خداحافظی اقتصاددان بزرگ با دولت؛ وعده انتخابات 1404!

خداحافظی اقتصاددان بزرگ با دولت؛  وعده انتخابات 1404!

نمی توان درباره محسن رضایی صحبت کرد و به قول های متناقض او اشاره نکرد. وعده های این دکترای اقتصاد در دوره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که انتظار می رفت با ورود به تیم اقتصادی دولت و پیوستن به جمع دو اقتصاددان محقق شود، عملاً به فراموشی سپرده شده و اکنون گفته می شود وی از مجلس خارج خواهد شد. دولت به عنوان یک کل آنها انجام دادند!

ایجاد صندوق جبران خسارت زیان دیدگان بورس، هدفمندی و هوشمندسازی یارانه ها، سقف قیمت ها و کنترل تورم، تامین 90 درصدی هزینه های خرید مسکن از بانک ها، ایجاد شغل جدید به نام خانه داری و توسعه مشاغل خانگی، شکل گیری ثروت های اقتصادی با استقرار مجری اقتصادی اختیارات استان ها و توسعه صنعت گردشگری ایران از مهم ترین وعده های برادر محسن بود که اگرچه او را کشیشی نکرد اما او را معاون اقتصادی کرد!

حتی سال گذشته در اظهارات خود اعلام کرد که وضعیت اقتصادی کشور روز به روز بهتر می شود!تزهای اقتصادی برادر محسن آنقدر غیرممکن و عجیب بود که دولت توجه چندانی به او نکرد. اردیبهشت سال گذشته اطلاعیه ای با امضای محمد محبر معاون اول رئیس جمهور منتشر شد که بر اساس آن محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و سید سلطان مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور از کمیسیون اقتصادی دولت حذف شدند.

آفتاب نیوز اکنون گزارش داده است که به گفته فعالان اصولگرای نزدیک به محافل سیاسی و حاکمیت و شواهد دیگر، این معاونت تا حد زیادی به یک نهاد تشریفاتی در دولت جدید تبدیل شده است. غیبت معاون اقتصادی رئیس جمهور در سخنرانی ها و جلسات مهم و حاشیه سازی وی با حضور مدیر تاثیرگذاری مانند مخبر از چشم کارشناسان پنهان نماند. نبود آن در برنامه هایی مانند رونمایی از برنامه هفتم توسعه، برنامه اعلام مواضع دولت در سال برای مهار تورم و رشد تولید و ده ها رویداد اقتصادی دیگر مشهود است. در کنار این دولت، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد را به عنوان سخنگوی اقتصادی خود انتخاب کرد، پستی که به طور سنتی باید به معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد واگذار شود تا پست های اقتصادی همه وزارتخانه ها را اعلام کند.

با این اوصاف باید گفت که برادر محسن با این همه وعده های رنگارنگ کاری نکرد و بگذارد دولت برای انتخابات 1404 آماده شود و وعده های جدید بدهد!

منبع: نواندیش

دیدگاهتان را بنویسید