خبر ویژه وزیر آموزش و پرورش از رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور برای ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی تلاش می کند.

خبر ویژه وزیر آموزش و پرورش از رتبه بندی معلمان
رضامراد صحرایی در اولین نشست مشترک معاونان آموزش متوسطه و روسای ادارات آموزش ابتدایی و متوسطه استان ها با قدردانی از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب قبولی 40 درصد اظهار داشت: این امر باعث افزایش سطح کیفی آزمون ها می شود. حضور دانشجویان مناطق محروم در بهترین دانشگاه ها و ارتقای کیفیت و عدالت و آموزش دیده است.

وی به تلاش معاونان آموزشی برای جذب نیروی انسانی مناسب در آزمون استخدامی اشاره کرد و افزود: امسال آزمون استخدامی بی سابقه، جدید و علمی به صورت جهادی در بخش کمی و کیفی برگزار شد.

صحرایی موضوع مطالبه گری و توسعه متوازن را برجسته کرد و گفت: سیاست دولت ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با طرح این سوال که چگونه می توان با توجه به واقعیت های موجود و با تکیه بر ظرفیت داخلی، کیفیت آموزش و پرورش و تقویت مدارس دولتی را تقویت کرد، تصریح کرد: در این جلسه باید به این سوال پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش با کیفیت مدرسه چیست؟

صحرایی با بیان اینکه رئیس جمهور در ارتقای کیفی آموزش و تقویت مدارس دولتی پیگیر است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست که یکی از آنها بحث مقاوم سازی مدارس است که در حال حاضر در لایحه قانونی روی آن کار می شود. تقویت مدارس تدوین شده و آیین نامه ملی آموزش مهارت و کلیات آن در دستور کار شورای دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: باید برای بیکاری چاره اندیشی کنیم و در مدرسه ایجاد اشتغال کنیم، راهش در دانشگاه نیست.

صحرج با بیان اینکه دیپلم و دیپلم باید به مدرکی ارزشمند تبدیل شود، گفت: امروز دیپلم تاییدیه ورود به دانشگاه است و باید طوری ادامه دهیم که دارنده آن با کسی که ندارد متفاوت باشد. .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آزمون ورودی اولین سنجش استاندارد ملی مدارس کشور را در امر آموزشی نشان داد، تصریح کرد: مرکز سنجش وضعیت دروس هر مدرسه را تحلیل و ارسال کرد.

صحرج با اشاره به اجرای ارزشیابی معلمان به دلیل تعلیق چند ساله و با دستور ویژه رئیس جمهور گفت: ارتقای کیفیت آموزشی هدف اصلی ارزشیابی معلمان است که روند رو به رشدی دارد.

وزیر آموزش و پرورش به معاونان آموزشی گفت: «نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید. سطح ملی ارزیابی ها باید بالا برود.