه به درخواست اعضای کارگری شورای عالی کار، می گوید: در پایان جلسه شورای عالی کار در پایان اسفند 1401 اعلام کردم که دولت تصمیم گرفته است لایحه جدیدی در رابطه با افزایش حقوق دولتی تقدیم مجلس شود و حقوق کارمندان نیز تعیین شده است. افزایش یافته، در شورای عالی کار نسبت به افزایش دستمزد کارگران اقدام مقتضی خواهیم داشت.

وی می افزاید: خوشبختانه اردیبهشت امسال تنها سالی بود که تورم 1.4 درصدی بود که محسوس است.

مرتضوی با بیان اینکه برخی ادعا می کنند برخی اقلام مانند گوشت مرغ قبل از هدایت یارانه ها کیلویی 33 هزار تومان بوده و اکنون به 70 هزار تومان رسیده است، توضیح می دهد: حتی در این صورت دولت معادل تغییر بورس ترجیحی است. یارانه خرید یک مرغ و او تخم مرغ را در پرداخت یارانه اعمال کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یادآور می شود: ما هم قبول داریم که قیمت برخی از اقلام قبل و بعد از کلمه ترجیحی تغییر کرده است، اما باید توجه داشت که دولت این موضوع را در قالب پرداخت یارانه جبران کرده است و این قابل قبول

این عضو کابینه دولت سیزدهم به آمارهای بانک مرکزی اشاره می کند و خاطرنشان می کند: بانک مرکزی میانگین تورم را اعلام می کند که بر اساس آن این شاخص در سال گذشته بین 43 تا 46 درصد بوده که با پرداخت یارانه و افزایش حقوق آن را جبران کرده ایم. .

دیدگاهتان را بنویسید