واکنش یک اقتصاددان دیگر به مصوبه تولید/سرقفلی: می خواهند همان کاری را که دولت نهم با اصل 44 کرد با بقیه اموال دولت انجام دهند.

واکنش یک اقتصاددان دیگر به مصوبه تولید/سرقفلی: می خواهند همان کاری را که دولت نهم با اصل 44 کرد با بقیه اموال دولت انجام دهند.

بهره وری یعنی شما از آن دارایی به عنوان منبع مالی استفاده می کنید؟ این اقدام ناپخته اثراتی مشابه اجرای اصل 44 خواهد داشت که منابع زیادی در اختیار دولت نهم قرار داد و منجر به تبدیل شدن خصوصی سازی به منشأ فساد شد. آنها می خواهند اموال انباشته شده دولتی را به دلیل کسری بودجه بفروشند.

محمد خوش چهره، اقتصاددان و استاد دانشگاه در پاسخ به خبرنگار جماران درباره «طرح افزایش بهره وری اموال دولتی» گفت: این طرحی که دولت به نام افزایش بهره وری املاک داده است جای بحث زیادی دارد. این دولت می خواهد بقیه مالکیت را به اسم بهره وری بگیرد، درست مثل دولتی که اصل 44 را پیش برد و نتوانست مطالبات رهبری را برآورده کند. در دولت نهم با وجود این درآمد افسانه ای 700 میلیارد دلاری، با عناوینی چون عدالت، فقرزدایی و… به سراغ اصل 44 رفتند تا از اموال برجسته دولت و انفال استفاده کنند. در آن زمان دولت توانست 30 تا 35 درصد از این منابع را تصاحب کند و تشکیلات و تشکیلات رهبری مانع از مالکیت بیشتر آنها شد.

وی افزود: نام تولید بلاغت است. بهره وری یعنی از این دارایی به عنوان منبع مالی استفاده می کنید؟ این اقدام ناپخته اثراتی مشابه اجرای اصل 44 خواهد داشت که منابع زیادی در اختیار دولت نهم قرار داد و منجر به تبدیل شدن خصوصی سازی به منشأ فساد شد. آنها می خواهند اموال انباشته شده دولتی را به دلیل کسری بودجه بفروشند.

خوش چخره خاطرنشان کرد: شما باید بهره وری را تعریف کنید. اگر می خواهید از منابع واقعی آن برای چیزهای دیگر استفاده کنید، این یک چیز است که استدلال خاص خود را دارد، و اگر قرار است از همان سازمان بگیرید و اموالش را به دلیل مشکلات مالی آن بفروشید، این بحث دیگری است که زیر سوال می رود. اساس نامه .چون برخی از آنها انفال است. فکر نکنید که اگر آن را ژنراتور بنامید، به عنوان یک حلال عمل می کند. آقای احمدی نژاد یک بار گفت به همه هزار متر زمین بدهید تا ویلا بسازند. گفتیم زمین متعلق به شماست یا دولتی که می خواهید به آن بدهید؟ آنها میراث ملی هستند و متعلق به همه نسل ها هستند. یکی از مشکلات ما در تصمیم گیری این است که واژه ها تعریف نشده اند تا بدانیم هنگام استفاده از آنها منظور چیست. من از منابع دولتی کهنه استفاده نمی کنم، اما نمی توانم برنامه ای برای آن تصور کنم. اکنون مهمترین دغدغه ما انفال است زیرا این هیئت می تواند در مورد نفت نیز تصمیم گیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید